שתף קטע נבחר

מצטופפים ברכבת - כשהקרונות ריקים: "רק לנוסעים מירושלים לנתב"ג"

נוסעים ממודיעין לכיוון נהריה טוענים כי שלושה משבעת קרונות הרכבת נותרו ריקים. "הסדרנים אמרו שהם מיועדים לנוסעים שמגיעים עם הרכבת המהירה מירושלים לנתב"ג", התלונן אחד הנוסעים. רכבת ישראל: "עם הפעלתו המלאה של הקו - תתייתר ההגבלה"

 

צפיפות ברכבת ()
מצטופפים ברכבת
 

 
מצטופפים - למרות הקרונות הריקים: עבור נוסעי הרכבת המתגוררים במודיעין, החזרה לשגרה אחרי החגים הפכה לקשה יותר - זאת בשל החלטת רכבת ישראל למנוע מהם מלהיכנס לשלושה קרונות נסיעה בקו היוצא מתחנת פאתי מודיעין לכיוון נהריה.

 

מעדויות שהגיעו לידי ynet, עולה כי שלושה משבעת הקרונות של הרכבת נותרים ריקים עם יציאתה מתחנת פאתי מודיעין, כשסדרנים של הרכבת נמצאים בהם ואינם מאפשרים לנוסעים לשבת בהם, בטענה שהקרונות הללו מיועדים עבור נוסעים שמגיעים עם הרכבת המהירה מירושלים לתחנת נמל התעופה בן גוריון - ומעוניינים לעלות על הרכבת שעוברת בכל תחנות תל אביב ומגיעה עד צפון הארץ.

רכבת ישראל רכבות עומס איחורים קרונות עמוסים אחרי החג ל כיון תל אביב (צילום: לולה )
עומס ברכבת. ארכיון(צילום: לולה )
 

ירדן (21), תושב מודיעין העובד בתל אביב שנסע אתמול (ה') ברכבת המדוברת, אומר כי המצב הפך לבלתי נסבל. "בגלל שחסמו את הקרונות כבר בתחנה הראשונה - אזלו מקומות הישיבה. אי אפשר היה לעבור במעברים ואנשים שעלו בתחנה הבאה נאלצו לעמוד".

 

לדבריו, בשל העובדה שחלק מהנוסעים ראו שהקרונות ריקים - הם החלו לדפוק עליהם במטרה שהסדרנים שישבו בתוכם יכניסו אותם אליהם. יעל (27), שנסעה גם היא ברכבת אתמול, טענה כי המראה היה מגוחך. "במקום שכולנו נוכל לשבת, נאלצנו לעמוד האחד על השני. האם ככה אמורות רכבות להיראות ב-2018? אז אני מבינה שהם שומרים מקום לנוסעים מנתב"ג, אבל זה לא אמור לבוא על חשבונם של נוסעים אחרים". 

 

 

לטענת השניים, כשהגיעה הרכבת לתחנת נתב"ג, חלק מהנוכחים בקרונות יצאו מהם ופשוט נכנסו לקרונות הריקים כאילו היו נוסעים חדשים בקו שהגיעו מירושלים. "זה היה מחזה מצחיק, אנשים קפצו מהרכבת לרציף ועלו לקרונות הריקים. זה פשוט אבסורד", אמר ירדן.

 

רכבת ישראל רכבות עומס איחורים קרונות עמוסים אחרי החג ל כיון תל אביב ()
 

תקלה בת ארבע שעות באתר הרכבת

בתוך כך, ברכבת ישראל חוו הבוקר תקלה באתר האינטרנט של הרכבת למשך כמה שעות שבהן לא יכלו לקוחות החברה להזמין כרטיסים לרכבת המהירה בין ירושלים לנתב"ג - אך נתקלו בהודעת תקלה. דלית, תושבת ירושלים שביקשה לרכוש כרטיס נסיעה, סיפרה כי ניסתה לעשות זאת, אך נכשלה פעם אחר פעם.

 

"ניסיתי שוב ושוב, ובכל פעם זה הצביע על כך שישנה בעיה", היא סיפרה. "לבסוף התקשרתי לרכבת, והם הסבירו לי שיש להם בעיה באתר והמערכת לא עובדת  - אז נאלצתי לרכוש את הכרטיס טלפונית". כעבור כארבע שעות תוקנה התקלה.  

 

מרכבת ישראל נמסר: "במהלך תקופת הרצת הקו המהיר הוחלט לשמור מקומות גם לטובת נוסעי הרכבת מירושלים, אשר מבצעים החלפה בתחנת נתב"ג. עם הפעלתו המלאה של הקו, תתייתר ההגבלה. אתר הזמנת השוברים חזר לפעילות סדירה, לאחר תקלה טכנית שאירעה בשעות הבוקר".


פורסם לראשונה 04/10/2018 22:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים