שתף קטע נבחר

נתן גושן: "החיבור ביני לאבי נשר הוא מעל הטבע"

"איזה מזל שאני לא יודע לשחק כי אני לא צריך", אמר נתן גושן אחרי שקרא את התסריט של אבי נשר ל"סיפור אחר", והבין שהוא עומד לגלם זמר שחזר בתשובה. בריאיון באולפן ynet הוא מספר על הקושי לצלם סצנות מיניות, הקשר המיוחד שנרקם בינו לבמאי הוותיק ועל הטרגדיה ששברה את ליבו: "זו זכות לגדל ילד כמו ארי". צפו

אי אפשר להתעלם מהדמיון בין הדמות שנתן גושן מגלם בסרט החדש של אבי נשר, "סיפור אחר", לחייו של גושן עצמו. "כשקראתי את הטקסט אמרתי, 'איזה מזל שאני לא יודע לשחק כי אני לא צריך'", הוא אומר בריאיון באולפן ynet לרגל תפקידו הקולנועי הראשון, בו הוא מגלם מוזיקאי שחזר בתשובה וממשיך להופיע מול קהל חילוני.

 

זמרים שעוברים למסך הקולנוע הם לא מצרך נדיר (בימים אלה ליידי גאגא חורכת את המסך ב"כוכב נולד"), אבל מדובר בסיכון מקצועי שיכול להסתיים במפח נפש. גושן מודע לעובדה הזו ובמהלך התהליך חשש לא פעם. "פחדתי שאני לא אתפקד, שאני לא אעשה את העבודה כמו שצריך. אנשים לומדים משחק המון שנים, משחקים ועושים אודישנים. אני הגעתי מין 'אני, עצמי ואיירין' ולא היה לי שום ביטחון".

 

 

נתן גושן (צילום: אלי סגל)
נתן גושן - עירום הוא קו אדום(צילום: אלי סגל)

עשית הכנות מיוחדות לתפקיד?

"אני רוצה להגיד שכן כדי לצאת רציני, אבל לא. פשוט קראתי את התסריט. חשבתי שאם אגיע חופשי יהיה לי יותר פשוט, אז החלטתי להגיע נקי".

 

את התוצאה אפשר לראות בימים אלה בבתי הקולנוע, ואף שמדובר בתפקיד יחסית קטן בקאסט שחקנים מרשים ואימתני הכולל את ששון גבאי, יובל סגל, מיה דגן וג'ו ריגר, גושן עושה את העבודה, ואפילו יותר מכך. אולם הקשיים של גושן לא הסתכמו אך ורק ביכולות המשחק, אלא גם בחלק מהסצנות, שהיו מיניות מדי לטעמו.

 

"הייתה איזו סצנה מינית שהיה לי קשה איתה. העניינים האלה לא זרים לי, לא הגעתי מהעולם הדתי", מסביר גושן ומרחיב על שתי סצנות שמשולבות כפלאשבקים בסרט, בהן הוא מתנשק עם ריגר ועם עוד בחורה. "ג'וי היא כבר כמו משפחה אז התגברתי על זה, אבל אז הגיעה מישהי אחרת והייתי צריך להתנשק איתה פתאום, זה מוזר". לדבריו היה מקום לדיון על הסט ונשר התחשב בו ובמגבלות שלו. עירום, למשל, הוא קו אדום מבחינתו, "את זה אני אשמור למיטה".

 

 
מתוך
גושן וריגר ב"סיפור אחר"(צילום: איריס נשר)

גושן עצמו חזר בתשובה בגיל צעיר ובראיונות סיפר כי משפחתו התנגדה לתהליך, בדיוק כמו משפחתה של ענת (ריגר), ארוסתו הטרייה בסרט, שמנסה לעשות הכול כדי לחבל בנישואים בין השניים. "מה שמדהים זה שבחיים שלי, כמו בסרט, המבוגרים שהתנגדו לזה גילו שאין להם מושג למה הם מתנגדים. הם לא מכירים את הדבר הזה שיש להם דעה נחרצת עליו. זו אחת המסקנות הגדולות של הסרט הזה".

 

מלבד לשחק בסרט, גושן גם כתב את הפסקול שלו. זה לא היה חלק מההסכם בינו לבין נשר, אבל במהלך העבודה המשותפת שלהם, הם הבינו שזה משהו שגושן צריך לעשות. "לאבי לוקח ארבע שניות מהרגע שהוא חושב על משהו ועד הרגע שהוא משוכנע שזה הדבר הנכון", מספר גושן ומרחיב על ההבדלים בין כתיבת מוזיקה לאלבום לכתיבת פסקול, "יש כל מיני שאלות שאתה שואל כשאתה עובד על אלבום כמו האם זה עדכני? האם זה אמיץ מספיק? אבל כל הדברים האלה פחות רלוונטיים בכתיבת פסקול, ואתה חושב רק על האם זה ישרת את הסרט".

 

 

כמובן שהסיכון שנשר לקח בליהוק גושן הלא מנוסה והעבודה המשותפת בין השניים קירבו אותם אחד אל השני ובכל האירועים המשותפים שקדמו ליציאת הסרט נראה שנשר הפך לדמות אב עבור גושן. כך למשל, בפרימיירה בפסטיבל חיפה השניים התחבקו ממושכות לפני שגושן עלה לבצע את שיר הנושא של הסרט. "יש בינינו חיבור שהוא מעבר למילים, זו אהבה אמיתית עם אבי ועם כל המשפחה. החיבור שלי איתו הוא מעל הטבע".

 

יומיים אחרי הפרימיירה בחיפה, בנו של נשר, ארי בן ה-17, נהרג בתאונת פגע וברח בעת שרכב עם חברו על אופניים חשמליים. ארי, שמבליח לרגע קט בסרט בסצנה עם גושן (השניים עושים סלפי) נהג להסתובב בסטים של אביו וגושן הכיר אותו מקרוב. "הוא היה ילד מבריק, רציתי לדעת מה הוא חושב. יש בסרט סצנה שששון גבאי אומר שכשנולד לך ילד בעצם נולדים שני ילדים - הילד שדמיינת והילד שבאמת יצא. ארי נשר זה הילד שדמיינת והילד שבאמת יצא. זו זכות לגדל ילד כזה וזה גם החור שהוא השאיר".

 

 ההופעות הקרובות של נתן גושן: 23-24 בדצמבר בזאפה הרצליה, 27 בדצמבר במערת צדקיהו בירושלים, 3 בינואר בגבעת ברנר, 24 בינואר בהיכל התרבות כפר סבא.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי סגל
נתן גושן באולפן ynet
צילום: אלי סגל
לאתר ההטבות
מומלצים