שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שעון חורף: 4 עצות שיעזרו לך עם הילדים
    אנחנו מרוויחים עוד שעה במעבר לשעון חורף, אך הילדים משכימים קום כרגיל. איך אפשר לנסות להרגיל אותם כבר מהערב לשעת הבוקר החדשה ולמה לא כדאי לכם לוותר על טקס שינה, גם אם אין כוח לפעמים?

     

     

    שעון החורף ייכנס לתוקף במוצ"ש הקרוב, בלילה שבין ה-27 באוקטובר ל-28. בשעה 2:00 לפנות בוקר נזיז את מחוגי השעון שעה אחת אחורה ל-1:00 ונרוויח שעת שינה נוספת. למי שאיננו הורה לילדים קטנים, המשמעות היא עוד שעת שינה. עבורנו, ההורים, השינוי עלול ליצור תקופת מעבר מבלבלת. כבר הרגלנו את הילד לשעת השינה שלו, ופתאום הכל משתבש בגלל שעה אחת בשעון.

     

    בראש ובראשונה חשוב לומר שכל ילד הוא שונה ולכן עשוי להגיב אחרת. אפילו ילדים באותו בית עשויים להגיב באופן שונה לשעון החורף. יש ילדים שיסתגלו למעבר בקלות ויש כאלו שיתקשו במעבר לשעון חורף ויזדקקו ליותר עזרה בהסתגלות.

     

    מה עושים?

     

    1. שעת ההשכבה

    אם הילד שלכם הולך לישון כל יום בשעה 19.30 על פי שעון קיץ, כאשר יתחיל שעון החורף, בשעה 18.30 הוא כבר יהיה עייף וירצה ללכת לישון. כדי להקל על המעבר, כדאי לאחר בכל יום את שעת ההשכבה ברבע שעה, החל מהערב. המטרה היא לחזור לאט לאט לשעת ההשכבה המקורית שאליה הילד רגיל. המשיכו כך עד שביום החלפת השעון, שעת ההשכבה של התינוק תהיה מותאמת לשעון החורף.

     

    מתחילים להרגיל את הילדים כבר מהערב (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    מתחילים להרגיל את הילדים כבר מהערב(צילום: shutterstock)

    2. סימני עייפות

    מאחר ובשעון חורף מחשיך מוקדם יותר, סביר להניח שהילד שלכם יראה סימני עייפות בשעה מוקדמת יותר. רצוי להיענות לסימני העייפות של הילדים עד 30 דקות מהרגע שזיהיתם את הסימנים, וזאת כדי למנוע מהם להגיע לעייפות יתר. אם נגיע לעייפות יתר, הילד יכול להיכנס למצב של יותר מדי מרץ ויתקשה להירדם. לכן, הענות מוקדמת לסימני עייפות תקל על תהליך ההרדמה ונוכל להכניס את הילד לשנת לילה איכותית וטובה.

     

    3. טקס שינה

    כניסה איכותית לשנת הלילה של הילד תתאפשר בדרך נעימה יותר עבורו אם תעשו לו טקס שינה קבוע. התייחסו לזמן העייפות שלו ואל תנסו "למשוך אותו" כדי שיהיה עייף יותר, אין סיבה לכך. השעה הנכונה לתינוקות ופעוטות ללכת לישון בה היא לכל היותר שמונה בערב.

     

    לפני שעת השינה הורידו את רמת הפעילות בבית ושחקו משחק רגוע ופחות קופצני. לאחר ארוחת ערב, עשו מקלחת רגועה ונעימה שתאפשר לילד להוריד רמת אנרגיה ולעבור למצב נינוח, להתנתק לאט לאט מהיום שעבר עליו ומכל הגירויים שהיו לו.

     

    קראו עוד:

    אלו החוויות המשפחתיות שהילדים זוכרים

    בגיל 32 רוני גילתה שהיא מאומצת

    האמהות שחזרו לעבודה יחד עם התינוק

     

    לאחר המקלחת היכנסו עם הילד ישר לחדר השינה בו יתאפשר לו לבחור ספר אותו תקריאו לו לפני השינה. לאחר שבחר ספר, שבו איתו יחד, כאשר ההורה שמקריא את הסיפור מתמסר לזמן עם הילד שלו, רגוע וללא הפרעות חיצוניות. את הטלפון הנייד מומלץ בחום להשאיר מחוץ לחדר בזמן הזה. אחרי קריאת סיפור, צרו טקס קבוע ונחמד של חיבוק, נשיקה, אמירת "לילה טוב" ו "חלומות נעימים", וכיבוי האור.

     

    ככל שהסדר יחזור על עצמו ערב אחרי ערב, הדברים יהיו קבועים וללא מאבקי כוח. הילד יבין מה מגיע אחרי מה ומה מצופה ממנו בכל שלב. הקביעות תיצור אצלו תחושה של ביטחון, ללא "הפתעות" והכניסה למיטה תתאפשר ללא התנגדות ובכי. עם הזמן, תראו שבמקרה שתגידו "חלומות נעימים" לפני "לילה טוב", הוא אפילו יתקן ויחזיר אתכם לסדר הנכון.

     

    4. שעת היקיצה

    ההסתגלות לשעון החורף יכולה לבוא לידי ביטוי לא רק בשעת ההשכבה, אלא גם בשעת היקיצה. אם הילד מתעורר מוקדם מדי בעקבות המעבר לשעון חורף, חשוב להחזיר אותו לישון ולשדר לו שעכשיו עדיין לילה וישנים. עלינו להיות עקביים וברורים במסר הזה ולא להתייאש.

     

    אם נחזיר את הילד לישון ולא נאפשר לו להתחיל את היום ולצאת מחדר השינה, המסר יעבור והיקיצה המוקדמת תחלוף.

     

    בהצלחה במעבר וחורף נעים!

     

    הכותבת היא יועצת שינה ומדריכת הורים 

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    "אנחנו עדיין לא בבוקר, תחזור לישון"
    צילום: shutterstock
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים