שתף קטע נבחר

כחול ולבן: הטכנולוגיה פורצת הדרך של תדיראן

לאחר שביססה את מעמדה בשוק מיזוג האוויר בישראל, הפכה תדיראן לחברה גלובאלית תוך תהליך של מיתוג מחדש והתבססות על מרכז הפיתוח והייצור שלה בעפולה, המשלב חדשנות וטכנולוגיות מתקדמות, כדי לקדם את חזון "עתיד האוויר הביתי" (The future of air)

בשיתוף Superbrands 

 

תדיראן הוקמה בשנת 1962, בבעלות משותפת של תאגיד כור ההסתדרותי ומשרד הביטחון. לאורך השנים ייצרה החברה מקלטי רדיו לרכב, טלוויזיות, סוללות, מקררים, מזגנים, מערכות תקשורת ועוד. בעקבות תהליך הפרטת כור עברה תדיראן לבעלות פרטית, ובשנת 2002 נמכרה לחברת מיזוג האוויר הגדולה בעולם, Carrier. במהלך שנות פעילותה בארץ הנחילה Carrier שיטות עבודה אמריקאיות מתקדמות והעמיקה את הניסיון הבינלאומי של תדיראן. לאחר שהחליטה לצאת מייצור מיזוג אוויר ביתי בעולם, נמכרה החברה ל"קריסטל" בבעלות משה ממרוד.

 

 

תדיראן עוסקת כיום בפיתוח, ייצור, שיווק, הפצה, ייצוא ושירות למערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, ומחזיקה במרכז פיתוח וייצור בעפולה, הנחשב למתקדם במזרח התיכון ולאחד מהמובילים בתחום בעולם.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

תדיראן מעסיקה כ-400 עובדים, כולל מערך שירות לקוחות ותמיכה טכנית In-house לכל מוצריה. החברה פועלת בעיקר מול השוק המקצועי – קבלנים, יזמים, אדריכלים, מהנדסים, מנהלי רכש ותחזוקה, סיטונאים ומתקינים – כאשר האחרונים מהווים את החוליה המקשרת לצרכן הסופי ומשמשים כשגרירי המותג.

 

הסביבה התחרותית

שוק מיזוג האוויר בישראל מפותח, בעל שיעורי חדירה גבוהים ובין הגדולים בעולם יחסית לאוכלוסייה. השוק הישראלי תחרותי מאוד ומהווה מוקד משיכה עבור שחקנים בינלאומיים (בעיקר מיפן, סין וקוריאה). תדיראן היא יצרנית מערכות מיזוג אוויר ישראלית ותיקה ואחת משני השחקנים המובילים, המחזיקים יחד בכ-75% מנתח השוק.

 

מיזוג אוויר נחשב לתחום מתמחה, הנסמך במידה רבה על מתקינים מקצועיים כסוכני מכירה וייעוץ ללקוח. בנוסף, קיימות דרישות שונות למיזוג אוויר בפרויקטים למגורים, מסחר ותעשייה. החברות נדרשות לספק מגוון רחב של פתרונות מיזוג אוויר, תמיכה טכנית מקיפה ושירות יעיל ומהיר, כדי לתת מענה הולם לצרכים וללקוחות.

 

superbrands  ()

האתגר השיווקי

על מנת להתמודד בסביבה התחרותית מול המותגים הבינלאומיים והמקומיים, שלושת האתגרים המרכזיים של תדיראן הם יצירת בידול באמצעות איכות ואמינות, קידום חדשנות מוצרית המותאמת לשינויים הצרכניים, והפיכת השירות ליתרון תחרותי. האחרון נתפס כגורם משמעותי במיוחד בשוק הן בקרב אנשי המקצוע הזקוקים לתמיכה טכנית, והן בקרב הצרכנים, הדורשים זמינות גבוהה של פתרונות מיזוג, בעיקר בקיץ.

 

הפתרונות היצירתיים

כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, לייצר יתרון תחרותי ולחזק את תפיסות האיכות והחדשנות, תדיראן משקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים תוך הבלטת הטכנולוגיות המתקדמות שלה. השנה הרחיבה תדיראן את מגוון המוצרים המיוצרים במפעל שלה בעפולה, וכיום החברה מייצרת את כל המזגנים הדירתיים שלה רק בישראל. בנוסף, הקימה תדיראן מעבדות בדיקה משוכללות, בכדי להיערך טוב יותר למהפכות הטכנולוגיות העתידיות ולסטנדרטים הבינלאומיים.

 

כדי לספק זמינות ונגישות גבוהה למפיצים ברחבי הארץ בשיא עונת הקיץ, תדיראן הקימה מרכז לוגיסטי צפוני, בנוסף לזה המשרת את מרכז הארץ ודרומה.


superbrands  ()

תדיראן Supreme. תדיראן החליטה לפתח את סגמנט ה-Affordable Premium, ולהשיק סדרת מזגנים עיליים חדשה, המשלבת עיצוב חדשני ופורץ דרך עם תכונות מתקדמות. המזגן בעל עיצוב אליפטי וחלק בצבע שנהב וכולל Wi-Fi מובנה, מנוע בעל שבע מהירויות, פיזור אוויר תלת ממדי, שלט רחוק חכם, דירוג אנרגטי A ועוד.

 

תדיראן Connect. כחלק מהמהפכה הטכנולוגית העולמית ובעידן בו הצרכן רוצה להיות מחובר כל הזמן, תדיראן נכנסה לתחום ה-Internet Of Things) IoT) ופיתחה פתרון לחיבור המזגנים שלה לענן. המערכת מאפשרת שליטה מרחוק על המזגן באמצעות אפליקציה בסמארטפון, יודעת לתקשר באופן דו כיווני בין המזגן, הלקוח ומוקד השירות, ואף להתריע במקרה של תקלה. המערכת מאפשרת לשירות לנטר את המזגן, לנסות לפתור את התקלה מרחוק או לשלוח את הטכנאי לשטח עם כל המידע וחלקי החילוף הנחוצים.

 

תדיראן Inverter Next. טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת שהוכנסה לכל מזגני האינוורטר מעפולה, וכוללת כרטיסי פיקוד אלקטרוניים בעלי רכיבי חומרה משופרים ואמינים ותוכנת הפעלה בעלת לוגיקה חדשה ומשוכללת. הטכנולוגיה, פרי פיתוח כחול-לבן, מסתמכת על המוניטין רב השנים של תדיראן, מותאמת לדרישות השוק בישראל ומספקת אמינות גבוהה, ביצועים משופרים ותחזוקה קלה.

 

תדיראן Inviz. תדיראן מפתחת פתרונות ייחודיים וחדשניים, המתאימים לסגנון החיים האורבני החדש במגדלי דירות. תדיראן Inviz מציגה את מהפכת המעבה הנסתר – טכנולוגיה פורצת דרך ברמה עולמית ופטנט בלעדי לתדיראן, המאפשר לשמור על חזותו האסתטית של הבניין באמצעות יחידת עיבוי קומפקטית במיוחד, הניתנת להתקנה בחללים קטנים, מרפסות שירות, עליות גג, פיר בדופן מעטפת המבנה, חניונים ועוד, ונותנת מענה אדריכלי גמיש.

 

תדיראן Force. תדיראן רואה בשירות יתרון תחרותי, לכן מערך השירות הוא בבעלותה המלאה. תדיראן הקימה מוקד שירות ייעודי למתקינים על מנת לספק מענה טכני ומקצועי, ולסייע להם בכל תהליך הייעוץ, ההתקנה והתחזוקה. בשנה האחרונה השיקה החברה אפליקציית מתקינים חדשה בשם תדיראן Force המאפשרת למתקין נגישות וזמינות גבוהות למידע טכני, ומגוון אמצעי תקשורת למוקד השירות. בנוסף, בשיא עונת הקיץ הרחיבה תדיראן את שעות פעילות המוקד למתקינים והפעילה שירות "אמבולנס", המספק חלקי חילוף למתקינים בשטח באופן מידי.

 

מהלכים שיווקיים. בשנת 2018 עברה תדיראן תהליך אסטרטגי של מיתוג מחדש, שהולם את הפיכתה לחברה גלובאלית. במסגרת התהליך עוצב מחדש לוגו החברה, נבנתה שפה פרסומית חדשה, והושק קמפיין מסיבי תחת הסלוגן "שולטים במזג האוויר". בשנה האחרונה הטמיעה תדיראן מערכת CRM חדשה, המאפשרת לחזק את הקשר מול הלקוחות ולתת מענה מהיר במגוון כלים דיגיטליים מתקדמים.

 

תדיראן משקיעה משאבים רבים בדיגיטל כתפיסת עולם ההולמת את האסטרטגיה, החדשנות והבינלאומיות שלה. תחום זה מאפשר לחברה לפגוש את הלקוח הפוטנציאלי בכל שלבי מסע הצרכן ולתת לו מענה מתאים ותפור לצרכיו.

 

דברים שלא ידעת על תדיראן

  • בצריף של דוד בן-גוריון בשדה בוקר מותקן מזגן חלון של תדיראן.
  • כל מזגן של תדיראן נבדק באופן אוטומטי במפעל הייצור טרם שליחתו ללקוח.
  • מדי שנה מקיימת תדיראן הדרכות מקצועיות לכ-3,000 מתקיני מזגנים.
  • ניתן למצוא מזגני תדיראן בני 20 שנה עדיין פועלים ברבות מבירות העולם, ביניהן מוסקבה, פריז, בואנוס איירס, מדריד ועוד.
  • תדיראן היא נותנת החסות הראשית למועדון הכדורגל "הפועל תדיראן באר-שבע”.

 

אבני דרך בחייו של תדיראן

1962 - הקמת תדיראן עם מיזוגם של מפעל האלקטרוניקה "תדיר" ומפעל הסוללות "ראן".

1970 - מפעל "מנועי רמלה" בחולון נרכש על ידי תדיראן ומתחיל בייצור מזגני אוויר.

1981 - תדיראן עוברת למפעל ייצור חדש בעפולה.

2002 - תדיראן נרכשת על ידי חברת מיזוג האוויר העולמית Carrier ומתחילה בפעילות ייצוא.

2010 - משה ממרוד רוכש את השליטה בחברת תדיראן.

2014 - תדיראן זוכה במכרז משרד הבריאות להתייעלות אנרגטית בבתי החולים הממשלתיים ("שמיים כחולים").

2017 - תדיראן נכנסת למדד 125 החברות הגדולות של בורסת תל אביב.

2018 - תדיראן רוכשת מבנה משרדים הכולל חדרי הדרכה, אולמות תצוגה ומרכז כנסים ואירועים, בשטח כולל של כ-1,000 מ"ר.


פורסם לראשונה 14/11/2018 21:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תדיראן
צוות הניהול והשיווק
נופר ממרוד - סמנכ"לית שיווק
מומלצים