שתף קטע נבחר

הרכבת: "התקלה - לא אירוע בטיחותי". בכנסת יקיימו דיון חירום

150 נוסעים ברכבת מספר 759 נתקעו במנהרה בדרך מנתב"ג לירושלים. הסיבה: תקלה במכשיר שמעביר זרם חשמלי מהקטר לקו המתח העילי. רכבת ישראל: "מדובר באירוע תפעולי". בינתיים, ועדת הכלכלה של הכנסת תקיים דיון חירום בנושא. ח"כ כבל: "הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הגדולים ביותר של השנים האחרונות"

ברכבת ישראל מסבירים הערב (יום ב') את התקלה שבמסגרתה כ-150 נוסעים ברכבת מספר 759 מנמל התעופה בן גוריון לירושלים נתקעו במנהרה באמצע הדרך בשל תקלה. בינתיים, ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס ביום ד' ב-08:00 לדיון חירום בעניין כשלי קו הרכבת.

 

 

הסיבה שהובילה לתקלה, לדברי רכבת ישראל, נעוצה בפנטוגרף (מכשיר המעביר זרם חשמלי מהקטר לקו המתח העילי). "הרכבת יצאה מנתב"ג ב-17:31 ונתקעה במנהרה 2. נהג הרכבת יצר קשר עם הפיקוד ועם צוות הכוננות והפקחים שהוצבו על הרכבת יידעו את הנוסעים על התקלה והסבירו להם את תהליך החילוץ, תוך שהם מחלקים להם מים וחטיפים", נמסר.

 

 

 

 

לפי רכבת ישראל, "לא מדובר באירוע בטיחותי - כי אם באירוע תפעולי. במקביל, צוות שאחראי על מתן מענה ראשוני במנהרות נכנס לכוננות בהתאם לנהלי ההפעלה". עוד נמסר, כי "לאחר מספר ניסיונות של הנהג להתגבר על התקלה, הוזנק קטר כונן ב-18:31 וחיבורו לרכבת הושלם ב-18:51".

 

 

עוד נאמר, כי "לאחר כל הבדיקות הנדרשות, חידשה הרכבת תנועה בעזרת הקטר הכונן ב-19:15 ונכנסה לתחנת נתב"ג ב-19:50. לרשות הנוסעים ברכבת וכן לנוסעים נוספים ששהו בתחנה הועמדה רכבת מיוחדת שיצאה לתחנת ירושלים-נבון ב-20:01. ב-20:26 הגיעה הרכבת לתחנה".

 

כאמור, ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל תתכנס מחרתיים לדיון חירום בעניין כשלי קו הרכבת ירושלים-תל-אביב והורדת הקווים בפריפריה בעקבות פתיחת הקו.

 

"בכל יום שעובר אנחנו מבינים שהרכבת לירושלים היא פארסת בחירות ולא יותר", אמר כבל - והוסיף: "נתניהו וכץ העדיפו תמונת יח"צ במדרגות הנעות על חשבון חיי אדם ובטיחותם של הנוסעים. הפרויקט הזה הוא אחד הכשלים הכי גדולים של השנים האחרונות. ועדת הכלכלה תכנס דיון חירום בנושא - וגורמי המקצוע יהיו חייבים לתת תשובות".
 

רכבת קן תל אביב ירושלים (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

נוסעים זעמו: "ניסינו לפתוח חלונות, אבל נתקענו במנהרה"

שלומי פרידמן, אחד הנוסעים ברכבת, אמר: "יצאנו ב-17:30 וב-17:45 נתקענו ומאז לא זזנו. אין לחץ, יש קצת מחנק כי המזגן לא פועל. ניסינו לפתוח חלונות, אבל בגלל שאנחנו באמצע המנהרה זה לא עוזר. חזרתי מהעבודה וחשבתי שזו דרך יותר מהירה מהאוטובוס. מתברר שלא".

 

מיכאל, נוסע אחר, זעם גם הוא: "פרסמו שקיבלנו חטיפים ושתייה. כל זה לא קרה. ברכבת אמרו שגררו אותנו - וגם זה עדיין לא קרה. זה מרגיז".

 

אהרון, גם הוא נוסע ברכבת המדוברת, סיפר ל-ynet: "הייתי אמור להיות בירושלים ב-17:55, אבל עכשיו מחלצים אותנו לנתב"ג ועם האוטובוס נגיע ב-20:30. אני לא מבין למה הם משקרים. היינו לפחות באמצע הדרך. לא מבין למה לא מביאים אותנו לירושלים. הייתי אמור לאסוף את הילדים הקטנים שלי, בני שנתיים וארבע. ציפיתי לבלות איתם לפני שילכו לישון".

 

גם אתמול חלו שיבושים בקו שנחנך רק לאחרונה. אתמול בוטלו שתי רכבות מירושלים לנמל התעופה בן גוריון בשעות 07:00 ו-09:00. הביטולים גררו עוד ועוד שינויים ברכבות חופפות מהכיוון השני, קרי ביטול הרכבות של 07:30 ו-09:30.

 

העיכובים נמשכו לאורך כל שעות הבוקר, עד שברכבת החליטו לטפל בבעיית איתות על הקו - החלטה שהובילה לביטולן של לא פחות מ-18 רכבות (תשע לכל כיוון) בין השעות 15:00-11:00.

 

זו הייתה הפעם השנייה תוך שבוע שרכבת ישראל נאלצת לבטל חלק מהרכבות בקו החדש שנפתח רק לפני שלושה שבועות. ביום שלישי האחרון בוטלו רכבות רבות בשל פיצוץ צינור מים בצומת דניאל.

רכבת לירושלים בתחנת נתב
(צילום: AFP)

הרכבות לצפון יתוגברו

מוקדם יותר היום הודיעה רכבת ישראל כי החל ממחר היא תתגבר את הרכבות מהצפון ואליו באופן זמני בארבע רכבות נוספות. בהודעה שהוציאה הרכבת נכתב, "לאור הצפיפות ברכבות מהצפון ואליו, תתגבר רכבת ישראל באופן זמני את קו נהריה תל-אביב". לצורך השינוי ערכה רכבת ישראל שינויים בזמני תחזוקת הרכבות, כך שהטיפולים לחלק מהרכבות יעשו בלילה. לצד זה, באישור משרד התחבורה, יבוצע קיצור מסוים בשתי רכבות בקו העמק. כל אלה, לצורך העמדת רכבות נוספות לשרות אזרחי הצפון.

 

 

עוד נמסר מהרכבת כי החל ממחר בבוקר יתוגבר קו נהריה-חיפה-תל אביב. ארבע רכבות יתווספו בציר נהריה - תל אביב ההגנה - שתיים מהן בבוקר ושתים אחר הצהריים. רכבות התגבור יעצרו בתחנות הבאות: נהריה, עכו, קריית מוצקין, מרכזית המפרץ, תחנות חיפה ותחנות תל אביב. זמני רכבות הבוקר שנוספו מנהריה לתל אביב:06:25, 07:25 ואילו זמני רכבות הערב מתל אביב לנהריה: 16:06 ו-17:06.

 

בנוסף, יחולו שינויים מסויימים בתנועת שתי רכבות בקר בקו העמק. הרכבות שיוצאות מבית שאן בשעה 6:02 ו-7:02, יסיימו את נסיעתן בתחנת חיפה מרכז השמונה ולא ימשיכו לתחנת עתלית. שתי רכבות ערב בקו העמק יחלו בחיפה מרכז השמונה במקום בעתלית, 16:22, 18:22. על פי הודעת הרכבת בשאר הרכבות בקו רכבת העמק - ללא שינוי.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים