שתף קטע נבחר

פמפרס: חיתולים חינם תמורת הפרטים שלכם

פרוקטר אנד גמבל יוצאת במבצע ללא הגבלת זמן, במסגרתו תאפשר להורים לקבל חבילת חיתולי פמפרס פרימיום חינם ברשתות השיווק. כל הורה יוכל לקבל חבילה אחת בלבד, ללא קשר למספר הילדים ותמורת רישום לאתר פמפרס. המטרה: להגדיל את נתח השוק מול האגיס

אין מתנות חינם? פרוקטר אנד גמבל מחלקת חבילת חיתולים ראשונה חינם לכל הורה בישראל שיסכים להירשם לאתר פמפרס . מדובר בחיתולי פמפרס פרימיום היקרים. בשלב הראשון הורים יוכלו לקבל את חבילת החיתולים בסניפי סופר-פארם וניו פארם, ובמהלך אוקטובר והלאה גם בשופרסל. מדובר במידה 1 (לא NB) המכילה 22 חיתולים. הסיבה למבצע: מותג החיתולים מספר 1 בעולם רוצה להיות מספר 1 גם בישראל, מדינה בה האגיס הוא מותג החיתולים המוביל.

 

קימברלי קלארק מפחיתה מספר חיתולים ומגבונים באריזות האגיס וטיטולים ומקצרת נייר טואלט

הורים - שימו לב: מלחמת חיתולים חדשים על המדף

 

כדי לקבל את החבילה יש להזין פרטים באתר פמפרס ולקבל קופון סלולרי מיידי להצגה לקופאית בנקודות המכירה. הרישום לאתר כולל ויתור על פרטיות, דבר שהורים רבים לא מהססים לעשות במילא בעידן הרשתות החברתיות. עם זאת, יש לויתור הזה השלכות.

 

חיתולים חיתולי פמפרס (צילום: מירב קריסטל)
חיתולי פמפרס(צילום: מירב קריסטל)

באתר פמפרס נכתב כי מי שירשם לאתר מאשר בהרשמתו קבלת פרסום במייל. עוד נמסר שהאתר משתמש בקבצי עוגייה כדי לאסוף מידע כשהנרשם מבקר באתרי החברה. כמו כן, האתר מצהיר ש"כדי לשפר את התאמת ההודעות שלנו לצרכיך נשלב את המידע שסיפקת כאן עם מידע נוסף שיתכן ואספנו עליך מכמה מקורות ומצדדים שלישיים".

 

מהחברה נמסר ל-ynet שלא מדובר בהעברת מידע מפמפרס לצדדים שלישיים אלא בקבלת מידע מצדדים שלישיים. למשל, מידע מסופר-פארם על מימוש הקופון של הנרשם, בלי שסופר-פארם יודעת מיהו. בכל מקרה מדובר ביצירת מאגר של לקוחות פמפרס, שהחברה תאסוף עליהם מידע. 

 

זו לא הפעם הראשונה שחברת חיתולים מספקת חבילת חיתולים חינם. בייביסיטר עשו זאת בעבר אך לתקופה מוגבלת של חודש. הורים טריים מקבלים חיתולים חינם בבתי החולים ולעיתים בחבילות לידה חינמיות שמחולקות ברשתות שיווק שונות. בחברה מקווים שהורים שיקבלו חיתולי פמפרס פרימיום ירצו להמשיך לקנותם, אף על פי שמדובר במותג חיתולים יקר, יחסית.

 

בקרוב: גם מכנסונים חינם

"בבתי החולים מחלקים מספר קטן של דוגמיות", אמרה ל-ynet נעמה גלעדי, מנהלת קשרי חוץ וחברת הנהלה בפרוקטר אנד גמבל. "זה לא מאפשר להתנסות ולהעריך את זה על התינוק במשך שבוע, התנסות לאורך זמן. פה זה מהלך מאוד רחב שפונה לכל הורה בישראל והרצון הוא להגיע לכל ההורים, ללא מתווכים. זה גם יעיל תפעולית, כי כל הורה מגיע לפחות פעם בשבוע לרשתות האלה (אם כי יש הורים שקונים ברשתות זולות יותר מ.ק)".

 

למה צריך להירשם לאתר?

"כדי לתת להורה את מה שהכי מתאים לו, לאורך זמן. זה מתחיל בחבילת לידה כשהילד יילך צעדים ראשונים וממשיך עם תכנים מותאמים לגיל התינוק. בהמשך נחלק מכנסונים, למשל. יש פה פוטנציאל להצעות גם לגילאים מתקדמים יותר".

 

אתם מעבירים פרטים לצדדים שלישיים?

"לא. כתובת המייל שלך לא הולכת לצד שלישי, סיסמא אף פעם לא מעבירים לצד שלישי וגם לא נעביר שום דבר אחר. פרטיות היא ערך עליון בפמפרס. אנחנו דואגים לו ועומדים בכל נהלי ה-GDPR - תקנות הגנת הפרטיות. אנחנו נשלח להורים תכנים שמעניינים אותם ורלוונטיים לגיל התינוק.

 

"נשמח לדעת אם מימשת את הקופון כדי לדבר איתך על החוויה, אבל אנחנו מקבלים מידע כזה מהרשתות בלי שהן יודעות מי מימש את הקופון, זה מידע שנשמר בתוך המערכות שלנו".

 

זה מבצע לגיטימי לחלק מוצר כזה חינם? מבחינת הגבלים עסקיים?

"כן, אין כאן משהו ששובר שוק. זה דבר מקובל, יש כאן חבילה שניתנת להתנסות. זו פעילות שיווקית וזה טרייד אוף מקובל. כרגע אין מגבלת זמן למבצע".

 

כמה הורים יממשו את הקופון להערכתכם?

"אם זה יעבוד טוב, אנחנו צופים שמחצית מההורים שילדו ישתתפו בדבר הזה. אם הצפי נכון, נמשיך בזה כמה שיותר. חיתולי פמפרס כל כך איכותיים, שלמשתמשים קשה לחזור לאחור".

 

חיתולי פמפרס ()

מחירי החיתולים עולים ומספרם באריזה קטן

בעולם, פמפרס הוא מותג החיתולים המוביל במכירות, בעוד שבישראל להאגיס יש למעלה מ-50% נתח שוק ולפמפרס רק קצת יותר מ-20%. המותג בייביסיטר של DPL בבעלות ניאופארם מחזיק בקרוב ל-7% מהשוק וכך גם המותג הפרטי, ש-DPL מייצרת. המותג הפרטי של סופר-פארם מחזיק כ-20% מהמכירות ברשת.

 

פמפרס נחשב למותג החיתולים היקר ביותר בישראל (לא כולל חיתולים אורגניים). עם זאת, מחירי האגיס עלו לאחרונה כך שהחיתולים התייקרו לרמת פמפרס ומעבר לה.

 

בעולם הושק תת מותג חדש של פמפרס, "פמפרס פיור", העשוי מחומרים מבוססי צמחים ומתגאה ב"אפס הלבנה בכלור", אפס פרבנים וגומי טבעי במקום לטקס. אם הוא יגיע ארצה כנראה שיתומחר גבוה יותר ממותגי פמפרס "הרגילים".

 

מחירי החיתולים בישראל אמנם ירדו בשנים האחרונות אך מספר החיתולים לאריזה הצטמצם – מה שמעיד על ניסיונות להעלאת מחירים. בייביסיטר הורידה את מספר החיתולים באריזותיה וממש לאחרונה גם האגיס. בארה"ב, הורים החלו לשלם יותר על פמפרס מיולי האחרון - פרוקטר אנד גמבל העלתה את מחירי פמפרס ב-4%, בשל ירידה במכירות החברה. לפי CNN, פמפרס הוא המותג הגדול ביותר של פרוקטר אנד גמבל, שאחראי ל-8 מיליארד דולר מהמכירות שלו בשנה.

 

בישראל, המהלך של חלוקת חבילת חיתולים לכל הורה עולה לא מעט כסף לחברה. מצד שני, הוא אינו עולה יותר מקמפיין פרסומי מושקע. "זו השקעה של מיליוני שקלים", אומרת גלעדי.

 

האגיס שולטת בשוק החיתולים. זה מהלך להגדלת נתח השוק של פמפרס?

"כן, זה מהלך מכובד להעלות את נתח השוק שלנו. אנחנו באופן מסורתי מספר 2 , כשבעולם אנחנו מספר 1, תמיד. זה פיילוט להשיב לפמפרס את הבכורה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים