שתף קטע נבחר

יוקרה בנמל חיפה: הצצה בלעדית לספינת פאר שעגנה פה

הריג'נט סבן סיז וויאג'ר, אוניה ברמה שלא רואים כל יום בנמלים שלנו, עגנה בישראל למשך כמה שעות. קפצנו כדי להתרשם מהעושר והשפע ועל הדרך לנסות להבין מתי ואם נוסעים יוכלו להפליג עליה גם מישראל מבלי לטוס לנמל באירופה

ספינת הפאר ריג'נט סבן סיז וויאג'ר (Regent Seven Seas Voyager) עגנה השבוע בחיפה ובאשדוד, כחלק מקרוז בן 12 יום בנמלי הים התיכון, שיצא מאתונה ויחזור לרומא. אנחנו קיבלנו הצצה ראשונה מסוגה:

 

 

כשחושבים על ספינת קרוזים הוויאג'ר היא לא האב טיפוס שקופץ לראש. לא מדובר בספינת ענק המארחת בו זמנית 6,000 איש אלא באחות קטנה ויוקרתית. 349 חדרים וסוויטות בסך הכל, פחות מ-700 אורחים והרבה הרבה יוקרה.

   (צילום: ירון שרון)
(צילום: ירון שרון)

   (צילום: ירון שרון)
ספינת סבן סיז וויאג'ר של נורוויג'יאן בחיפה(צילום: ירון שרון)
בסוויטות המפוארות למשל, ששטחן עד 220 מ"ר, תמצאו יצירות אמנות של רמברנדט ופיקסו, וגם המסדרונות מצופים ביצירות אורגינליות – אם כי של אמנים מעט פחות ידועי שם. את חפצי האומנות בספינה, בחר יו"ר חברת נורווג'יאן, חברת האם של הספינה, שהוא חובב אמנות ידוע.

   (צילום: ירון שרון)
פרטי אמנות פזורים ברחבי הספינה(צילום: ירון שרון)

   (צילום: ירון שרון)
יותר קטנה אך יותר יוקרתית(צילום: ירון שרון)
 

שטחו של חדר "פשוט" בוויג'אר, הוא כ-34 מ"ר והוא מחולק לשניים, חדר שינה וחדר הסבה. לכך תצרפו מרפסת, חדר ארונות וגם תא שירותים מרווח.

 

בקרוז במסגרתו הגיע הוויג'אר לישראל השבוע, הגיע מחירו של החדר הבסיסי ל-500 דולר לאדם ללילה. ייחודו של הקונספט היוקרתי בקבוצת ה"ריג'נט", הוא כי סכום זה מכסה את כל השהות, להבדיל מאוניות אחרות שלרוב המחיר לשהות בהן כולל חבילה בסיסית ביותר של לינה וארוחות בחדר האוכל, שם האוכל מוגש בצורת בופה.

   (צילום: ירון שרון)
בריכת הוויאג'ר(צילום: ירון שרון)

   (צילום: ירון שרון)
חדר השינה ה"פשוט" יותר(צילום: ירון שרון)
  

כאן הארוחות – בכל אחת משש המסעדות באונייה – המשקאות הקלים והאלכוהוליים, ואפילו סיורי החוף - ניתנים ללא כל תשלום נוסף. זאת לצד האירוח והפינוקים על הסיפון וביבשה שגם כלולים במחיר.

 

עם זאת, הוויאג'ר נכון להיום, אינה מעלה נופשים בישראל. המעונינים להצטרף לקרוזים צריכים לשלם גם עבור טיסות ליעד ממנו הספינה יוצאת ובחזרה, ולעיתים גם לשהות של לילה או שניים לפני ואחרי ההפלגה במלון "רגיל".

   (צילום: אחיה ראב
שש מסעדות שף - כלולות במחיר(צילום: אחיה ראב"ד)

 

מלצר שיכיר אותך אישית ואת היין המועדף עליך

"אם בוחנים את שלל המרכיבים שיוצרים את המוצר הזה של האונייה היוקרתית, רואים שמה שמקבלים תמורת התשלום הגבוה הוא סטנדרט גבוה", אומר דורון חדד, סמנכ"ל השיווק בחברת תלמה נסיעות ותיירות המשווקת את הקרוזים.

 

"אומנם משלמים פי ארבעה מאשר באונייה רגילה, אבל מקבלים אוכל ושתייה ברמה של מסעדות שף, יין איכותי, סיורי חוף ללא עלות ועוד שירותים שניתנים באונייה עצמה.

   (צילום: ירון שרון)
סיפון הספינה עם הנוף של נמל חיפה(צילום: ירון שרון)
 

"כשמחשבים את כל אלה רואים שהעלות להפלגה עצמה לא רחוקה בהרבה מהפלגה רגילה אלא שפה יש את כל השירותים שמסביב כלולים כבר במחיר". חדד הוסיף כי הקהל הישראלי למד בשנים האחרונות להעריך מוצרי תיירות איכותיים, ולשלם בהתאם.

 

לדבריו, בעוד כשנתיים יש כוונה לפתח סיורים שייצאו מישראל, או לחילופין ייאפשרו לנופשים לעלות על הספינה בנמלי הארץ. "בתחילה אלה יהיו האוניות הפחות יוקרתיות, אולם בהמשך נראה גם ספינות יוקרה כמו הוויאג'ר מגיעות לכאן".

 

דורית זומר, מנהלת הקבוצות בחברה, אמרה כי הקרוזים הופכים אלטרנטיבה טובה לעריכת כנסים ואירועים. "בסופו של דבר קרוז לעיתים יותר זול מאשר מלון, כי יש לך פנסיון מלא ופעילויות שכלולות במחיר", היא אומרת. "לא בהכרח מדובר על ספינות יוקרה מהסוג של הוויאג'ר.

   (צילום: אחיה ראב
מנות שף במסעדות הספינה(צילום: אחיה ראב"ד)
 

יש אוניות הרבה יותר זולות שגם עליהן יש פנסיון מלא. והן הרבה יותר זולות ממלון. היום ניתן להשיג קרוז ב-600 דולר, ובלואו סיזן (לא בעונה) אפילו פחות, לשבוע או חמישה ימים של פנסיון מלא.

 

"היתרון הוא שיש לך שירות שאין בכל מקום אחר. על כל שניים שלושה אנשים יש איש צוות. זה שירות שאתה לא מקבל בבתי מלון או במרכזי כנסים. המלצר מכיר את השם שלך תוך יום יומיים יודע איך אתה אוהב את הקפה שלך, איזה יין אתה אוהב, ממש יורדים לפרטי פרטים, וחברות מחפשות את זה בכנסים וטיולי תמריץ".

 

 


פורסם לראשונה 24/10/2018 23:30

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון שרון
מי את - ספינת היוקרה שעגנה השבוע בחופי ישראל?
צילום: ירון שרון
מומלצים