שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    יקב ברקן: יין טוב מתחיל בגפן איכותית
    יקב‭ ‬ברקן‭ ‬זוכה‭ ‬מדי‭ ‬שנה‭ ‬בפרסים‭ ‬בינלאומיים‭ ‬‬ובמאות‭ ‬מדליות. ‬ביקב‭ ‬הבינו‭ ‬את‭ ‬הפוטנציאל‭ ‬השיווקי‭ ‬הטמון‭ ‬בעובדה‭ ‬זו‭ ‬והשיקו‭ ‬כבר‭ ‬ב-2016 ‬אסטרטגיה‭ ‬שיווקית‭ ‬שמבליטה‭ ‬את‭ ‬המסר‭ ‬‮–‬‭ ‬היקב‭ ‬הישראלי‭ ‬המעוטר‭ ‬ביותר‭ ‬בתחרויות‭ ‬יין‭ ‬בינלאומיות. ‬בשנה‭ ‬האחרונה‭ ‬השיק‭ ‬המותג‭ ‬אתר‭ ‬סחר‭ ‬חדש‬ המציע‭ ‬לחברי‭ ‬המועדון‭ ‬שלו‭ ‬לקנות‭ ‬חבילות‭ ‬יין‭ ‬יוקרתיות‭ ‬ולקבל‭ ‬אותן‭ ‬עד‭ ‬הבית, הקים‭ ‬מועדון‭ ‬הופעות‭ ‬של‭ ‬זאפה‭ ‬בלב‭ ‬היקב (באמצע הכרם) והמשיך לתקשר באופן ישיר עם הצרכנים בעזרת מועדון הלקוחות

    בשיתוף Superbrands

     

    יקב‭ ‬ברקן‭ ‬נולד‭ ‬בסוף‭ ‬המאה‭ ‬ה-19. ‬הבעלות‭ ‬על‭ ‬היקב‭ ‬עברה‭ ‬מספר‭ ‬גלגולים‭ ‬לאורך‭ ‬השנים, ‬כשבין‭ ‬השאר‭ ‬היה‭ ‬היקב‭ ‬בבעלות‭ ‬חברת‭ ‬תנובה, ‬חברת‭ ‬המשקאות‭ ‬החריפים "‬סטוק" ‬והגיסים‭-‬ייננים‭ ‬שמואל‭ ‬בוקסר‭ ‬ויאיר‭ ‬לרנר. ‬השניים, ‬חקלאים‭ ‬שייצגו‭ ‬את‭ ‬הכורמים‭ ‬בתהליך‭ ‬פשיטת‭ ‬רגל‭ ‬שעבר‭ ‬היקב, ‬הרגישו‭ ‬חיבור‭ ‬מיוחד‭ ‬ליקב‭ ‬ולכרמים‭ ‬והחליטו‭ ‬לרכוש‭ ‬אותו‭ ‬בשעתו‭ ‬הקשה‭ ‬ולהחזירו‭ ‬לפעילות. ‬

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    בשנת‭ ‬2005‭ ‬נכנסה‭ ‬חברת‭ ‬המשקאות‭ ‬טמפו‭ ‬כשותפה‭ ‬ביקב. ‬לאחר‭ ‬שלוש‭ ‬שנים‭ ‬השלימה‭ ‬את‭ ‬רכישתו‭.‬ בשנת‭ ‬2012‭ ‬הוקם‭ ‬במתחם‭ ‬החדש‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬ליד‭ ‬קיבוץ‭ ‬חולדה, ‬המוקף‭ ‬כרמים, ‬מרכז‭ ‬מבקרים‭ ‬חווייתי‭ ‬אליו‭ ‬מגיעים‭ ‬אוהבי‭ ‬היין,‬ צופים‭ ‬בכרמים, ‬עוקבים‭ ‬אחר‭ ‬תהליכי‭ ‬הייצור‭ ‬וטועמים‭ ‬את‭ ‬יינות‭ ‬היקב‭.‬

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

    מימיו‭ ‬הראשונים‭ ‬ולאורך‭ ‬כל‭ ‬הדרך‭,‬ התמקד‭ ‬היקב‭ ‬בדבר‭ ‬החשוב‭ ‬ביותר‭ - ‬איכות‭ ‬הענבים, ‬באמצעות‭ ‬זנים‭ ‬איכותיים‭ ‬שהגיעו‭ ‬מכל‭ ‬העולם‭ ‬וניטעו‭ ‬בכרמים‭ ‬של‭ ‬ברקן‭ ‬בכל‭ ‬רחבי‭ ‬הארץ‭.‬ יקב‭ ‬היושב‭ ‬בלב‭ ‬כרמיו,‭‬ היא‭ ‬תפיסת‭ ‬העולם‭ ‬הבסיסית‭ ‬על‭ ‬פיה‭ ‬פועלים‭ ‬ביקבי‭ ‬ברקן. ‬עקרון‭ ‬זה‭ ‬הפך‭ ‬לפילוסופיית‭ ‬חיים‭ ‬כללית‭ ‬ועסקית‭ ‬כאחת. ‬הבעלות‭ ‬על‭ ‬הכרמים‭ ‬מאפשרת‭ ‬לקבוע‭ ‬ב-100% את‭ ‬דרך‭ ‬הגידול‭ ‬ומונעת‭ ‬ניגודי‭ ‬אינטרסים‭ ‬הקיימים‭ ‬לפעמים‭ ‬בין‭ ‬הכורם‭ ‬ליינן. ‬העיקרון‭ ‬לפיו‭ ‬יין‭ ‬טוב‭ ‬מתחיל‭ ‬בגפן‭ ‬איכותית, ‬מיושם‭ ‬ביקב‭ ‬במלואו‭.‬

     

    יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬הם‭ ‬הבעלים‭ ‬של‭ ‬למעלה‭ ‬מ-‬10,000 ‬דונם‭ ‬כרמים‭ ‬בכל‭ ‬אזורי‭ ‬הגידול‭ ‬בארץ‭,‬‭‬ בהם‭ ‬גדלים‭ ‬עשרות‭ ‬זני‭ ‬ענבים‭ ‬וכל‭ ‬זן‭ ‬מותאם‭ ‬לאזורי‭ ‬הגידול‭ ‬הטובים‭ ‬ביותר‭ ‬עבורו.‭‬‭ ‬הפריסה‭ ‬הארצית‭ ‬מאפשרת‭ ‬מגוון‭ ‬רחב‭ ‬ביותר‭ ‬של‭ ‬טעמים‭ ‬ואיכויות‭.‬

     

    סופרברנדס יקבי ברקן ()
     

    סדרות‭ ‬היין‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן

    ביקבי‭ ‬ברקן‭ ‬מאמינים‭ ‬שלכל‭ ‬אחד‭ ‬זכות‭ ‬ליהנות‭ ‬מבקבוק‭ ‬יין‭ ‬טוב, ‬בכל‭ ‬רמת‭ ‬מחיר, ‬לכל‭ ‬אירוע‭ ‬ועבור‭ ‬כל‭ ‬צורך. ‬לשם‭ ‬כך, ‬מציע‭ ‬היקב‭ ‬שבע‭ ‬סדרות‭ ‬של‭ ‬יינות‭ ‬ישראלים‭ ‬ברמות‭ ‬מחיר‭ ‬שונות‭:‬

     

    Superiuer‭‬ - יין‭ ‬הדגל‭ ‬של‭ ‬ברקן.‭ ‬סדרת‭ ‬העילית‭ ‬Superieur‭ ‬היא‭ ‬פסגת‭ ‬ההישגים‭ ‬של‭ ‬ברקן‭ ‬בתחום‭ ‬ייצור‭ ‬היין‭ ‬ומציגה‭ ‬יינות‭ ‬מורכבים‭ ‬מהענבים‭ ‬המובחרים‭ ‬ביותר‭ ‬שהתיישנו‭ ‬בחביות‭ ‬האיכותיות‭ ‬ביותר‭ ‬במשך‭ ‬כ-20 חודשים‭.‬

     

    Altitude ‬ - סדרת‭ ‬Altitude‭ ‬היוקרתית, ‬מעניקה‭ ‬אפשרות‭ ‬ייחודית‭ ‬להשוואה‭ ‬בין‭ ‬שלושה‭ ‬יינות‭ ‬קברנה‭ ‬סוביניון‭ ‬מאותה‭ ‬שנת‭ ‬בציר‭ ‬שעברו‭ ‬תהליכי‭ ‬הכנה‭ ‬ויישון‭ ‬זהים‭ ‬ונבצרו‭ ‬משלושה‭ ‬כרמים‭ ‬בגבהים‭ ‬שונים. ‬כל‭ ‬אחד‭ ‬מהיינות‭ ‬נקרא‭ ‬על‭ ‬שם‭ ‬גובה‭ ‬הכרם‭ ‬בו‭ ‬גדלו‭ ‬הענבים‭.‬

     

    Special Reserve - ‬הסדרה‭ ‬נוצרה‭ ‬מתוך‭ ‬החיפוש‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬אחר‭ ‬אזור‭ ‬הגידול‭ ‬הטוב‭ ‬ביותר‭ ‬עבור‭ ‬כל‭ ‬זן‭ ‬ענבים‭ .‬היינות‭ ‬האדומים‭ ‬כוללים‭ ‬זנים‭ ‬אקזוטיים‭ ‬המתיישנים‭ ‬בחביות‭ ‬עץ‭ ‬אלון‭ ‬מובחרות, ‬ואילו‭ ‬היינות‭ ‬הלבנים‭ ‬מתאפיינים‭ ‬ברעננות‭ ‬וארומה‭ ‬פירותית‭.‬

     

    Assemblage‬ - הסדרה‭ ‬מציעה‭ ‬מבט‭ ‬שונה‭ ‬על‭ ‬אזורי‭ ‬היין‭ ‬של‭ ‬ישראל,‭ ‬דרך‭ ‬תערובת‭ ‬ממספר‭ ‬זנים (‬בלנד) ‬המביאים‭ ‬לכדי‭ ‬ביטוי‭ ‬את‭ ‬אופיים‭ ‬של‭ ‬אזורי‭ ‬הגידול. ‬כל‭ ‬יין‭ ‬נקרא‭ ‬על‭ ‬שם‭ ‬הפסגה‭ ‬הגבוהה‭ ‬באזור‭ ‬שבו‭ ‬גדלו‭ ‬הענבים‭ ‬ששימשו‭ ‬ליצירתו: ‬איתן, ‬ריחן, ‬צפית‭ ‬ועלמון‭.‬

     

    Reserve ‬- סדרת‭ ‬יינות‭ ‬זניים, ‬המורכבים‭ ‬לרוב‭ ‬ממזיגה‭ ‬של‭ ‬יינות‭ ‬ממספר‭ ‬כרמים‭ ‬שונים. ‬כל‭ ‬יין‭ ‬תוסס‭ ‬ומתיישן‭ ‬בנפרד, ‬בעוד‭ ‬הייננים‭ ‬מבצעים‭ ‬טעימות‭ ‬תכופות‭ ‬המאפשרות‭ ‬להם‭ ‬ליצור‭ ‬תמהיל‭ ‬מדויק‭ ‬עבור‭ ‬כל‭ ‬יין‭.‬

     

    Classic ‬- סדרת‭ ‬יינות‭ ‬זניים‭ ‬קלאסיים‭ ‬המרכיבים‭ ‬את‭ ‬סל‭ ‬היינות‭ ‬האיכותיים‭ ‬ברוב‭ ‬המדינות‭ ‬יצרניות‭ ‬היין. ‬סדרה‭ ‬מוכרת, ‬אהובה‭ ‬ופופולרית‭ ‬בקרב‭ ‬צרכנים‭.‬

     

    Premier ‬- סדרה‭ ‬המציעה‭ ‬ללקוח‭ ‬יינות‭ ‬צעירים‭ ‬ומרגשים. ‬יינות‭ ‬אלו‭ ‬פירותיים, ‬קלילים‭ ‬ומהנים‭ ‬מאוד‭ ‬לשתייה‭.‬

     

    הסביבה‭ ‬התחרותית

    בשוק‭ ‬היין‭ ‬הישראלי‭ ‬פועלים‭ ‬מספר‭ ‬יקבים‭ ‬גדולים, ‬החולשים‭ ‬על‭ ‬כ-80%‬ מהמכר. ‬לצידם‭ ‬עוד‭ ‬כ-10‬ יקבים‭ ‬מסחריים‭-‬בינוניים‭ ‬ועוד‭ ‬מאות‭ ‬יקבי‭ ‬בוטיק. ‬בסך‭ ‬הכל‭,‬ פועלים‭ ‬בישראל‭ ‬מעל‭ ‬300‭ ‬יקבים‭.‬

     

    מכירות‭ ‬היין‭ ‬בישראל‭ ‬נחלקות‭ ‬לשני‭ ‬שווקים‭ ‬עיקריים: ‬השוק‭ ‬ה‭"‬חם", ‬שמאופיין‭ ‬במכירות‭ ‬של‭ ‬בקבוקים‭ ‬בערוצי‭ ‬הפצה‭ ‬כדוגמת‭ ‬חנויות‭ ‬יין‭ ‬ורשתות‭ ‬השיווק, ‬והשוק‭ ‬ה‭"‬קר" ‬שכולל‭ ‬מוקדי‭ ‬מכירה‭ ‬כגון‭ ‬מסעדות, ‬בתי‭ ‬קפה‭ ‬וברים, ‬שבהן‭ ‬נמכר‭ ‬יין‭ ‬בכוסות‭ ‬ובבקבוקים‭ ‬לשתייה‭ ‬במקום. ‬

     

    האתגרים‭ ‬השיווקיים

    על‭ ‬מנת‭ ‬לספק‭ ‬מענה‭ ‬בסביבה‭ ‬התחרותית‭ ‬ובהיצע‭ ‬גדול‭ ‬לחובבי‭ ‬היין‭ ‬בישראל‭,‬ האתגר‭ ‬המרכזי‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬הוא‭ ‬המשך‭ ‬הבידול‭ ‬באמצעות‭ ‬חיזוק‭ ‬תפיסת‭ ‬האיכות‭ ‬והיוקרה‭ ‬של‭ ‬המותג, ‬בעזרת‭ ‬מסר‭ ‬בולט‭ ‬ומיוחד‭ ‬שהמתחרים‭ ‬לא‭ ‬יכולים‭ ‬לנכס‭ ‬לעצמם. ‬אתגר‭ ‬זה‭ ‬מתחדד‭ ‬לאור‭ ‬המגבלות‭ ‬במסגרת‭ ‬חוק‭ ‬האלכוהול, ‬שאוסר‭ ‬על‭ ‬שילוב‭ ‬אלמנטים‭ ‬רגשיים‭ ‬בפרסום‭.‬

     

    הפתרונות‭ ‬היצירתיים

    המשך‭ ‬חיזוק‭ ‬תפיסת‭ ‬האיכות.‬‭ ‬ברקן‭ ‬הוא‭ ‬היקב‭ ‬הישראלי‭ ‬המעוטר‭ ‬ביותר‭ ‬בתחרויות‭ ‬יין‭ ‬בינלאומיות, ‬וזכה‭ ‬במספר‭ ‬הגבוה‭ ‬ביותר‭ ‬של‭ ‬מדליות‭ ‬זהב‭ ‬וזהב‭ ‬כפול‭ ‬במסגרתן. ‬ביקב‭ ‬החליטו‭ ‬למנף‭ ‬את‭ ‬נקודת‭ ‬החוזקה‭ ‬הזו‭ ‬והשיקו‭ ‬ב-2016 אסטרטגיה‭ ‬שיווקית‭ ‬תחת‭ ‬הסלוגן ‭"‬היקב‭ ‬הישראלי‭ ‬המעוטר‭ ‬ביותר‭ ‬בתחרויות‭ ‬יין‭ ‬בינלאומיות". ‬האסטרטגיה‭ ‬החדשה‭ ‬הוכיחה‭ ‬את‭ ‬עצמה ‬ומאז‭ ‬אותה‭ ‬השנה‭ ‬הציג‭ ‬יקב‭ ‬ברקן‭ ‬גידול‭ ‬בנתח‭ ‬השוק (‬על‭ ‬פי‭ ‬נתוני‭ ‬סטורנקסט) ‬והגיע‭ ‬לעמדת‭ ‬הובלה‭ ‬בקטגוריה‭.‬

     

    גם‭ ‬השנה‭ ‬המשיך‭ ‬היקב‭ ‬לפרסם‭ ‬תחת‭ ‬האסטרטגיה‭ ‬הזו, ‬כאשר‭ ‬שיא‭ ‬הפעילות‭ ‬השיווקית‭ ‬מגיע‭ ‬בחגים‭ - ‬פסח‭ ‬וראש‭ ‬השנה, ‬עונות‭ ‬המכירה‭ ‬החזקות‭ ‬ביותר‭ ‬של‭ ‬שוק‭ ‬היין‭ ‬בישראל. ‬לקראת‭ ‬כל‭ ‬חג, ‬הובילו‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬קמפיינים‭ ‬בכל‭ ‬אמצעי‭ ‬המדיה‭ ‬ובנקודות‭ ‬המכירה‭ ‬תוך‭ ‬הבלטת‭ ‬המסר, ‬שיתופי‭ ‬פעולה‭ ‬מסחריים‭ ‬ופעילות‭ ‬בפסטיבלי‭ ‬יין ובאירועים‭.‬

     

    יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬השיקו‭ ‬בשנה‭ ‬החולפת‭ ‬אתר‭ ‬סחר‭ ‬חדש‭ ‬ובו‭ ‬מגוון‭ ‬חבילות‭ ‬ומארזי‭ ‬יין‭ ‬חגיגיים‭ ‬לרכישה‭ ‬ישירה, ‬עם‭ ‬הטבות‭ ‬בלעדיות‭ ‬לחברי‭ ‬מועדון‭ ‬הלקוחות.‬‭ ‬כך‭ ‬למשל, ‬ניתן‭ ‬למצוא‭ ‬באתר‭ ‬החדש‭ ‬את‭ ‬מארז‭ ‬היינות‭ ‬המעוטרים‭ ‬ביותר (‬שזכו‭ ‬בפרסים‭ ‬בינלאומיים), ‬מארזים‭ ‬של‭ ‬יינות‭ ‬מיושנים‭ ‬ממרתפי‭ ‬היקב‭ ‬‮–‬‭ ‬מבציר‭ ‬2001‭, ‬2003‭ ‬ועוד‭ ‬‮–‬‭ ‬מארזי‭ ‬הפתעה, ‬שעמם‭ ‬מפתיעים‭ ‬את‭ ‬הלקוחות‭ ‬ומארז‭ ‬של‭ ‬יינות‭ ‬מיוחדים‭ ‬שלא‭ ‬ניתן‭ ‬להשיג‭ ‬באף‭ ‬חנות‭ ‬אחרת‭.‬

     

    מועדון‭ ‬הלקוחות‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן. לאחר‭ ‬השקתו‭ ‬בשנה‭ ‬שעברה, ‬המותג‭ ‬ממשיך‭ ‬ליהנות‭ ‬מגידול‭ ‬במספר‭ ‬חברי‭ ‬מועדון‭ ‬הלקוחות‭ ‬ומפתח‭ ‬את‭ ‬הקשר‭ ‬עמם. ‬במסגרת‭ ‬פעילות‭ ‬המועדון‭ ‬מקבלים‭ ‬החברים‭ ‬הטבות‭ ‬במרכז‭ ‬המבקרים, ‬הנחות‭ ‬על‭ ‬היינות, ‬טעימות‭ ‬מיוחדות‭ ‬והשקות‭ ‬בלעדיות. ‬בנוסף, ‬מדי‭ ‬חודש‭ ‬מקבלים‭ ‬חברי‭ ‬המועדון‭ ‬ניוזלטר‭ ‬ייעודי, ‬שכולל‭ ‬כתבות‭ ‬בנושאים‭ ‬שונים‭ ‬בעולם‭ ‬היין, ‬לצד‭ ‬עדכונים‭ ‬על‭ ‬אירועים‭ ‬ומפגשים‭.‬

