שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    האימונים שריטה ומשה פרץ עושים כדי להישאר חטובים

    ריטה לא מפספסת שום אימון, משה פרץ עובד חזק על כוח ואנה ארונוב מביאה עימה חינוך סובייטי תחרותי. רוצים לדעת איך הכוכבים האהובים עליכם מתאמנים? יש לנו תשובות ממקור ראשון

    כוכבי ארצנו נוהגים לשתף אותנו דרך קבע בגוף החטוב שלהם בחשבונות האינסטגרם, בשלטי החוצות או על מסך הטלוויזיה, אך מתי הייתה לנו באמת הזדמנות להציץ רגע וללמוד מקרוב את סודות הכושר שלהם?

     

    כתבות נוספות:

    מכשול הטבעות בנינג'ה ישראל: כך תעברו שלב אחר שלב

    תוצאות, ומהר: שיטת האימון שמגדילה מסת שריר

    גם הבייבי מצטרף: אימון לאימהות טריות לאחר לידה

     

    לרגל מרוץ הלילה של תל אביב שיתקיים ב-13 בנובמבר, מאמני הכושר של הסלבס חושפים את הסודות הכי גדולים מאחורי המתאמנים הידועים שלהם, שחלקם ישתתפו באירוע הגדול.

     

    דליה מנטבר, מאמנת הפילאטיס של ריטה

    דליה מנטבר היא כוהנת פילאטיס ותיקה וגם המאמנת של ריטה ב-25 השנים האחרונות. "ריטה באה לפחות שלוש פעמים בשבוע, לפעמים יותר. היא מאוד רצינית ומאוד מתמידה. יש כאלה שבאים לעשות וי על הפעילות הגופנית, היא לא מאלו", היא מספרת.

     

    השתיים מנהלות שגרת אימונים יציבה בסטודיו של מנטבר בתל אביב. "ריטה מאוד מחוברת לעצמה ויודעת מה היא רוצה להשיג באימון. בימים שהיא בלחץ האימון יהיה יותר מרכך ומרגיע, ולפעמים עוצמתי.

     

    "האימון תומך במקצוע שלה - הפילאטיס עוזר לה בתנועתיות על הבמה ושומר על יציבה נכונה בזמנים של עמידה ממושכת, הנשימות עוזרות לפתח שירה יותר פתוחה ועמוקה. אנחנו מחזקים את מרכז הגוף ועובדים הרבה על הבטן, שמהווה את מרכז הגוף ועוזרת להניב עוצמת קול גבוהה".

     

    מטרת האימון המרכזית היא פיתוח יכולות גמישות וכוח, ודליה מעידה על ריטה כמתאמנת שלוקחת את עצמה בידיים. "לריטה יש תפיסה טובה ונכונה של החיים שלה. הבמה זו אחריות מאוד גבוהה, וצריך משמעת מאוד חמורה. היא לעולם לא דוחה אימונים, היא מבינה שיש לה אחריות והיא לא מוותרת לעצמה. היא אוכלת מאוד נכון ומאוד בריא וקשובה לגוף שלה בטירוף".

     

    מניין מגיעה כל האנרגיה הזו אחרי כל כך הרבה שנים על הבמה? כנראה פשוט יש לה את זה. "הווירטואוזיות של ריטה, המתיחה של האיברים, לא פגשתי כזה דבר בחיים", אומרת מנטבר. "היא עושה אקרובטיקה. יש תחושה שזה אתגר מאוד גדול למורה לעבוד עם וירטואוז, אבל בעצם זו תאווה מאוד גדולה למורה, שאפשר לממש את כל החלומות על אדם שיכול לבצע אותם".

     

    ריטה וכוהנת הפילאטיס דליה מנטבר (אילן בשור)
    מתאמנות 3 פעמים בשבוע כבר 25 שנה. ריטה ודליה מנטבר(אילן בשור)

     

    מייקו שמחי, מאמן הכושר של משה פרץ 

    "משה פרץ ואני יחד כבר 17 שנים", מספר מאמן הכושר מייקו שמחי. "משה אוהב אימון קצבי, אנרגטי וסוחף שעובר בדרך מהנה. האימון מתחיל בחימום, ממשיך בתרגילי כוח וסיבולת ומשלב גם ריצות בחוץ".

     

    האימון מתבסס על מרכיבים אירוביים ואנאירוביים גם יחד, במטרה לשפר את כושרו הכללי של משה. "משה הוא פרפורמר גדול, וככזה הוא חייב להיות בכושר מעולה. מאז האימונים ההופעה שלו על הבמה היא הרבה יותר קלה וסיבולת הלב-ריאה השתפרה פלאים. זה מאפשר לו להתרוצץ ולהשתולל על הבמות", מסביר שמחי.

     

    האימון מתבצע במועדון Be-Fit ברחובות, בנוסף לאימוני הריצה אשר מתבצעים בחוץ. "משה מגיע לשלושה עד ארבעה אימונים בשבוע. הוא טוב מאוד באימוני כוח, בחור מאוד חזק. בתקופות לחוצות יותר כמו לפני פסטיגל הוא מגיע קצת פחות, אבל תמיד משתדלים", אומר שמחי.

     

    "הוא מאוד רציני באימונים ומקפיד להגיע לכל אימון. לפעמים הוא יכול להגיד לי 'די הרגת אותי, תן לנוח', אבל אחרי קיטור קצר הוא מתאפס וחוזר לעצמו בכל הכוח. הוא לא מוותר בקלות".

     

    גם בפן התזונתי של האימון מייקו לא עושה למשה הנחות. "משה הוא רזה באופן טבעי, ובזכות האימונים הוא נראה מעולה כמו שהוא נראה. ההופעות בלילה מצריכות לאכול בשעות מאוחרות. הוא מקפיד על תזונה נכונה ולא מגזים עם אלכוהול, זה ביג נו מבחינתי".

     

    משה פרץ ומאמן הכושר מייקו שמחי (Instagram)
    אז ככה הוא בכושר על הבמה. משה פרץ ומייקו שמחי(Instagram)

     

    מושיקו ישרים, מאמן הריצה של אנה ארונוב

    השנה יחגגו מאמן הריצה מושיקו ישרים ואנה ארונוב ארבע שנים של אימוני ריצה. "אנה מאוד אוהבת את הריצה והיא הפכה לחלק משגרת החיים שלה", מעיד ישרים.

     

     "כאחת שגדלה כספורטאית תחרותית, היא מביאה את זה גם לריצה ורוצה להשתפר כל הזמן. ההחלטות לגבי המטרות השנתיות מתקבלות ביחד - אני מציג מה לדעתי יכול להתאים מבחינה מקצועית, ומנגד אנה משתפת אותי ברצונותיה. משם אנחנו מגיעים לעמק השווה".

     

    האימונים מורכבים מחימום, חלק עיקרי ושחרור. החלק העיקרי משתנה ונע בין אימון אינטרוולים, אימון טמפו, משחקי קצב קצרים או פארטלק (משחקי קצב ארוכים). השניים נפגשים לשניים-שלושה אימונים משותפים במהלך השבוע, ואנה משלימה עוד ריצה קלה או שתיים בעצמה.

     

    "החלק העיקרי של האימון בדרך כלל מאופיין בשקט וריכוז רב, ולבסוף מגיע החלק של השחרור", מספר ישרים. "בדרך כלל בשחרור אנחנו מדברים הרבה יותר, מתעדכנים ופשוט מברכים על הזכות שניתנה לנו לאהוב לרוץ".

     

    אנה ארונוב ומאמן הריצה מושיקו ישרים (Roco Runs)
    קובעים ביחד את המטרות. אנה ארונוב והמאמן מושיקו ישרים(Roco Runs)

     

    אזור האימון המועדף עליהם הוא פארק הירקון. "כאחד שרץ ברחבי העולם, אני מוכרח לציין שאין כמו פארק הירקון. יש שם אווירה מדהימה של ספורט, וכמות העוסקים בו גדלה מיום ליום. אמנם אנחנו לא כל כך מדינה של ספורט מקצועי, אבל בספורט חובבני אין ספק שאנחנו אחת המדינות המפותחות בעולם".

     

    ישרים מעיד על אנה כספורטאית בעלת משמעת ברזל: "מאוד כיף לאמן אותה, היא מאוד מחויבת לאימונים. זה משהו שמגיע מהאופי שלה עוד מהילדות כספורטאית. לא צריך לרדוף אחריה, חשוב לה להצליח וזה פשוט נעשה. היא אוכלת מה שבא לה, בשביל זה אנחנו רצים. יש תקופות שהיא שמה יותר לב, אבל יחסית היא מאוד משוחררת בקטע של התזונה".

     

    גם בפן המקצועי מושיקו לא חוסך במחמאות: "הטכניקה שלה מאוד מסוגננת והיא מאוד אסופה, יש לה מודעות גבוהה לגוף שלה והקואורדינציה מובנית אצלה. היא מאוד מודעת למה שצריך לעשות באימון ומאוד מרוכזת: היא נכנסת לשלווה שלה ויודעת מה צריך לקרות. היא מבינה מה זה להיות ספורטאית ובאה מוכנה".

     

     

    רוצים לדעת למה השרירים נתפסים לאחר ריצה?

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    Instagram
    סודות הכושר של הכוכבים
    Instagram
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים