שתף קטע נבחר

תושבי השכונה שבה נהרג נכה צה"ל: "הכביש - כמו אוטוסטרדה"

תושבי שכונת ל' בתל אביב טוענים כי על אף שמדובר בשכונת מגורים - העירייה הרחיבה את רחוב לוי אשכול, וסירבה לפסי האטה. "המהירות המותרת היא עד 70 קמ"ש ואנשים פשוט טסים, כמו בפורמולה 1". העירייה: "הרחבת הרחוב נדרשה לפני שנים, נשקול להוריד את מהירות הנסיעה"

 

 

"הכביש הזה נראה כמו אוטוסטרדה, אנשים נוסעים כאן במהירויות מטורפות". כך תיארו היום (חמישי) תושבי שכונת ל' בתל אביב את אזור התאונה שבה נהרג אתמול עקיבא כץ, נכה צה"ל בן 69.

 

זירת התאונה בתל אביב (צילום: יאיר שגיא)
זירת התאונה בתל אביב(צילום: יאיר שגיא)

כץ, אב לארבעה וסב לנכדים, שיחק בעבר כדורסל נכים, ומצא את מותו על כיסא הגלגלים בזמן שחצה את הכביש בצומת הרחובות איינשטין ולוי אשכול בצפון תל אביב. יממה מאוחר יותר - תושבי השכונה טוענים כי היה אפשר למנוע את האסון הקשה.

 

רועי מימרן, לשעבר יו"ר ועד תושבי שכונת ל', אמר בשיחה עם ynet כי "למרות שמדובר בכביש עירוני שמחבר בין שני חלקי השכונה - חוצים אנשים נוסעים במהירויות מטורפות. את התוצאה הקשה ראינו אתמול".

 

רועי מימרן, חבר ועד שכונה ל' (צילום: עמית הובר)
"למרות שמדובר בכביש עירוני - אנשים חוצים את הכביש במהירויות מטורפות". רועי מימרן, חבר ועד השכונה(צילום: עמית הובר)

לפני כשלוש שנים הורחבו הנתיבים בשדרות לוי אשכול משניים לשלושה. על אף שהרחוב מקביל לדרך נמיר המרכזית, התושבים טוענים כי מדובר באזור מגורים שלא הצריך הרחבה. עוד לפני תחילת העבודות פנו התושבים בשנת 2014 לבכירי העירייה, בהם ראש העיר רון חולדאי וסגניתו מיטל להבי, וצפו כמעט במדויק את האסון שהתרחש אתמול בבוקר.

 

עקיבא כץ ()
עקיבא כץ ז"ל

זירת התאונה בתל אביב (צילום: יאיר שגיא)
"ייתכן ועקיבא לא יהיה הקורבן האחרון"(צילום: יאיר שגיא)

"יש מקום להוספת פסי האטה", כתב נציג ועד השכונה לעירייה, "שלושה נתיבים עלולים לגרום לנהגים לנסוע מהר בכל הנתיבים ולגרום לתאונות". עוד כתבו כי "אין צורך בהרחבה זו, כי רחוב לוי אשכול לכיוון צפון אינו עמוס בשום יום ובשום שעה. השכונות מסביב כבר בנויות".

 

מביקור באזור התאונה ניתן לראות כי הרכבים בכביש הרחב אכן נוסעים במהירות הגבוהה, זאת למרות השילוט במקום שמגביל את מהירות הנסיעה ל-70 קמ"ש. מרסלו פודגייץ, אב לארבעה שמתגורר בשכונה, סיפר בדאגה על המהירות שבה המכוניות דוהרות ברחוב: "אפשר להגדיר את זה כפורמולה אחד. בלילה, באמצע היום, בצהריים - אנשים פשוט טסים".

 

מרסלו פודגייץ, תושב שכונה ל' (צילום: עמית הובר)
"בלילה, באמצע היום ובצהריים, אנשים פשוט טסים". מרסלו פודגייץ(צילום: עמית הובר)

לצד זאת, אמר פודגייץ שמבחינתו אין ספק שהיה צריך להרחיב את הכביש בגלל הגידול בתושבים. "אם לא היו מרחיבים את הכביש לא היו עומדים בעומס. בנו בשכונה הרבה מאוד בניינים - יש כבר אלפי בני אדם שגרים בל' החדשה ושני נתיבים זה מעט מדי".

 

התושבים חוששים גם לקראת פתיחת שנת הלימודים ביום ראשון הקרוב. בכל בוקר וצהריים יצטרכו חלק ניכר מתלמידי הגנים ובתי הספר הסמוכים לחצות את אותו הכביש, וההורים טוענים כי הסיכון כעת גדול יותר. "אנחנו נראה תנועה של ילדי גן ובתי ספר יסודיים שיחצו את הכביש הזה", אומר מימרן. "אם התנועה בכביש תמשיך להיות כמו שהיא עכשיו, ייתכן שעקיבא לא יהיה הקורבן האחרון".

 

לדברי התושבים, הכניסה אל החניות המשותפות מתבצעת מתוך הכביש הסואן, מה שמסכן את שלום הנהגים שירצו לצאת או להיכנס אל החניות.

 

יו"ר ועד השכונה, אלון לוי, אמר כי "תושבי השכונות הצפוניות של ת"א מזועזעים מכמות התאונות העולה ברחובותיהם, שהפכו לאחרונה לצירי תנועה ראשיים בכניסה לת"א ולכבישים מהירים בפועל. מרבית הולכי הרגל ברחובות הם ילדים". הוועד טוען כי העירייה אף העלתה לאחרונה את המהירות המותרת לנסיעה בכביש לוי אשכול מצפון לדרום בחלקו למהירות של 80 קמ"ש. "זה דבר שאינו סביר ואינו נתפס כשמדובר בכביש של שכונה", סיכם לוי.

 

מעיריית תל-אביב יפו נמסר בתגובה כי "מדובר ברחוב המחבר בין שכונות הכולל נתיב תחבורה ציבורית ולכן אין מקום להציב בו פסי האטה. הרחבת הרחוב נדרשה לפני שנים, לפי תכנית בניין העיר, בשל התפתחות האזור שכללה בנייה ואכלוס של מאות יחידות דיור חדשות. עיריית תל אביב-יפו קשובה לתושבים ושוקלת את הורדת המהירות ברחוב, בשיתוף עם משטרת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
זירת התאונה, אתמול
צילום: יאיר שגיא
מומלצים