שתף קטע נבחר

סערת הגשר: "כל קיצור בתהליך יפגע באיכות ובבטיחות"

רז מור, יו"ר איגוד מבנים וגשרים בארגון המהנדסים, אומר כי העבודות בגשר יהודית הן מורכבות ומצריכות דיוק גבוה. "עדיף שזה ייעשה ביום. אף אחד לא אוהב לעבוד בלילה, לא רואים טוב, אנשים עייפים"

 

 

 

"עדיף שזה ייעשה ביום. אף אחד לא אוהב לעבוד בלילה, בלילה לא נוח, לא רואים טוב, אנשים עייפים. תמיד נכון לעבוד ביום. כשאין ברירה, עובדים בלילה". רז מור, יו"ר איגוד מבנים וגשרים בארגון המהנדסים, התראיין היום (ה') לעבודות בגשר יהודית מעל נתיבי איילון, והתייחס להחלטת שר התחבורה ישראל כץ שלא לבצע את העבודות בסופי השבוע ולהשלכות של ההחלטה.

 

"העבודות להקמת הגשר הזה חולקו לשש פעימות", אומר מור. "ביצוע כל פעימה מוערך על ידי צוות התכנון והביצוע בסדר גודל של בין 11 ל-14 שעות. זה לא חייב להיות בלילה, מדובר בביצוע של עבודות הצבת אלמנטים כבדים מאוד, גדולים מאוד גיאומטרית מצד אחד. מצד שני, היות ומדובר בחלקי פלדה שאמורים להתחבר אחד עם השני בסופו של דבר, הביצוע חייב להיות ברמת דיוק מאוד גבוהה והסטיות המותרות הן של מילימטרים ספורים. כתוצאה מכך, מעבר לתהליך ההרכבה שהוא מורכב כשלעצמו, הליך ההתקנה מחייב גם בקרה צמודה וקפדנית על מנת להבטיח את רמת הדיוק הנדרשת".

 

השלטים הבוקר בנתיבי איילון (צילום: ניר לוי)
שלטי מחאה נגד השר כץ הבוקר בנתיבי איילון(צילום: ניר לוי)

גשר יהודית ישראל כץ (צילום: מארק ישראל סלם)
(צילום: מארק ישראל סלם)

עבודות הקמה של גשר יהודית בתל אביב (צילום: איתי שיקמן)
(צילום: איתי שיקמן)

מור הוסיף כי "מדובר בציוד כבד מאוד, עם אלמנטים מאוד כבדים. למעשה אין אפשרות לסגור חלק מהנתיבים והופכים באופן זמני את מסלול התנועה של נתיבי איילון בכיוון אחד, בכל שלב,  לאתר עבודה זמני שאין לאף אחד מקום להסתובב בו".

 

לגבי ההחלטה של שר התחבורה אומר מור: "אני חושב שהוא התייעץ עם הצוותים המקצועיים והם המליצו לו לקיים את הפעימות בסופי השבוע, אני סבור שהוא קיבל את ההחלטה המקצועית. בעבודות של הנדסה אזרחית אין מקום לניסיונות, צריך להיות מאוד מבוקרים ועקביים. כל קיצור של תהליך כזה משמעותו פגיעה באיכות ובטיחות המוצר".

 

רועי שוורץ-תיכון, יו"ר ומייסד "נוע תנוע – תחבורה בשבת", הגיב להחלטה שהעבודות בגשר לא יתבצעו בסופי השבוע: "הניסיון לערב פוליטיקה בשיקולים מקצועיים פוגע במאות אלפי הנוסעים בנתיבי איילון ועלול לעכב אמבולנסים ובכך לסכן חיים - כפי שקבעה בעבר משטרת ישראל. על הממשלה להימנע משיקולים לא ענייניים, לבצע את תפקידה לדאוג לאזרחים, בין אם על ידי הפעלת תחבורה בשבת לרווחת הציבור, ובין אם על ידי הקמת גשר יהודית ביום שבת, בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים".

 

נתניהו: "לא סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע"

לפני נסיעתו הבוקר לליטא, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לעבודות בגשר יהודית: "אמרתי שאני לא חושב שזה סביר לסגור את התנועה באמצע השבוע באיילון, אני חושב שהדבר הזה מובן ויילקח בחשבון".

 

ל-ynet נודע כי החל משעות הבוקר המוקדמות, מיד לאחר פסיקתו של השר, החלו מהנדסי החברה לעמול על מציאת פתרון הולם לסוגיה ובדקו שורת חלופות לעבודות הקמת הגשר שלא בימי שבת, תוך ניסיון לפגוע בכמה שפחות בנהגים המשתמשים בנתיבי איילון. בפועל, אמש נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לא סביר" שנתיבי איילון ייסגרו באמצע השבוע - וכץ הודיע על דחיית העבודות בחצי שנה.

 

גורמים במשרד התחבורה ובחברת "נתיבי איילון" סיפרו כי כל האופציות על השולחן, כולל ביצוע העבודות בחול המועד סוכות. אך בחברת נתיבי איילון התעקשו שלא להגיב על הודעת השר מלבד תגובתם שלפיה הם "פועלים בהתאם להנחיות משרד התחבורה ובוחנים את החלופות". 

 

אנשי "תשתית" - בית הספר לאקטיביזם של תנועת "ישראל חופשית", תלו הבוקר שלטים באיילון נגד שר התחבורה כץ. אייל אקרמן, סמנכ"ל התנועה ומנהל "תשתית", אמר: "הכניעה המבישה של ישראל כץ למפלגות החרדיות לא תעבור בשתיקה. שום שר תחבורה נורמלי לא היה זורק את הציבור החילוני מתחת לגלגלי האוטובוס בכל פעם שהמפלגות החרדיות מחליטות לעשות שרירים. מי שחושב שמיליון חילונים יעמדו יום יום בפקקים כדי ששר אחד בממשלה יוכל לתפור לעצמו הסכמים קואליציונים עתידיים, יגלה בקרוב שאנחנו הרבה יותר נחושים לשמור על הזכויות שלנו ממה שהוא חשב".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איתי שיקמן
העבודות בגשר יהודית
צילום: איתי שיקמן
מומלצים