שתף קטע נבחר

דברים שאתם חייבים לדעת

עשה ואל תעשה עם המכונית שלך. כמה עצות מועילות לשיפור הזוגיות המוטורית עם מי שאתה מבלה עמה כמה שעות בכל יום

 

בשיתוף ynet רכב חדש

 

הנה עובדה בשבילכם. יש לכם מכונית בחניה. היא חדישה, היא עושה את העבודה, היא מכונית טובה. אך עם זאת, כיצד נוצר מצב בו ישראלים רבים טוענים שהמכונית שלהם "לא משהו" בכל הקשור באמינות? התשובה: תחזוקה. חשוב לציין, בדרך כלל הבעיות המעצבנות במכוניות, אלה שתוקעות אותנו בצד הדרך במכוניות החדישות, אינן בהכרח בעיות קריטיות וגדולות, זה לא שלכל מי שנוהג במכונית מודל 2017 הולך המנוע.

 

קיה סטינגר ()
תנקו את הפלסטיק

 

מה שכן, הרבה פעמים יש כל מיני מקרים קטנים ומעצבנים שנובעים ישירות ממה שנקרא "הזנחת נהג". ומהעובדה שישראלים רבים מתייחסים למכונית שלהם במונחים של תחזוקת שבר, כלומר תיקון של מה שנשבר בלבד, ולא במונחים של תחזוקה מונעת. אז הנה כמה טיפים קטנים שיסייעו לכם לנסוע בראש שקט:

 

לשמור על הגומיות. כן, הגומיות. אתם תופתעו לשמוע כמה חלקים יש במכונית שעשויים מגומי, החל שרוולי גומי שמגינים על ציריות ההנעה, וכלה בגומיות שמגינות על ספי הדלתות. אז מה עושים כדי לשמור עליהן? מאוד פשוט: פעם בכמה חודשים משתמשים בחומרים ייעודיים שתפקידם להגן על הגומי. עדיף לשים כמה עשרות שקלים על בקבוקון של ספריי מאשר לשים 2,000 שקל על ערכת גומיות לדלתות כאשר בחורף הראשון אנו מגלים שהן התייבשו (בקיץ), ולכן יש לנו כעת חדירה של מים-גזי פליטה-רעש לתא הנוסעים.

 

לדאוג לפלסטיקים. מכירים את הרעשים המאוד מעצבנים שמכוניות מודרניות מפיקות? החריקות, הדפיקות המעצבנות האלה שלא אמורות להופיע במכונית חדישה? זה מגיע בחלק גדול מהמקרים מפלסטיקים. פלסטיקים של תא נוסעים מודרני מיועדים אמנם לעמוד במגוון תנאי מזג אוויר, אך בישראל מדובר בתנאים קשים במיוחד - שילוב של לחות גבוהה ומליחות באוויר, אבק באיזורים אחרים.

 

אחרי הכל, הקיץ שלנו קטסטרופה, הפלסטיק מתרחב ומתכווץ. ולכן חבל שיש ישראלים רבים שמתייחסים למכונית כמשהו שאמור להחזיק מעמד ותו לא. כל מה שצריך לעשות זה לטפל בלוח המחוונים ובמושבים בחומרים ייעודיים שמוכרים בכל חנות לאביזרי רכב בסכומים נמוכים יחסית, שמטרתם היא להעניק לפלסטיק מידה של גמישות, לשמן אותם קלות, לוודא שבקיץ הבא לא תיתקעו עם סדקים קטנים ומעצבנים בלוח המחוונים.

 

לנקות את המצנן (רדיאטור): המכונית חדשה, בת שנה לכל היותר, אבל המזגן לא מקרר. ולפעמים היא אפילו מתחממת. אולי צורכת הרבה יותר דלק מהרגיל. איך זה יכול להיות, זה הרי אוטו חדש? ובכן, הסיבה היא שאנחנו לא תמיד דואגים לניקוי של המצנן. לא מבפנים, זהו תהליך מורכב שדורש איש מקצוע, אלא מבחוץ. מה לעשות, בישראל יש הרבה אבק. ונסעתם לפיקניק בדרך עפר במשך עשרים דקות. כל המכונית הפכה צהובה מבחוץ, אז תחשבו מה קורה ברדיאטור, החלק שהכי חשוף לאבק.

 

במכוניות מודרניות יש לנו קודם כל בקדמת הרכב את מעבה המזגן, שאחראי על המרת החום. ברגע שהוא נסתם, יעילות המזגן נפגעת קשות. וכשזה קורה הרכב כמובן צריך להתאמץ הרבה יותר כדי לקרר את תא הנוסעים. ומאחורי המעבה יש לנו בדרך כלל את הרדיאטור עצמו, שאחראי על קירור הנוזל שמקרר את המנוע. ברגע שהוא מתמלא בחול ואבק היעילות שלו יורדת באופן דראסטי. ואז המנוע מתאמץ יותר. וצריכת הדלק עולה.

 

מה עושים? מאוד פשוט: דואגים שיהיה נקי: בפעם הבאה שתגיעו לניקוי של הרכב בקשו שאנשי מקצוע יבצעו ניקוי חיצוני של הרדיאטורים (בשום אופן לא בזרם מים בלחץ גבוה!), כמובן תוך שמירה על כל כללי הבטיחות והתחזוקה הנאותים.

 

הצעות לרכב חדש וליסינג

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים