שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    תגידו שלום: מיצובישי פאג'רו לא ישווק יותר בישראל
    אחרי 24 שנים ו-12 אלף יחידות ששווקו כאן, נמכר מיצובישי פאג'רו האחרון בישראל. מחליף ישיר עוד אין באופק
    ציון דרך נוסף בשוק רכבי השטח: ביום חמישי בשבוע שעבר נמכר מיצובישי הפאג'רו האחרון שהיה במלאי היבואנית כלמוביל. 24 שנים לאחר שנחת לראשונה בישראל, מי שיזכר כאחד מהאבות המייסדים של קטגוריית רכבי השטח המשפחתיים, מפסיק שיווק בשל אי עמידה בתקני זיהום האוויר וצריכת הדלק WLTP העדכניים.

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מיצובישי פאג'רו נחת אצלנו לראשונה ב-1994, לאחר הסרת החרם של יצרני הרכב היפנים. יחד עם איסוזו טרופר, ניסאן טראנו ולנד רובר דיסקברי, הוא הביא ליצירת נישה חדשה ונחשבת דאז, של רכבי שטח משפחתיים, שהפכה פופולארית והביאה לפריחה עצומה בטיולי השטח. עד אז היצע רכבי שטח כלל בעיקר דגמים אמריקאים כמו שברולט בלייזר או ג'יפ CJ שהיו יקרים, צמאים לבנזין וספרטניים בהשוואה ליפנים. סיווגם של רכב השטח מארץ השמש העולה כרכב מסחרי העניק להם פטור ממע"מ יחד עם מחירי הסולר הנמוכים דאז והשימושיות כרכב משפחתי יצרו עסקה כלכלית מפתה, פרצת מס שנסגרה בהמשך.

     (צילום: ניר בן זקן) (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

    מיצובישי פאג'רו ()
    מיצובישי פאג'רו: דור ראשון לצד הנוכחי

     

    כבר מהדור הראשון שהוצג בתערוכת טוקיו באוקטובר 1981 אך לא שווק כאן, הפאג'רו היה מתקדם טכנולוגית והציע מכלולים מודרניים לתקופה כמו מתלה קדמי נפרד, הגה כוח ומנוע טורבו דיזל. הדור הראשון היה כל כך מוצלח שעם הצגת הדור השני ב-1991 (מכונה Q), הוא המשיך להיות משווק כיונדאי גלופר עוד 13 שנים.

     

    הפאג'רו Q ששווק כאמור גם אצלנו הציג חידושים לרבות מערכת הנעה "סופר סלקט" המאפשרת נסיעה בהנעה אחורית חסכונית בדלק בכביש יבש או הנעה כפולה קבועה (עם דיפרנציאל מרכזי) לכביש רטוב או מושלג, כמו גם צמד כריות אוויר ו-ABS. הוא הוצע בתצצורת חמש דלתות ארוכה (עם מקום לעד שבעה נוסעים), 3 דלתות קצרה וגרסת ברזנט עם גג נפתח. בעולם הוא נחשב לדגם הפופלארי ביותר בסדרה, כמעט 1.4 מיליון יחידות המהוות כמחצית מסך מכירות הדגם מתחילת דרכו ועד היום.

     

    מיצובישי פאג'רו ()
    הדור שני היה הפופלארי ביותר בשושלת

     

    השינוי המשמעותי ביותר נעשה בדור השלישי שהוצג בקיץ 1999 וכונה בישראל קינג. החל בעיצוב המוחצן והיחודי, דרך מנוע טורבו דיזל מודרני וחזק (3.2 ליטר 165 כ"ס) וכלה בשימוש במרכב אחוד ומיתלים נפרדים שהקנו לו איכותיות נסיעה בכביש טובות בהרבה מהמקובל בקטגוריה.

     

    בשנות השיווק הראשונות בשוק המקומי, הקינג היה רכב השטח הנמכר ביותר, הפעם היחידה בה גבר על טויוטה לנד-קרוזר. הפאג'רו הנוכחי (מכונה BK) הוצג בסוף 2006 בתערוכת פריז והיה יותר מתיחת פנים לדור הקודם עם שינויים עיצוב קלים, כיול שונה למתלים ולמנוע והורדת מיקום הגלגל הרזרבי כדי להטיב עוד יותר עם התנהגות הכביש.

    מיצובישי פאג'רו ()
    הדור שלישי כונה בישראל "קינג"

     

    לא מעט מפרסומו של הפאג'רו קשור במירוץ השטח המפרך בעולם – ראלי דקאר. גרסת המירוץ של רכב השטח היפני זכתה ב-12 ניצחונות במירוץ האפריקאי, יותר מכל קבוצה אחרת בקטגוריית הרכבים. הדומיננטיות של קבוצת המרוצים היפנית הייתה חזקה כל כך שבחמישה מתוך מרוצי הדקאר היא אף מילאה את כל הפודיום כשב-2002 הייתה שנת שיא עם תשע מתוך עשרת המקומות הראשונים המירוץ היו של מיצובישי, עם צוות בודד של טויוטה במקום התשיעי.

    עידו כהן אביב ספקטור (צילום: בועז מאירי)
    עידו כהן ואביב ספקטור(צילום: בועז מאירי)

     

    עוד נציין את העובדה כי האישה היחידה שניצחה במירוץ, יוטה קליינשמיטד הגרמניה, עשתה זאת על גבי פאג'רו בשנת 2001. ויש גם נקודה ישראלית – עידו כהן ואביב ספקטור שהתחרו על גבי פאג'רו בדקאר 2004 הם הישראלים היחידים שחזרו עם גביע המקום הראשון מהמירוץ המפרך, בקטגוריית הרכבים בייצור סדרתי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים