שתף קטע נבחר

שקיפות כערך עליון: yad2 מגן על האינטרסים של הגולשים

לאחר שהפך מאתר חיפאי קטן לאתר הבית של המוכרים, הקונים ומחפשי המציאות והדירות בישראל, מוביל השנה yad2 מהפכה באתר ובאפליקציה שלו. שפה פרסומית חדשה, העמקת הקשר עם הלקוחות העסקיים ומגוון שירותים וכלים חדשים למוכרים ולקונים – הם רק חלק ממה שמציע האתר, שחוגג 13 שנים להיווסדו

בשיתוף Superbrands

  

אתר yad2 הושק לראשונה כמדור למכירת מוצרים מיד שנייה באתר החיפאי KOLYOM. בשנת 2005 החליט היזם, שון תל, להפוך את yad2 לאתר עצמאי המתמחה בתחום הלוחות. האתר הושק בחודש מאי באותה שנה בקמפיין נרחב, ותוך זמן קצר כבש נתח משמעותי משוק הלוחות בישראל. במרוצת השנים הבאות צמח yad2 בתחומי פעילותו, ובנוסף להצלחתו בתחום, הפך גם לאחד האתרים הגדולים בישראל במונחי גולשים ומספר דפים נצפים.

 

רוב הפעילות ב-yad2 מבוססת על תחומי מכירת רכבים משומשים וחדשים, נדל“ן (מכירה והשכרת דירות חדשות ומיד שניה, מגרשים ונכסים) ומכירת חפצים משומשים וחדשים. כיום, yad2 מהווה את אתר הבית של הקונים, המוכרים ומחפשי המציאות בישראל. הוא נהנה מטראפיק גדול וממאות מוצרים ושירותים חדשים שמועלים אליו מדי שעה. כך, למשל, בכל שעה מתפרסמים 84 כלי רכב, 70 דירות, 34 רהיטים, 26 הצעות עבודה ושמונה בעלי חיים שמחפשים בית חדש. בממוצע, בכל דקה מתבצעת באתר עסקת קנייה, מכירה, השכרה או החלפה. חלק מהתועלות שמספק האתר לגולשים היא היכולת לבצע בדיקות לפני קנייה, לזהות טרנדים וביקושים ולבצע רכישות נבונות ומושכלות במחירי שוק.

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

 

superbrands  ()

בשנת 2015 רכשה קבוצת yad2 את פורטל ההשמה "דרושים", במטרה להוביל גם בשוק ההשמה, והשיקה את אפליקציית המובייל "ג'ובים" לאיתור משרות פנויות.

 

המודל העסקי של yad2 מבוסס על גביית תשלום על מודעות ממפרסמים שמקבלים בתמורה קהל גולשים ממוקד עם כוונת רכישה מוצהרת. כבעלת מאגר נתונים גדול ורב ערך, חלק משמעותי מזהותה של yad2 כיום הוא תחום הדאטה. החברה מעבדת את הנתונים שברשותה ומעבירה ניתוחים ודיווחים שוטפים לעיתונות הכלכלית בתחום הנדל"ן והרכב, וכן מאפשרת ללקוחותיה כלים למדידת תוצאות הפרסום באתר ובמובייל.

 

האתגר השיווקי

אתר yad2, שמציין השנה 13 שנים לפעילותו, מתמודד עם האתגר המתמיד שלו – שמירה על מעמדו בקטגוריית הלוחות, תוך פנייה לקהלים מגוונים וטווח גילאים רחב. נכון להיום, עם עלייה משמעותית בשיעור הגלישה במובייל - עובדה ששינתה לגמרי את אופן הצריכה של הגולשים. גולשי המובייל מבצעים כניסות מרובות לאפליקציה ולאתר – אך לזמן קצר יותר מבעבר. לכן ב-yad2 מחפשים כל הזמן אחר דרכים לשפר את חוויית השימוש. זאת, באמצעות הוספה של כלים ופיצ'רים חדשים שיקלו על הגולשים והמפרסמים למצוא את מבוקשם במהירות וביעילות, ויסייעו לקבל החלטות מושכלות.

 

העדכון המתמיד מביא עמו אתגר נוסף, והוא לשמור על איזון שיציע מצד אחד כלים חדשים ושפה פשוטה ונוחה, אך מהצד השני ימנע שינויים דרסטיים בנראות ובממשק המשתמש. הפתרון צריך להיות מותאם ולשרת הן את קהל הקונים, הן את קהל המוכרים והן את המפרסמים.


superbrands  ()

הפתרונות היצירתיים

על מנת להתמודד עם האתגרים השיווקיים, הובילו ב-yad2 מהלך אסטרטגי למיתוג מחדש שבמרכזו בניית האתר מחדש, הוספת כלים וקטגוריות חדשות, וקמפיין המביא לידי ביטוי את השפה החדשה של yad2 ושם דגש על האקשן שיש באתר.

 

שפה פרסומית חדשה. yad2 ערך מתיחת פנים כוללת לשפה הפרסומית, ללוגו ולמסרים המובילים של המותג. זאת במטרה לחשוף את הציבור הישראלי למגוון התחומים וההזדמנויות שבאתר, ולסקרן את הגולשים לחפש אותן באופן קבוע. המותג בחר בפרזנטורית חדשה, השחקנית מאיה ורטהיימר, כוכבת הסדרה "שבאבניקים" ומנחת התוכנית טיימליין ב-HOT. סרטון הקמפיין, שעלה בחודשי הקיץ בטלוויזיה ובדיגיטל, המחיש את הכדאיות לחפש באתר באמצעות הומור והרבה אקשן, ברוח המותג. זאת, על ידי הצבה בפרונט של כמות המודעות הגדולה שמפורסמת באתר בכל שעה בכל התחומים: רכב, נדל"ן, דרושים, חיות מחמד, רהיטים, מכשירים סלולריים ועוד.

 

חיזוק פלטפורמת השיווק B2B. אתר yad2 פונה לשני קהלים עיקריים – לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים. הלקוחות הפרטיים יכולים לפרסם באתר בחינם בכל עת. באפשרותם להשתמש גם בפיצ'רים בתשלום כמו הבלטת המודעה או הקפצת מודעות אוטומטית. הלקוחות העסקיים הם המפרסמים המשלמים עבור הנגישות לקהל לקוחות ממוקד והם כוללים חברות רכב, נדל"ן, מתווכים ועוד. בשנה החולפת העמיק yad2 את הקשר עם לקוחות אלו באמצעות הוספת פיצ'רים טכנולוגיים, שדרוג רמת הפילוח והדאטה וכלים רבים נוספים המשפרים את איכות ה"לידים" והתוצאות עבור המפרסמים.

 

רכב אפס קילומטר. שוק הרכב המתפתח הוליד ב-yad2 קטגוריה חדשה שהפכה למבוקשת מאוד בקרב רוכשי מכוניות חדשות – רכב 0 קילומטר. על פי הערכות בענף הרכב, כ-10% מהעסקאות לרכישת רכב חדש מתבצעות כיום בשיטה זו. במסגרת השיטה מציעים הסוחרים וחברות הליסינג רכב חדש, שטרם עלה על הכביש, בהנחה משמעותית לעומת מחיר היבואן, אך בעלות הרוכש נרשמת כיד שנייה (היד הראשונה היא הסוחר או החברה שרכשה את הרכב מהיבואן). ב-yad2 זיהו את המגמה והוסיפו את הקטגוריה לתחום הרכב הפופולרי, על מנת לאפשר במה וזירה השוואתית בין עסקאות, הן עבור הקונים הפוטנציאליים והן עבור לקוחות עסקיים – מפרסמים מענף הרכב.

 

TestM. תחום המכשירים הניידים צובר פופולריות באתר yad2 – גם בעסקאות למכירת מכשירים חדשים וגם מיד שנייה. אך לצד כמות העסקאות, זיהו באתר חסם המשפיע באופן משמעותי על רוכשים פוטנציאליים - אמינות המכשירים הנמכרים, במיוחד מיד שנייה. בעסקאות יד שנייה קיים חשש מאי תקינות של המכשיר, ובהיעדר אחריות מסודרת ופיקוח על אמינותו של כל מוכר, יש מספר לא מבוטל של תקלות ותלונות של רוכשים.

 

על אף שהאתר משמש פלטפורמה לעסקה ואינו אחראי על המוצרים, החליטו ב-yad2 להנגיש את השקיפות בעסקה ולפתח עבור הגולשים את אפליקציית TestM לבדיקת המכשירים המוצעים באתר. yad2 מאפשרת למתעניינים בכל מודעה לקבל דו"ח בדיקה באפליקציה, המפרט את תקינותם של הפיצ'רים המרכזיים בכל סמארטפון, ומעודד את הרוכשים והמפרסמים לדרוש ולהציג את הבדיקה ב-TestM.


superbrands  ()

בנוסף לכל אלו, ממשיכה yad2 לקדם כלים נוספים שהשיקה בשנים האחרונות לעידוד רכישות מושכלות ושקיפות בין קונים ומוכרים:

 

מחירון הרכב. מאפשר לצרכן לבצע מחקר שוק לפני קנייה ומכירה של רכב, על בסיס סטטיסטיקה רחבה של נתונים בזמן אמת. מעבר לערך העליון של המחירון - מחירי רכב מדויקים - מספק המדור מספר יישומים משלימים - החל בחוות דעת של גולשים אחרים, דרך מידע מלא על הרכב, ועד אפשרות פילוח לפי מספר רב של פרמטרים - כמו תקציב, מספר מושבים, שנת ייצור ועוד. למחירון הרכב נכנסים למעלה מ-40 אלף גולשים בכל יום והוא כבר מוביל ברמת החשיפה מול המתחרים.

 

מדד הנדל"ן. כלי זה מאפשר לצרכנים לערוך מחקר שוק מקיף לפני הרכישה, הכולל לצד מידע מלא על הדירה גם מידע משלים על עסקאות דומות שנעשו בשנים האחרונות באותו אזור, חוות דעת של גולשים על השכונה, מידע דמוגרפי על האוכלוסייה, מידע על מוסדות חינוך באזור ועוד. המידע מוצג בתוך כל מודעה של דירה למכירה.

 

פסטיבל yad2 Live. הושק בשנת 2012 והפך מאז למסורת. במסגרת הפסטיבל, מוזמנים מוכרים של מוצרי יד שנייה להציב דוכן במתחם הפסטיבל ולמכור את מרכולתם. הפסטיבל בנוי ממספר מתחמים שונים בהם נמכר מגוון גדול של מוצרי יד שנייה, לצד הופעות בידור לכל המשפחה.

 

 

אבני דרך בחייו של yad2

2005 - אתר yad2 מושק על ידי המייסד, שון תל.

2008 - קבוצת טייגר הולדינגס רוכשת 49% מהחברה.

2010 - קבוצת וואלה רוכשת 75% מהאתר לפי שווי של 156 מיליון שקל.

2012 - yad2 יוזם את yad2 live פסטיבל למכירות יד שנייה.

2014 - האתר נרכש על ידי קבוצת המדיה אקסל שפרינגר תמורת 806 מיליון שקל.

2015 - yad2 רוכש את פורטל דרושים.

2018 - אתר חדש, מיתוג מחדש ושפה פרסומית חדשה.

 

 

דברים שלא ידעת על yad2

  • מדי שעה מתבצעים 56,976 חיפושים במדור רכב בממוצע, 33,904 במדור יד שניה ו-30,022 במדור נדל"ן.
  • האתר פועל למיגור הסחר הפיראטי בגורים גזעיים ממרביעים פיראטיים, בכך שמעודד אימוץ כלבים ומאפשר רק פרסום מודעות מכירה מסומנות בחותמת פיקוח של ההתאחדות הישראלית לכלבנות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
yad2
צוות הניהול והשיווק:
צוות השיווק של המותג
מומלצים