שתף קטע נבחר

רופא ב"לאומית" למטופלת: "בשואה לא היו שמנים"

הילה איטח בת ה-34 הגיעה לביקור במרפאתו של רופא מומחה במרפאת קופת חולים לאומית בצפת. בתגובה לשאלתה על בעיה בריאותית ממנה היא סובלת הוא ענה: "את פשוט צריכה לסתום את הפה ואז תרזי. הנה, בשואה לא היו שמנים". מלאומית נמסר: "רואים בחומרה רבה מאוד את ההתבטאות האומללה הזו. הרופא התנצל"

"בשואה לא היו שמנים", כך לדברי הילה איטח בת ה-34 מיסוד המעלה, אמר לה רופא מומחה שטיפל בה השבוע במרפאה של קופת חולים "לאומית" בצפת.

 

איטח פרסמה השבוע פוסט בפייסבוק בו תיארה את הייסורים שהיא חווה כשהיא מגיעה לרופאים כאישה בעלת משקל עודף. "מה יהיה עם השמנופוביה של הרופאים שלכם? ומתי נזכה לקבל שירות ראוי בלי שיתעלמו ממצוקות אמיתיות שלנו?", כתבה איטח בתחילת הפוסט.

 

הילה איטח שמנופוביה בקופת חולים ()
הילה איטח. מה יהיה עם השמנופוביה של הרופאים

 

היא מתארת בפוסט ביקור אצל רופא מומחה במרפאה של קופת החולים בצפת ומספרת איך שאלה את המומחה אם בעיה כרונית שיש לה יכולה להיות קשורה לעלייה המתמדת במשקלה, זאת למרות שהיא מקפידה על כושר ותזונה מאוזנת ומסודרת. לטענתה, הרופא השיב לה: "לא, זה לא קשור. את פשוט צריכה לסתום את הפה".

 

איטח מוסיפה ואומרת כי לא שתקה. "עניתי שזו תשובה לא מקצועית ולא ראויה ובגלל אנשים כמוהו אני מנהלת יומן מזון. אבל לא, (הוא) המשיך לצחוק בפניי ולומר שאפסיק לספר סיפורים, ושאסתום את הפה כי 'בשואה לא היו שמנים'".

 

בפוסט היא מספרת גם על חוויה קשה נוספת שעברה בטיפול לפני כשנה אצל אורטופד בקופת החולים. "מיד אחרי שאמרתי לו שאני סובלת מכאבים בברך (הוא) פטר אותי באמירה, נו בטח. את שוקלת איזה מאה קילו, מה חשבת?!".

 

פוסט ( )

 

את הפוסט סיכמה איטח כך: "אני רוצה שהעולם יידע שככה לא מתנהגים. לאף אדם. לא משנה באיזה גודל הוא. מקווה שיגיע היום שבו רופאים יחוייבו לאמנת רגישות כלפי מטופלים. מגיע לנו יחס ראוי".

 

בשיחה עם ynet סיפרה איטח כי היחס שקיבלה אינו גורף לכלל הרופאים, ובקופה יש רופאים שהיא מעריכה מאוד ומטפלים בה באופן מכבד ומקצועי. "הם מנסים לעזור לי כמה שהם יכולים", אמרה.

 

על הרופא שטיפל בה מוקדם יותר השבוע אמרה איטח כי גם הרופא הוא איש כבד משקל. "הוא אמר לי: 'אני כשסתמתי את הפה ירדתי 35 קילו. תפסיקי לספר לי סיפורים'".

 

מקופת חולים לאומית נמסר בתגובה: "אין שום הצדקה לשיח מסוג זה של רופא למטופלת. אנו רואים בחומרה רבה מאוד את ההתבטאות האומללה הזו ועמדתנו הובהרה היטב לרופא אשר התנצל על דבריו. הנהלת הקופה מתנצלת בפני המטופלת על הדברים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לילך כדר "כל הדרום"
קופת חולים לאומית
צילום: לילך כדר "כל הדרום"
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים