שתף קטע נבחר

שער ההיי–טק הישראלי לעולם: הפיצוח הנכון של כלכליסט

כלכליסט העלה לאוויר בשנה האחרונה את אתר CTech בשפה האנגלית, ששם את ההיי–טק והטכנולוגיה הישראלית בחזית העולמית ויוצר שיתופי פעולה עם שחקנים בזירה הבינלאומית. זאת, בנוסף לפעילות הענפה של ועידות כלכליסט שממשיכות להתרחב בארץ ובעולם

בשיתוף Superbrands

 

המותג כלכליסט מבית "ידיעות אחרונות", יצא לאור בפברואר 2008 כעיתון כלכלי עצמאי. בשנים שחלפו הצליח כלכליסט למצב את עצמו כמוביל בזירת העיתונות הכלכלית בישראל, הן בחשיפה והן בתפוצה. זאת, הודות לפעילות תוכן משמעותית, במקביל לזיהוי ופיצוח נישות בעלות פוטנציאל. זמן קצר לאחר יציאתו לאור של העיתון המודפס, עלה לאוויר גם אתר כלכליסט. לעיתון מגוון פלטפורמות נוספות, בהן מגזינים ומוספים מיוחדים, אפליקציה ייעודית, נוכחות משמעותית בזירות הדיגיטל, הווידאו, הסושיאל ועוד.

 

superbrands  ()
כלכליסט
 

האתגר השיווקי

נוכח ריבוי השחקנים בשוק המקומי, האתגר השיווקי שעמד בפני כלכליסט השנה היה המשך בידולו והובלתו של המותג בעולם התקשורת הכלכלית. זאת באמצעות פיתוח פלטפורמות חדשות, יצירת תכנים ופודקאסטים ייחודיים לצד ביסוס מעמדו בעולמות תוכן מקומיים ובינלאומיים.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

הפתרונות היצירתיים

המהלך המרכזי של כלכליסט בשנת 2018 היה הקמת אתר CTech בשפה האנגלית, במטרה להביא לידי ביטוי את כוחו בעולם ההיי–טק והחדשנות גם מעבר לגבולות הזירה המקומית.

 

בעיתון זיהו את הקרבה הטבעית של הכלכלה הישראלית לתחומי הטכנולוגיה וההיי–טק, ומינפו אותה לטובת הקמת האתר. CTech מיועד בעיקר לקהל הבינלאומי ו-70% מגולשיו מגיעים מחוץ לישראל, בהם קוראים מאמריקה, סין ואירופה. בשנה החולפת הצליח CTech למצב את עצמו כשער של ההיי–טק הישראלי לעולם, עם עלייה מרשימה בפעילות ובכניסות לאתר. האתר עשיר בכתבות שעוסקות בחדשנות טכנולוגית, מעניק במה לחברות היי–טק בראשית דרכן ומסקר באופן שוטף ועידות היי–טק וטכנולוגיה מקומיות ובינלאומיות. מדי יום נכנסים לאתר עשרות אלפי משקיעים מהעולם, והוא מקיים שיתופי פעולה בתחום התוכן והמדיה עם אתרים בכירים בזירה הבינלאומית, דוגמת The Forward, Factiva, Caixin, Tech. eu, Tech in Asia ועוד. האתר מאפשר לקהילת ההיי–טק הישראלית להיחשף להזדמנויות חדשות, לשיתופי פעולה ולמציאת משקיעים בינלאומיים.

 

superbrands  ()
superbrands

ועידות כלכליסט. תחום נוסף בו ממשיך המותג להשקיע פעילות ענפה הוא הוועידות המקומיות והבינלאומיות. כלכליסט הוא מותג מוביל בתחום בארץ, עם כעשרים ועידות וכנסים מקומיים בשנה, לצד התרחבות הפעילות והעמקה של הכנסים בחו"ל. המותג הצליח למצב את עצמו כשחקן משמעותי גם בכנסים הכלכליים הבינלאומיים, כאשר בזירה זו מבקש כלכליסט לחבר את ישראל לשווקים העולמיים בעיקר בתחומי ההיי–טק, הפיננסים והחדשנות.

 

בזירה הבינלאומיות קיימו בכלכליסט שתי ועידות בלונדון, שתי ועידות בניו יורק וועידה בפריז. הוועידות הבינלאומיות כוללות מפגשי יזמים ומשקיעים המאפשרים לסטארט–אפים וליזמים לייצר שיתופי פעולה וקשרים עם משקיעים, קרנות הון סיכון ואף חברות ותאגידי ענק בינלאומיים.

 

מינוף החשיפה של אתר כלכליסט. השנה האחרונה התאפיינה בגידול משמעותי בחשיפה של אתר כלכליסט, זאת הודות להתרחבות פעילות המותג בדיגיטל וברשתות החברתיות. כלכליסט הצליחו להנגיש תוכן ייעודי לקהל הגולשים, תוך הקניית הרגלי משתמש, יצירת פלטפורמות מרובות, אתר מותאם ואפליקציה ייעודית. הפעילות הענפה של כלכליסט בתחום הכנסים והוועידות, אירועים המועברים בשידור חי בסושיאל, לצד פרויקטים מיוחדים, הובילו לקפיצה משמעותית בתנועה לאתר.

 

מגזין נשים ועסקים. המגזין מתמקד בנשות קריירה ובתחומי העניין המשמעותיים עבורן. לצד העיסוק באקטואליה, אג'נדה וקמפיין #MeToo, עוסק המגזין גם בתחומים רכים יותר - עיצוב, קולינריה והפקות אופנה מרשימות. בין המרואיינות למגזין ניתן למצוא פוליטיקאיות, מנהלות במגזר הציבורי, מדעניות, יוצרות, נשות עסקים בכירות וגם דמויות אלמוניות שמעשה אחד שלהן שינה את פני החברה בישראל והשפיע על השיח הציבורי. המגזין, היוצא אחת לרבעון, בוחר לעסוק בנושאים שאינם רלוונטים רק לסקטור העסקי, אלא גם בעלי משמעויות חברתיות ואנושיות רחבות.

 

פרויקטים מיוחדים. במגזין 100 המשפיעים בוחנים עורכי וכתבי כלכליסט מי הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על הכלכלה הישראלית ועושים סדר בדירוג שלהם, בין אם הם פועלים בארץ או בזירה הבינלאומית.

 

פרויקט 50 הסטארט–אפים המבטיחים שמתפרסם בכל שנה ביום העצמאות ובוחן לעומק את הפעילות של החברות הישראליות. מדי שנה סטארט–אפים בולטים מממשים את ההבטחה ורושמים אקזיטים בשבועות ובחודשים שלאחר פרסום הדירוג. הפרויקט כולל גם מבט לאחור - מה עשו החברות הבולטות משנה שעברה.

 

פודקאסטים. מעבר לפעילות האתר, עברה זירת הפודקאסטים של כלכליסט מהפך והגיעה לעשרות אלפי האזנות מדי חודש. "מנועי הכסף" הוא פודקאסט שבועי שנוגע בכל אירועי הכלכלה החשובים בארץ ובעולם. "הכמוסה" עוסק בשלל נושאים וראיונות יוצאי דופן עם אנשים מעוררי השראה, שגורמים למאזינים לראות את העולם קצת אחרת. "היי–טק בפקקים" מציג את כל מה שחדש ומעניין בהיי–טק הישראלי ובעולם, ובפודקאסט "30 דקות או פחות" מתראיינים יזמים ומנהלים בולטים מעולם ההיי–טק הישראלי. מדי שבוע מתפרסמות גם הקלטות אודיו של כתבות המוסף השבועי של כלכליסט.

 

אבני דרך בחייו של כלכליסט

2008 - השקת העיתון ואתר האינטרנט של כלכליסט.

2010 - השקת מוסף סוף השבוע של כלכליסט.

2014 - השקת אפליקציית כלכליסט למובייל.

2016 - השקת אתר חדש לדסקטופ ולמובייל.

2016 - הוועידה המוטסת הראשונה.

2017 - השקת אתר CTech באנגלית מבית כלכליסט.

 

דברים שלא ידעת על כלכליסט

  • "כלכליסט" היה הראשון מכל גופי המדיה בישראל לפתח אפליקציה למובייל.
  • בראשית הדרך קראו ל"כלכליסט" בברנז'ה "המכח"יד" (המיזם הכלכלי של ידיעות אחרונות)
  • בין שמות העיתון שנגנזו, היו: מנטור, מומנטום, ביזנס וכסף.
  • כל שנה מוציא כלכליסט את ה"קריקטוריסט", ספרון המאגד את כל הקריקטורות היומיות שפורסמו בשנה החולפת.
  • על ידית הדלת בכניסה למשרדים הראשונים ברחוב הברזל בתל אביב, הייתה מוטבעת הספרה 1 – בהתאם ליעד - להיות העיתון הכלכלי המוביל.
  • "כלכליסט" היה המותג הראשון בעולם שקיים ועידה מוטסת.
  • בהנהלת "כלכליסט" רוב נשי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כלכליסט
צוות הניהול והשיווק
גבי בן אליהו - מנהלת שיווק וחדשנות עסקית
מומלצים