     

    מוזיקה‭ ‬בכרם‭ ‬ברקן.‬‭ ‬במסגרת‭ ‬שיתוף‭ ‬הפעולה‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬עם‭ ‬רשת‭ ‬מועדוני ‭"‬זאפה", ‬נולד‭ ‬בשנה‭ ‬שעברה‭ ‬מועדון‭ ‬ההופעות‭ ‬במרכז‭ ‬המבקרים‭ ‬של‭ ‬היקב. ‬במסגרת‭ ‬זו, ‬ביקרו‭ ‬במועדון‭ ‬בשנה‭ ‬האחרונה‭ ‬מאות‭ ‬מבלים, ‬שנהנו‭ ‬בחלל‭ ‬האווירתי‭ ‬מהופעות‭ ‬של‭ ‬נינט, ‬דודו‭ ‬טסה, ‬רמי‭ ‬פורטיס, ‬פבלו‭ ‬רוזנברג‭ ‬ועוד‭.‬

     

    אבני דרך בחייו של יקב ברקן

    1889 - יקב ברקן הראשון מוקם.

    1990 - לאחר שנקלע לקשיים, שמואל בוקסר ויאיר לרנר רוכשים את הבעלות על היקב.

    2000 - נחנך יקב חדש ומשוכלל בקיבוץ חולדה.

    2005 - טמפו נכנסת כשותפה ביקבי ברקן ומשלימה את הרכישה תוך שלוש שנים.

    2012 - נחנך מרכז המבקרים החווייתי של היקב, היושב בליבו של הכרם הגדול במדינה.

    2016 - ברקן משיק את המיצוב "היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות בינלאומיות".

    2017 - השקת "כרם ברקן" - מרכז הופעות בשיתוף זאפה במרכז המבקרים של יקבי ברקן.

    2018 - השקת‭ ‬אתר‭ ‬הסחר‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬למועדון‭ ‬הלקוחות‭ ‬של‭ ‬היקב‭.‬

     

    דברים‭ ‬שלא‭ ‬ידעת‭ ‬על יקב‭ ‬ברקן:

    • יקב‭ ‬ברקן‭ ‬הוא‭ ‬היקב‭ ‬הכורם‭ ‬הגדול‭ ‬בישראל‭.‬

    • יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬הוא‭ ‬יצואן‭ ‬היין‭ ‬הגדול‭ ‬בישראל -‬25%‭ ‬ מתוצרת‭ ‬היקב‭ ‬מופנית‭ ‬לייצוא‭ ‬ל-45 ‬מדינות‭ ‬בעולם, ‬בהן‭ ‬ארה‭"‬ב, ‬צרפת‭ ‬ורוסיה‭.‬

    • במשך‭ ‬השנים‭ ‬בהן‭ ‬הוא‭ ‬פועל‭ ‬זכה‭ ‬היקב‭ ‬בלמעלה‭ ‬מ-250 ‬מדליות‭ ‬בתחרויות‭ ‬יין‭ ‬בינלאומיות.

    • צוות‭ ‬הייננים‭ ‬של‭ ‬יקבי‭ ‬ברקן‭ ‬זכה‭ ‬שלוש‭ ‬פעמים‭ ‬ברציפות‭ ‬בתואר "‬צוות‭ ‬הייננים‭ ‬הטוב‭ ‬ביותר‭ ‬בישראל‭" ‬בתחרות‭ ‬טרה‭ ‬וינו‭ - ‬תחרות‭ ‬בינלאומית‭ ‬המתקיימת‭ ‬בישראל‭. ‬

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים