שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קיה סטינגר GT (מבחן ראשון) - מפגן יכולת קוריאני
    קיה מהמרת על הסטינגר, המכונית המהירה ובעיקר היקרה ביותר שייצרה - 380 אלף שקלים לגרסה הבכירה. נהגנו בה לאורך מאות קילומטרים כדי לבדוק האם היא אכן מסוגלת להתמודד בכבוד עם מותגי היוקרה מולם היא מתייצבת

     

     

    יצרנית הרכב הקוריאנית קיה הוכיחה בעשור האחרון כי היא מסוגלת להתמודד מול יצרניות רכב מובילות בקטגוריות הליבה של תעשיית הרכב. עם הספורטאז' והפיקנטו היא אף שברה שיאים והציבה מכונית מיני ורכב פנאי בפסגת המכירות המקומית. אבל הסטינגר שנחתה כעת, היא סיפור אחר לגמרי. שכן כעת מכוונים הקוריאנים לא למרכז הקונצנזוס השיווקי אלא גבוה יותר, לכיוון יצרניות יוקרה אירופאיות בעלות ניסיון ומורשת של עשרות שנים ותדמית איכות פנטסטית.

     

    על הנייר הסטינגר מסוגלת להתמודד איתן, בעיקר עם מנוע 3.3 ליטר חזק, ביצועים הולמים ורשימת אבזור בטיחות ונוחות ארוכה. גם תג-מחיר של 380 אלף שקלים מציב אותה בחלק התחתון של הסביבה ההיא, בה ממוקמות היסטורית אודי-ב.מ.וו-מרצדס. היומרות אם כך נושקות לשמיים, אבל איך הכיסוי?

    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    מחיר: 380 אלף שקל

    מתחרים: ב.מ.וו 440 גרנד קופה, אודי S5 ספורטבק


    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    בעד: ביצועים, אבזור, יכולת דינמית, הנאה מנהיגה

    בסדר: נוחות, מרווח פנים, עיצוב חיצוני

    נגד: איכות ועיצוב תא נוסעים, תא מטען

    ציון:

    איך נראה

    לסטינגר עיצוב קרבי-כוחני עם אינספור מסיטי וכונסי אוויר שחלקם רק לטובת העין, ללא כל שימוש. בצבע אדום לוהט, חישוקי "19 מיוחדים ורביעיית צינורות מפלט מאחור - ובעיקר עקב המראה הלא מזוהה מהצד ומאחור - היא מושכת תשומת לב בכמויות. הצליח להם, לפחות מבחינה זו.

     

    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    עיצוב ותכנון חלל הנוסעים וסביבת הנהג, מנקודות החוזק העיקריות של מותגי יוקרה, פחות מרשים, גלגל ההגה, חלק מהמתגים בקונסולה המרכזית ומנופי האיתות והמגבים נראים מעט פשוטים לרכב שמגרד את 400 אלף השקלים. איכות החומרים גבוהה במקרים מסוימים, כמו דיפון אלקנטרה לתקרה ושימוש בחומרים רכים, אך קיה בחרה לשלב גם פלסטיק נוקשה וזול למראה במקומות אחרים. גם שילוב גוון כסוף לחלק מהמתגים ושחור לאחרים לא מייצר את אווירת היוקרה לה ציפינו.

     

    המושבים נוחים ובעלי תמיכה מצוינת, ויחד עם הגה שממוקם היטב מאפשרים תנוחת נהיגה טובה מאוד עם שדה ראיה טוב מאוד לפנים ולצדדים. המרכב הלא שגרתי מגביל לעומת זאת את הראות לאחור. עם בסיס גלגלים נדיב במיוחד (290.5 ס"מ) מציעה הסטינגר מרחב מחיה טוב לשני נוסעים מאחור, אך נוסע נוסף במרכז יסבול עקב תעלת גל הינע גבוהה. תא המטען קטן ממדים (406 ליטר) אך הוא נעזר בדלת תא מטען ("חמישית") שימושית למדי.


    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    רשימת האבזור גבוהה למדי וכוללת מסך מגע בגודל "8 עם צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, מצלמות היקפיות, תצוגת נתונים עלית, ריפודי עור, מושבים קדמיים והגה מתכוונים חשמלית עם קירור וחימום (גם להגה), דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש, מערכת שמע של Harman Kardon ועוד. אבזור הבטיחות כולל שבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, תאורה דינמית והתראה על שטחים מתים (כולל תנועה חוצה מאחור) וערנות נהג.

    ציון בטיחות קיה סטינגר ()

    איך נוסע

    מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר כפול מגדשי טורבו מפיק 370 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה אחורית שמאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות בלבד. מספר בלתי נתפס עבור קיה ומרשים גם כאשר מדובר במתחרות אפשריות מגזרת היוקרה הגרמנית. זמינות הכוח טובה מאוד ונעזרת בנתון מרשים של 51 קג"מ ב-1,300 סל"ד. יש גם בורר מצבי נהיגה עם "למידת נהג" מעניין, "חסכון", "נוחות", "ספורט" ו"ספורט-פלוס" האחראים לכיול קבוע מראש של ניהול תגובת מצערת, תיבת הילוכים, בולמי זעזועים, תגבור הגה ובקרת יציבות. אין אפשרות התאמה אישית שהפכה פופולארית.

     

    הזינוק מהמקום אכן מרשים ותאוצות ביניים (המדמות עקיפה) חזקות במיוחד. בניית הכוח של המנוע המוגדש גדל הנפח מעוררת חשק, אותו מכבים במידת מה צלילי מנוע ומפלט לא מרשימים. הבעיה היא שלתחנת הכוח החזקה הזו מחוברת תיבת הילוכים ממוצעת, לא אחידה בפעולתה וחסרת דיוק לעיתים, בכל מצבי הנהיגה. בנוסף ומפתיע, גם בחירה במצב ידני אינה מעניקה שליטה מלאה על התיבה. נקודת חולשה של הסטינגר, בעיקר מול תיבות אוטומטיות כמעט-מושלמות של מותגי היוקרה הגרמניים.

     

    צריכת הדלק הייתה טובה ביחס לביצועים ולמבחן התובעני, ועמדה בשקלול נסיעה ארוכה על כביש מהיר והאצות תכופות, על 8.8 ק"מ לליטר מפתיעים מאוד לטובה.

    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    אל יחידת הכוח המרשימה בדרך כלל מוסיפה הסטינגר מערך מתלים שראוי למחמאות. בנהיגה רגועה מעניקים בולמי הזעזועים האדפטיביים נוחות נסיעה טובה למרות צמיגים גדולי-קוטר ונמוכי-חתך. אך הקיה הזו אמורה להציע יותר מכך, ולא במקרה נשכרו שירותיו של אלברט בירמן, לשעבר ראש חטיבת M של ב.מ.וו. בירמן אמור היה לסייע למותג חסר הנסיון במכוניות מסוג זה, ואחרי נהיגה ארוכה על המסלול והכביש הציבורי, אפשר לקבוע שהצליח למדי.

     

    בדבר אחד אין לנו ספק - לסטינגר יכולת דינמית גבוהה מכל מכונית שהגיעה אלינו מקוריאה, עם אחיזה מצוינת ונכונות מרשימה לפנות בביטחון. במקרי קיצון היא תעניש מעט עם תת היגוי בטוח לשליטה, אך בדרך כלל היא שומרת על מרכב מאוזן ומידע מלא על מגבלות היכולת. לכך מסייעים הגה חד, מהיר (2.2 סיבובים מניעלה לנעילה) ומדויק יחסית וגיאומטריה וכיול משובחים של מערך המתלים.

    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    אך הסטינגר כבדה בכ-200 ק"ג ממתחרותיה הגרמניות, ועובדה זו ניכרת היטב. שינויי כיוון לא מתבצעים בחדות ראויה ועל המגבלות מורגשים היטב האחוריים הכבדים. מאידך, פרובוקציה לצורך החלקה פוטוגנית (על המסלול כמובן) היא עניין של מה בכך. תודות לדיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה, מצערת לינארית ורזרבות כוח נאות, ניתן לשחק איתה ללא סוף.


    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    כאשר בורר מצבי הנהיגה נמצא במצב הקיצוני ביותר, מאפשרת בקרת היציבות מספיק חופש ומתערבת בעדינות רק כשזויות ההחלקה מוגזמות, כך שגם נהג חסר ניסיון יוכל ליהנות מהחלקות וירטואוזיות. בעלי ניסיון יכולים לנתק אותה לחלוטין וליהנות עוד יותר, אם כי קשה לנו מאוד להאמין שרבים מרוכשי המכונית הזו יגיעו למסלול כדי להשמיד זוג צמיגים אחוריים יקרים מאוד.

     

    מערכת הבלימה מבית ברמבו סייעה להאטות מרשימות של המרכב הכבד (כמעט שני טון עם מיכל דלק מלא), ולא סבלה מדעיכה בשום מצב. הדיסקים כן סבלו מההתעללות הרבתית על המסלול ומשטח לא אחיד יצר רעידות-האטה מיותרות ברכב המבחן. בידוד רעשי רוח, דרך ומנוע בשיוט, אינו פחות ממרשים.

    קיה סטינגר (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    סיכום

    על הנייר הסטינגר תתקשה מאוד מול מתחרות יוקרה גרמניות. תא הנוסעים ממש עוד לא שם, תיבת ההילוכים ממוצעת ונדרשת דיאטה לא קלה . היא אמנם מאשרת שהקוריאנים סוגרים את הפער מהאירופאים במהירות, אך בכל מבחן ראש-בראש שאינו רק רציונלי, היא תפסיד.

     

    מצד שני, אם מתעלמים מהעובדה שהסמל בחרטום אינו מעורר אמוציות, סובל מתדמית "עממית" של להיטי קיה בישראל ולכן לא מתקשר ליוקרה, יש למותג הקוריאני קלף מעניין ביד. היא אמנם רחוקה מלהבריק בכל תחום, אך בכל הקשור לפרמטרים כמו אבזור, מרחב פנים, איכויות נסיעה וביצועים, היא בהחלט שם. ובכלל, בצד השפוי של החצי מיליון שקל, מדובר באחת ממכוניות ארבע הדלתות המהנות שניתן לרכוש כיום. עכשיו, הוסיפו לכך תג-מחיר נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים עד יותר מ-100 אלף מול מתחרות גרמניות, ותקבלו חבילה אטרקטיבית במיוחד.

     

    נכון, במבחן מבוסס-יוקרה הסטינגר תפסיד לכל אחת משלוש המוכרות והמבוססות, עם או בלי קשר לסמל על חרטומה. אבל במבחן התמורה למחיר היא תנצח בקלות. ולכן היא מסיימת את מבחן הנהיגה הראשונה עם ציון גבוה במיוחד. וזו לא רק מחמאה גדולה אלא גם הישג מפתיע ויוצא דופן לקיה. שאפו.

     


    קיה סטינגר GT

    קיה סטינגר GT
    מנוע V6, טווין-טורבו
    נפח / סוג דלק 3,342 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 370 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 51 קג"מ ב-1,300 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית 8 הילוכים
    אורך 483 ס"מ
    רוחב 187 ס"מ
    גובה 140 ס"מ
    בסיס גלגלים 290.5 ס"מ
    משקל 1,855 ק"ג
    נפח תא מטען 406 ליטר
    100-0 קמ"ש 4.9 שניות
    מהירות מרבית 270 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 10.1 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 225 גרם לק"מ
    מחיר 380 אלף שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים