שתף קטע נבחר

למעלה מ-2 מיליון חברים כבר יודעים: "מכבי שירותי בריאות" מובילים חדשנות ברפואה

גם השנה שמה מכבי דגש על חדשנות ומצוינות בשירות באמצעות הוספת שירותים מותאמים אישית, בהם אפליקציית העוזרת האישית K שזכתה לפופולריות רבה, הרחבת כלל השירותים הדיגיטליים ללקוחות והקמת מרכז דיגיטלי ראשון מסוגו

בשיתוף Superbrands
 

קופת החולים "מכבי" הוקמה בשנת 1941 על ידי קבוצה של רופאים-עולים מגרמניה שהתאגדו במסגרת תנועת מכבי העולמית. מייסדי הקופה ביקשו להקים גוף בריאות עצמאי ובלתי מפלגתי, אשר מצד אחד יציע שירותים לאנשים שלא השתייכו לקופות החולים ההסתדרותיות ומצד שני יספק פרנסה לרופאים שברחו מאירופה עם עליית השלטון הנאצי. פעילות הקופה התבססה על רופאים עצמאיים, והמטופלים היו חופשיים לבחור היכן לקבל טיפול.

 

במהלך השנים מיצבה עצמה הקופה כמובילה מבחינת איכות השירותים הרפואיים וטיב השירות לחבריה, ולימים שינתה את שמה ל"מכבי שירותי בריאות". כיום כוללת הקופה כ-5,240 רופאים בפריסה ארצית, המספקים שירות ליותר מ-2.2. מיליון חברים.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

לצד מכבי שירותי בריאות, הפועלת מתוקף חוק ביטוח בריאות ממלכתי, פועלת גם קרן מכבי המאגדת בתוכה מספר חברות, המרכיבות כולן את קבוצת מכבי. החברות הבולטות בקבוצה הן אסותא מרכזים רפואיים, מכבידנט, בית בלב ומכבי ממבט ראשון. גם רשת הרפואה המשלימה "מכבי טבעי" פועלת תחת קרן מכבי כיחידת סמך.

 

בשנת 2017 פתחה חברת הבת אסותא את בית החולים אסותא אשדוד, בית חולים ציבורי ראשון שנפתח מזה 40 שנה, לרווחת תושבי הדרום. בית החולים תוכנן ונבנה בסטנדרטים גבוהים מבחינה רפואית, בדגש על רמת המכשור והשירות שיוענק למטופל ורצף טיפולי בין בית החולים לקהילה.

סופרברנדס ()

הסביבה התחרותית

שוק שירותי הבריאות בישראל כולל ארבע שחקניות - מכבי שירותי בריאות, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת וקופת חולים לאומית. השוק מפוקח על ידי רגולציה ממשלתית, ועל כן מידת השפעתן של הקופות על סל המוצרים שהן מציעות למבוטחים מוגבלת.

 

בשנת 2017 המשיכה מכבי שירותי בריאות להציג את נתוני הצמיחה הגבוהים ביותר בקרב הקופות, וכן היתה הקופה היחידה עם מאזן הצטרפות חיובי. בשנת 2017 הצטרפו לשירותיה 21 אלף מבוטחים חדשים נטו (מצטרפים בקיזוז עוזבים). את 2018 צפויה מכבי לסיים שוב עם מאזן הצטרפות חיובי של כ-29,000 מצטרפים חדשים.

 

האתגר השיווקי

קטגוריית שירותי הבריאות היא צפופה ורוויה. על אף חסמי המעבר הנמוכים יחסית, השוק מתאפיין באחוזי מעבר נמוכים מאוד בין הקופות (כ-1.5% בשנה). פעמים רבות הלקוחות מתקשים להבדיל בין ההצעות של הקופות השונות ונרתעים מעיסוק בנושאי בריאות. לפיכך, האתגר השיווקי המרכזי של מכבי שירותי בריאות הוא הובלת חדשנות בתחומי הרפואה, השירות והטכנולוגיות, שתייצר ערך משמעותי ללקוחות ותעודד אותם לבחור בסל השירותים הטוב ביותר.

 

השקת שירותים חדשניים

בעולם בו הצרכנים רגילים לקבל כל פיסת מידע בזמן אמת ובכל מקום, משקיעה מכבי בחדשנות ובהוספת שירותים דיגיטליים במטרה לשפר את חוויית השירות.

 

השקת אפליקציית K. מכבי השיקה השנה אפליקציה חדשה בשיתוף חברת K health האמריקאית. האפליקציה מאפשרת קבלת המלצות ומידע רפואי אישי שמתבסס על ביג דאטה של מיליוני ביקורים אצל רופא ובהתאם למאפיינים דוגמת גיל, גובה, משקל ועוד. בנוסף, משמשת כעוזרת רפואית אישית, המעניקה ייעוץ ומידע רפואי. האפליקציה מבוססת על מערכת חכמה שלומדת את מאפייני משתמשיה, ומעדכנת את המלצותיה בכל שימוש. גם אפליקציית היריון ולידה הפופולרית, עברה השנה רענון והשקה מחודשת.

 

מקום ראשון בשירות. גם בשנת 2017 זכתה מכבי שירותי בריאות במקום הראשון בפרס המרכז הישראלי לניהול בקטגוריית התפיסה הדיגיטלית בשירות. תחרות המי"ל של המרכז הישראלי לניהול, נחשבת למובילה בתחום שירות וחוויית לקוח. מכבי שירותי בריאות גרפה את הפרס הראשון בקטגוריית השירות הדיגיטלי בזכות מחויבותה להנגיש את השירות ולשפר את חוויית הלקוח במגוון פלטפורמות.

 

טיפה למחקר. מכבי שירותי בריאות נכנסת לעידן החדש של רפואה מותאמת אישית באמצעות מאגר הדגימות הביולוגיות "טיפה למחקר". זהו פרויקט מורכב מבית מכון המחקר של מכבי, שיאפשר ביצוע מחקרים עבור מגוון רחב של בעיות בריאותיות לצורך רפואה מותאמת אישית. המאגר מוקם על ידי איסוף דגימות דם שגרתי מחברי מכבי שנתנו הסכמתם לכך.

 

הקמת מרכז דיגיטלי. מכבי פתחה ביוני 2018 מרכז דיגיטלי בקניון פתח-תקווה, בסמוך לסניף המרכזי של מכבי בעיר. במרכז, הראשון מסוגו בישראל, ניתן לקבל הדרכה וליווי לכל השירותים הדיגיטליים של מכבי באפליקציה או באתר – הגשת בקשה לטופס 17, זימון תורים, בקשות מהרופא, צפייה בתוצאות בדיקות ועוד. כל זאת, ללא תורים ובאמצעות שירות עצמי בטכנולוגיה מתקדמת.

 

רפואה קהילתית. מכבי שירותי בריאות פועלת באופן תמידי לחיזוק השירות הרפואי בקהילה וליצירת מעטפת פתרונות כוללת למבוטחיה, בין היתר באמצעות הקמת "מרפאות הבית" - מרפאות רב תחומיות המשלבות שירות רפואי ופרא-רפואי סביב תחום מקצועי – רפואת ילדים, רפואת משפחה ורפואת נשים, הקמת מרפאות המעניקות עזרה ראשונה והקמת מרכזי בריאות קהילתיים גדולים ומוקדים לרפואה דחופה ואשפוז יום. השנה נפתחו שני מרכזיים רפואיים קהילתיים גדולים נוספים: מרכז הופיין בחולון ומרכז מגה מוצקין בקריית מוצקין. המרכזים משתרעים על שטח נרחב ומאגדים בתוכם את מיטב הצוותים הרפואיים והציוד העדכני. הם מצויידים במיטות לאשפוז יום, מספקים טיפול יום למבוגרים ולילדים, מוקד חירום, מוקד טראומה, שירותי הדמיה, מכון לריפוי בעיסוק, ועוד. זאת, בנוסף למגוון רחב של רופאים מתמחים. כך יכולים המבוטחים ליהנות משירות יעיל ורב ערוצי המותאם לצורכיהם האישיים.

 

הרחבת השירותים בערוצים הדיגיטליים. למעלה מ-50% מחברי מכבי - יותר מ-1.1 מיליון חברים, מבצעים פעולות דיגיטליות. למעלה ממיליון לקוחות עושים שימוש באפליקציית מכבי. מדי שנה מתבצעות כ-42 מיליון פעולות בערוצים הדיגיטליים של מכבי, מתוכן מאות אלפי ביקורים וירטואליים אצל רופאים ומיליוני זימוני תורים. מכבי ממשיכה להפעיל גם השנה את האפשרות להזדהות באמצעות טביעת אצבע בכניסה לאפליקציה במכשירים הניידים, והיא הקופה הראשונה שאפשרה זיהוי באופן זה.

 

תקשורת שיווקית. השנה הקדישה מכבי קמפיין ייעודי לאפליקציית K, אפליקציית העוזרת הרפואית האישית שלה. את הקמפיין הוביל אדיר מילר, שממשיך לכהן כפרזנטור החברה גם השנה. כמו כן, המשיכה מכבי לתקשר את היתרונות של והתועלות הביטוח המשלים שלה - "מכבי שלי".

 

אבני דרך בחייה של מכבי

1941 - סניף ראשון של קופת חולים מכבי נפתח בתל אביב.

1975 - מכבי מתרחבת לצפון הארץ באמצעות מיזוג עם קופת חולים אסף.

1994 - מכבי רוכשת את בית החולים אסותא.

2010 - השקת אפליקציית מכבי.

2013 - השקת הביטוח המשלים "מכבי שלי".

2014 - השקת שפה תקשורתית חדשה למותג "יש קופות חולים ויש מכבי".

2015 - פרסומת הניתוח הראשון של אדיר מילר זוכה בפרס הפרסומת האהובה ביותר של השנה.

2016 - הקמת מכון מחקר וביג דאטה בשיתוף מוריס קהאן.

2017 - חברת הבת אסותא פותחת את בית החולים הציבורי אסותא אשדוד.

2018 - השקת אפליקציית K, עוזרת רפואית אישית. מערכת חכמה המבוססת על דאטה רפואי.

 

 

דברים שלא ידעת על מכבי

  • בשנת הפעילות הראשונה היו למכבי 250 חברים. כיום היא מטפלת למעלה מ-2.2 מיליון חברים.
  • למעלה ממיליון חברים הורידו את אפליקציית מכבי.
  • בארבע השנים האחרון מכבי פתחה 17 (!) מרכזים רפואיים בירושלים.
  • מדי שנה מתבצעות כ-42 מיליון פעולות דיגיטליות בערוצים של מכבי.
  • כבר ארבע שנים ברציפות מכבי מובילה בצמיחה - כמות מצטרפים בקיזוז עוזבים. ב-2018 הצטרפו אליה כ-29,000 חברים חדשים נטו.

 


פורסם לראשונה 28/10/2018 14:50
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מכבי שירותי בריאות
צוות הניהול והשיווק:
רן סער - מנכ"ל
פרופ' משה רוח - יו"ר
מומלצים