שתף קטע נבחר

מחיר הפורטנייט: שחקנים ישראלים הוציאו 80 מיליון שקל על המשחק

לפי סקר של בזק, שנערך בקרב בני נוער ישראלים בגילאי 12-17, מחצית מהשחקנים הקדישו למשחק 5 שעות מדי יום בחופש הגדול. 43 אחוזים מהם העידו כי הם מכורים

בני נוער בישראל הוציאו כ-80 מיליון שקל על רכישת חפצים וירטואליים, חליפות וריקודים למשחק החברתי המגה-פופולרי "פורטנייט". כך עולה מסקר שערכה חברת בזק בעזרת מכון המחקר TNS בקרב בני 12 עד 17 המשחקים בפורטנייט, ומסקר שנערך בקרב הורים לשחקנים.

 

ילד משחק פורטנייט (צילום: אביגיל עוזי)
אנגלית משופרת וחברים חדשים. פורטנייט(צילום: אביגיל עוזי)

 

המשחק בבסיסו מוצע בחינם, אך היצרנית, חברת "אפיק", עושה רווחים עצומים מהתוספים המוצעים לשחקנים: בגדים, מצנחים, תיקים, כלי נשק ועוד. כמעט שליש משחקני פורטנייט בארץ הוציאו כסף על המשחק, בסכום ממוצע של 357 שקל.

 

עוד מתברר מהסקרים כי מספר השחקנים בארץ עולה על 800 אלף. 43% מבני הנוער המשחקים בפורטנייט מעידים שהם "מכורים". כמחצית שיחקו בו בממוצע 5.2 שעות ביום, מדי יום, בחופש הגדול, ושיעור דומה ויתרו על פעילויות קיץ (ים, בריכה, סרט קולנוע) כדי להישאר בבית ולשחק במשחק. 42% מהנשאלים דיווחו כי הם משחקים בפורטנייט לפחות שעה אחת בשעות הלילה (בין חצות ל-8 בבוקר). באופן מפתיע, 72% טוענים אפילו שלמדו לרקוד בזכות הריקודים המשולבים במשחק.

 

רוב המשחקים (41%) מתבצעים במחשב נייח ביתי, ורק אחריו במחשב נייד, בקונסולות פלייסטיישן ואקס-בוקס ובסמארטפון. בכלל, המשחק הרחיב משמעותית את קהילת הגיימרים בישראל: 41% מהנשאלים מספרים שלפני פורטנייט לא שיחקו כלל במשחקי מחשב.

 

מנתוני הסקר של בזק מתברר גם כי 37% מבני הנוער אמרו שיצא להם לריב עם חברים או אחים בגלל המשחק, והרוב כמעט שאינם משתפים את ההורים בכל הקשור אליו. מסקר נפרד, שנעשה בקרב הורים לשחקני פורטנייט, עולה כי 65% מההורים לא מבינים ולא מכירים מספיק את מהות המשחק.

 

ויש גם צד חיובי: יותר ממחצית בני-הנוער טוענים שהאנגלית שלהם השתפרה בזכות פורטנייט, ומספר דומה אמרו שרכשו בזכותו חברים חדשים, ובכלל שהם מעדיפים לשחק בו עם חברים.

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים