שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רשות ני"ע בארה"ב תובעת את אלון מאסק על הונאת משקיעים
    בתחילת אוגוסט צייץ מנכ"ל ומייסד יצרנית המכוניות החשמליות שהוא שוקל להפוך את החברה לפרטית, וכמה ימים לאחר מכן אף הודיע על מגעים נרחבים עם קרן ההשקעות של סעודיה. כשבועיים לאחר מכן ביצע פניית פרסה והודיע שהחברה תישאר ציבורית

    רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) מאשימה את חברת טסלה ואת מנכ"ל החברה, אלון מאסק, בהונאת משקיעים. מניית החברה נופלת בכ-10% במסחר המאוחר בבורסות ניו יורק. מקורות המקורבים לנושא סיפרו לאתר CNBC שגם החברה צפויה להיתבע. ה-SEC טוענת כי מאסק פרסם "הצהרות כוזבות ומטעות", כשהודיע שהחברה עתידה להפוך לפרטית.

     

    ב-7 באוגוסט צייץ מייסד טסלה אלון מאסק שהוא רוצה להפוך את טסלה לחברה פרטית. מאסק אמר כי בעלי המניות של טסלה יכולים למכור את המניות שברשותם במחיר של 420 דולר למניה או לשמור עליהן ולהמשיך להחזיק בחלק מהחברה כשתהפוך לפרטית. סמוך לשעת הציוץ טסלה נסחרה במחיר של 367 דולר למניה. לאחר ההודעה החברה זינקה בוול סטריט וננעלה בעלייה של 11% - למחיר של כ-378 דולר למניה.

    אלון מאסק (צילום: רויטרס)
    אלון מאסק(צילום: רויטרס)

    במייל ששלח באותו הערב מאסק לעובדי החברה, הוא כתב, בין היתר: "מוקדם יותר הערב הודעתי שאני שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית במחיר של 420 דולר למניה. אני רוצה להסביר לכם את הרציונל שלי למהלך ולמה אני סבור שזהו הצעד הנכון ביותר כרגע.

     

    "ראשית, החלטה סופית טרם התקבלה, אבל הסיבה ליציאה למהלך כזה נובעת בראש ובראשונה מהרצון ליצור סביבה שבה טסלה תוכל לפעול בצורה הטובה ביותר. כחברה ציבורית, אנחנו נתונים לתנודות פראיות במחיר המניה שלנו, שיכולות להסיח את דעתו של כל מי שעובד בחברה ושהוא בעל מניות. להיות חברה ציבורית משמעותו גם להיות תלויים במחזור של דוחות רבעוניים - מצב שיוצר לחץ רב על טסלה לקבל החלטות שעשויות להיות נכונות עבור רבעון מסוים, אבל לא בהכרח נכונות לטווח הארוך".

     

    עשרה ימים מאוחר יותר, ב-17 באוגוסט, אמר מאסק בראיון לניו יורק טיימס כי קרן ההשקעות של ממשלת סעודיה מנהלת מגעים נרחבים עם טסלה כדי להוביל את המהלך להפיכת החברה לפרטית

     

    הקרן כבר צוינה כשותפה אפשרית למהלך, לאור העובדה שהיא אחד הגופים המעטים בעולם שיכולים לממן את עשרות מיליארדי הדולרים שנדרשים ליישומו, אך זוהי הפעם הראשונה שבה מעורבותה מאושרת בצורה רשמית.

     

    לדברי מאסק, הוא ניהל דיונים נרחבים עם נציגי הקרן, שמנהלת נכסים בשווי של 250 מילארד דולר, למימון הפיכת החברה לפרטית, וייתכן שבסיום המהלך תחזיק הקרן במרבית מניות החברה.

     

    האופן שבו הודיע מאסק על התוכנית להפיכת טסלה לפרטית, באמצעות ציוצים בטוויטר, עורר ביקורת חריפה והוביל כבר לשתי תביעות הונאה, וחקירה של ה-SEC (שכאמור הערב הפכה לתביעה). עם זאת, מאסק אמר בראיון אז שהוא לא מתחרט על הציוצים, ושגם דירקטוריון החברה לא התלונן עליהם: "אני לא זוכר שום תקשורת מהדירקטוריון בכלל. בהחלט לא קיבלתי שיחות מדירקטורים עצבנים".

     

    שמונה ימים מאוחר יותר, ב-25 באוגוסט, לקח מאסק פניית פרסה והודיע: "טסלה תישאר חברה ציבורית". "לאור התגובות שקיבלתי", כתב באותו הלילה מאסק בפוסט באתר יצרנית המכוניות החשמליות, "נראה שרוב בעלי המניות של טסלה סבורים שעדיף שהיא תישאר חברה ציבורית. ידעתי שההפיכה לחברה פרטית תהיה מאתגרת, אבל כעת ברור שהיא היתה לוקחת יותר זמן ממה שצפיתי. זו בעיה מאחר שאנחנו חייבים להישאר ממוקדים בהגדלת הייצור של המכוניות מדגם מודל 3, ולהישאר רווחיים. לא נצליח להשיג את המטרה שלנו של קידום השימוש באנרגיות בנות קיימא, אלא אם נהיה בני קיימא מבחינה פיננסית".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים