שתף קטע נבחר

רכבת מירושלים לתל אביב? רק עד לנתב"ג

אחרי כמה עיכובים בפתיחת הקו המהיר בין תל אביב לירושלים, תושבי הבירה התבשרו כי הקו יגיע רק עד לנתב"ג. "אם היו עובדים על הרכבת בשבת היא הייתה פועלת מזמן", אומרת תושבת העיר. גורם במשרד התחבורה: "ייקח לפחות חצי שנה עד שנחבר את המסילה עד ת"א"

 

 

 

"לפחות חצי שנה עד שנחבר את הקו עד ת"א". נסיעת ניסוי בקו המהיר (צילום: משי בן עמי) (צילום: משי בן עמי)
"לפחות חצי שנה עד שנחבר את הקו עד ת"א". נסיעת ניסוי בקו המהיר(צילום: משי בן עמי)
"מה תעזור לנו רכבת עד נתב"ג"?. תושבי ירושלים שוב התאכזבו לאחר ששר התחבורה ישראל כץ הודיע אתמול (ד') כי קו הרכבת מירושלים לתל אביב שייפתח ב-23 בספטמבר - יגיע בשלב זה רק עד נתב"ג. השר הטיל את הפצצה בעיצומו של משבר גשר יהודית, אך דבריו נשמעו היטב בבירה.

 

פתיחת קו הרכבת הישיר מירושלים לתל אביב נתקלה בכמה קשיים בדרך. תחילה היא נדחתה מחג פסח השנה ל-23 בספטמבר וכעת, על פי השר כץ, היא תפעל מירושלים רק עד נתב"ג. הדחייה החדשה יצרה תסכול רב בקרב תושבי הבירה, בעיקר אצל אלה שמתניידים באופן קבוע לתל אביב.

 

הקו המהיר יפעל תחילה רק בין תחנות ירושלים לנתב"ג, כך שנסיעה לתל אביב תדרוש החלפה לקו רגיל מתחנת נתב"ג. על פי ההערכות, הרכבת תפעל תחילה בתדירות נמוכה יחסית של רכבת אחת בשעה בכל כיוון. תדירות זו תגדל בהדרגה לאחר שלב ההרצה לשתי רכבות לשעה, ולבסוף לתדירות של ארבע רכבות בשעה.  

שר התחבורה על רקע אחד מגשרי הרכבת  (צילום: אוהד צויגנברג) (צילום: אוהד צויגנברג)
שר התחבורה על רקע אחד מגשרי הרכבת (צילום: אוהד צויגנברג)

מנהרה תחנה רכבת ישראל בנייני האומה קו ל תל אביב ירושלים (צילום: אוהד צויגנברג  )
תחנת בנייני האומה בירושלים, לעת עתה מיותמת(צילום: אוהד צויגנברג )

 (צילום: משי בן עמי) (צילום: משי בן עמי)
(צילום: משי בן עמי)

העבודות בקו הרכבת החדש (צילום: אלי מנדלבאום) (צילום: אלי מנדלבאום)
העבודות בקו הרכבת החדש(צילום: אלי מנדלבאום)

מורן שמואלוף, יועצת תקשורת ופעילה חברתית מקומית, טוענת כי על אף שהעיר שוחררה לפני 51 שנה, היא עדיין נצורה. "ירושלים נמצאת במצב אבסורד עד כדי מגוחך בכל הנוגע לתחבורה הציבורית", אומרת שמואלוף. "עיר בירה שאין יוצא ממנה ואין נכנס בפחות משעה ורבע בממוצע. תל אביב נמצאת במרחק אווירי של 60 קילומטרים מירושלים וההגעה אליה מסורבלת בצורה שלא תיאמן. הרכבת החדשה הייתה אמורה להביא בשורה והיו המון הבטחות. הבטחות שווא, מסתבר. שוב מזלזלים בתושב הירושלמי ובעיר הבירה".

 

"כמה עוד אפשר לדחות רכבת שבמדינה מתוקנת הייתה צריכה לפעול לפני 20  שנה"? שאל יהונתן, תושב ירושלים, בשיחה עם ynet. "בכל פעם שאנחנו מתרגשים לקראת הפתיחה והחיבור לתל אביב - הורסים לנו".

 

דלית, תושבת ירושלים, זעמה על ההודעה ואמרה: "מה זה נותן לנו שהרכבת תגיע עד נתב"ג? שום דבר, זה אומר שבשביל לנסוע לתל אביב עדיף לי לקחת אוטובוס. אני כועסת מאוד, אם היו עובדים על הרכבת הזאת בשבתות כבר מזמן היא הייתה פועלת".

 

אורלי, תושבת העיר, סיפרה: "לצערנו, בהתחלה יודעים לפזר הבטחות, אבל לא יודעים לעמוד בהן בהמשך. זה מקומם שחושבים שיכולים למרוח אותנו כמה שהם רוצים. כספי ציבור נשפכים, הציבור סובל מהבלגן של העבודה על קו הרכבת - אבל נראה שלמי שאחראים על זה כל זה לא מפריע".

 

"מהלכים לא מקצועיים"

הכעס שחשים תושבי הבירה אינו נובע רק מהתחושה שמשאירים אותם נצורים בעירם, אלא גם בשל היבטים פרגמטיים. יותם לחובסקי לדוגמה, ממבשרת ציון, יתחיל ללמוד משפטים וכלכלה באוניברסיטת תל אביב באוקטובר הקרוב והיה בטוח שיוכל לנסוע ללימודיו ברכבת המהירה. "התכנון היה לנסוע לשם מהבית, לפחות בסמסטר הראשון, וככה לחסוך לכמה חודשים את עלויות המעבר לתל אביב", הוא מספר.

 

לדבריו, זו עוד החלטה גרועה אחת במארג החלטות גרוע של שר התחבורה כץ. "זו לא האכזבה הראשונה שלי, אבל זה עדיין כואב ובעייתי מבחינתי. הופתעתי מאוד אתמול מההודעה שלו, מסתבר שהמהלכים שלו הם רק פוליטיים ולא מקצועיים".

 

גורם במשרד התחבורה חושף טפח לגבי ההכרזה של שר התחבורה אתמול וטוען כי היא לא נזרקה מהשרוול כי המצב ידוע כבר מזה שבועיים. "הבינו פה שלא יצליחו לעמוד בלוחות הזמנים. אני מאמין שייקחו עוד כמה חודשים, לפחות חצי שנה, עד שנחבר את המסילה מנתב"ג עד תל אביב בצורה חשמלית".

 

רכבת ישראל מסרה בתגובה כי היא "פועלת בנחישות במטרה לעמוד ביעד, ולהתחיל את מתן השירות הרכבתי בקו במועד שנקבע".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אוהד צויגנברג
השר כץ באתר העבודה של הרכבת
צילום: אוהד צויגנברג
מומלצים