שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    לאדה ניבה חדשה תגיע לישראל? לא בעתיד הנראה לעין

    יצרנית הרכב הרוסית הציגה בתערוכת מוסקבה אב-טיפוס לניבה חדשה, המיוצרת כבר עשרות שנים ללא שינוי. האם תגיע לאדה שוב לארץ באמצעות היבואנית קרסו? התשובה בינתיים שלילית

    יצרנית הרכב הרוסית לאדה חשפה בתערוכת הרכב הנערכת במוסקבה את הוויז'ן 4X4, אב-טיפוס מצועצע משהו לרכב שטח עתידי שעשוי להחליף את הניבה המפורסמת שעדיין מיוצרת ומשווקת ללא שינוי כבר יותר מארבעה עשורים.

     

     

    ה-4X4 וויז'ן רומז על הרחבת היצע רכבי הפנאי-שטח של המותג. עיצוב רכב התצוגה שרירי במיוחד ועמוס אלמנטים שונים, עם מרכב מוגבה המקנה מרווח גחון נדיב, חזית אגרסיבית, בתי גלגלים בולטים המאפשרים מקום לצמיגי ענק על חישוקי "21. כמקובל בקטגוריה, מקומם של מגני פלסטיק שחור סביב למרכב וצמד פסי גגון אינו נפקד. אולי כהומאז' לניבה המקורית המיוצרת גם במרכב שלוש דלתות קצר, ידיות הדלתות האחוריות מוסלקות.

    לאדה ויז'ן 4X4 ()
    תא הנוסעים - המצועצע אף יותר - נראה מודרני ומרשים בהרבה מהמקובל בדגמי המותג הסדרתיים המתאפיינים בספרטניות יתרה. יש לוח מחוונים דיגיטאלי ומסך מגע ענק המאפשרים לסלק מתגים מהקונסולה המרכזית. לריפוד ודיפון התא נבחרה סוללת גוונים יוצאת דופן. מתגי בקרת האקלים גדולים במיוחד בעיצוב המזכיר את אלה של לנד רובר, ולא במקרה יש גם חוגה כבורר מצבי נהיגה. הגה שלוש צלעות בשרני ושטוח בחלקו העליון והתחתון, באופן המזכיר יותר מכוניות מירוץ ופחות רכב פנאי-שטח.


    לאדה ויז'ן 4X4 ()
    כבסיס לגרסת הייצור עשויה לאדה להשתמש בפלטפורמת דאצ'יה דאסטר. זו האחרונה שייכת לאותו קונצרן (רנו-ניסאן) ומחזיקה בפתרון מתאים בדמות יחידות הנעה הכפולה ומערך המיתלים לטובת יכולת שטח. הדאסטר עצמו (דור קודם) משווק בשוק הרוסי תחת מותג רנו עם מנועי בנזין אטמוספריים - 1.6 ליטר (114 כ"ס) ו-2.0 ליטר (143 כ"ס) - המשודכים לתיבות הילוכים ידניות והנעה קדמית או כפולה, או בגרסה בכירה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו-דיזל המוכר (110 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית והנעה כפולה.


    לאדה ויז'ן 4X4 ()
    יש להזכיר כי לא פעם עלתה אפשרות חזרתו של המותג הרוסי לשוק הישראלי, בעיקר בתחילת העשור - 2001 ו-2004 - אך גם לאחר מכן באמצע 2016, לאחר שקרסו המייבאת את מותגי קונצרן הרכב רנו-ניסאן קיבלה גם את הזכיון ללאדה שנמצאת כיום בבעלות התאגיד הצרפתי-יפני. בפועל, הדגם היחיד ששווק כאן עד כה הוא הניבה באמצע שנות התשעים.


    לאדה ויז'ן 4X4 ()
      

    אבי קנת, מנכ"ל סחר בחברת קרסו, אמר ל-ynet כי "בעתיד הנראה לעין לאדה לא מתכוונת לשווק מכוניות מחוץ לרוסיה. זה היה בתוכניות שלהם בעבר, כשהשוק הרוסי היה בירידה, אבל עכשיו כשהוא נמצא בגידול הם בקושי מצליחים לעמוד בביקושים ולכן מתמקדים בו, מה שמונע מבחינתנו את שיווק מכוניות המותג."

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים