שתף קטע נבחר

תחרות לגט טקסי: אפליקציית המוניות של גוגל הרוסית תושק בישראל

אפליקציית Yango של חברת Yandex תושק בימים הקרובים בעברית, אחרי שגייסה מנכ"ל ישראלי, ובהמשך תחל לפעול בגוש דן. היא תתחרה ב-Gett הישראלית עם מפות וטכנולוגיות ניווט שחברת האם שלה פיתחה ותעבוד עם תחנות מוניות. האתגר: לגייס נהגים ולהשיג מוניות לנוסעים בשעות העומס ובשישי בצהריים - נקודות התורפה של Gett

גוגל הרוסית תתחרה ב-Gett הישראלית במגרש הביתי שלה. האפליקציה Yango (יאנגו), של חברת Yandex (יאנדקס) תושק בימים הקרובים בעברית וניתן יהיה להורידה מגוגל פליי ואפסטור. כך הודיעה היום (ו') החברה. לקוחות שכבר הורידו את האפליקציה יוכלו להשתמש בה גם בארץ.

 

לכתבות נוספות בצרכנות

יאנגו יאנדקס טקסי (צילום מסך)
טכנולוגיה עצמאית וגב כלכלי חזק. יאנגו של יאנדקס(צילום מסך)

 

מנכ"ל Yandex.Taxi, שמפעילה את השירות, הוא ארם סרגסיאן. מנהל הפעילות בארץ יהיה יניב אלפי, שהיה בעבר מנכ"ל מקאפי ישראל. החברה, שפועלת כיום בארץ כיאנדקס, מתכננת להקים חברה ייעודית בישראל ומרכז נהגים, ותתמקד בעבודה עם תחנות מוניות ולא עם נהגים פרטיים.

 

החברה לא מסרה תאריך השקה לשירות, אבל הודיעה שהוא יפעל בשלב הראשון בגוש דן ולפי ההערכות עוד לפני 2019. האתגר של החברה יהיה לשכנע נהגים שכבר עובדים עם Gett (גט, לשעבר גט טקסי - מ.ק.), לעבוד עמה, לחתום על עסקאות עם תחנות מוניות ולגייס נהגים שאינם עובדים עם Gett. האפליקציה תתחרה גם באפליקציית Raxi של אבי בר יהודה.

 

מהצד של הצרכנים, היא תצטרך לתת מענה זריז ובעיקר: לתת מענה בשעות השיא בגוש דן, אז Gett מאכזבת, כמו גם בשעות "המתות" כמו בשישי בצהריים, בהן קשה לאתר מונית.

 

שתי החברות כבר מתחרות ביניהן ברוסיה, כשיאנדקס מובילה. בישראל, Gett מפעילה 8,500 מוניות והיא השליטה הבלתי מעורערת של שוק נסיעות ה"ספיישל", שמגלגל כמה מיליארדים בודדים בשנה.

 

"הנהגים יקבלו יותר נסיעות"

מחירי הנסיעה יהיו בהתאם לחוק הישראלי, אבל "בזכות היעילות הטכנולוגית, הנהגים יוכלו לקבל יותר נסיעות ולהרוויח יותר והמשתמשים יוכלו ליהנות ממגוון קודים וקופונים שיהפכו את הנסיעות ליותר אטרקטיביות", כך נמסר. זאת בדומה לגט טקסי, שגם מחלקת קודי הטבות.

 

ביאנדקס מדגישים, "שלא כמו המתחרים, לאפליקציית Yango יש מפות וטכנולוגיות ניווט משלה (של Yandex), כמו גם מערכת חלוקת נסיעות חכמה וטכנולוגיות של למידת מכונה, שיאפשרו להוריד באופן משמעותי את הזמן שנהגים מבזבזים לשווא בחיפוש אחר לקוחות, קבלת הזמנות, נסיעות לאסוף לקוח, חיפוש אחר מסלול להסעת הלקוח וקבלת הלקוח הבא".

 

לפי החברה, Yandex.Taxi היא היחידה העסקית הצומחת ביותר ב-Yandex. היא כבר עובדת ב-600 ערים ב-14 מדינות, כשרק בשתיים מהן היא פועלת תחת המותג Yango. היא פעילה בין היתר בבמדינות הבאלטיות (שם עקפה את אובר ואת השחקן המקומי Taxify), ברפובליקות ברית המועצות לשעבר נוספות, ובחוף השנהב.

 

בפברואר 2018, Yandex.Taxi ואובר מיזגו את עסקיהן ברוסיה ובמספר מדינות באיזור, כשיאנדקס מחזירה ב-59.3% מהמניות והמנכ"ל של Yandex.Taxi הפך למנכ"ל החברה המשותפת.

 

עוד נמסר, כי שירותי Yandex.Taxi הגיעו בספטמבר האחרון למיליארד נסיעות. מאז השקתה ב-2011, מעל ל-900 אלף נהגים ו-36 מיליון נוסעים הזמינו נסיעות באמצעות האפליקציה. זוהי אחת מ-3 חברות בעולם שיש להן טכנולוגיות עצמאיות (השתיים האחרות הן גוגל ואובר).

 

גם היא, כמו Gett מתכוונת לעבוד עם מוניות ללא נהג. החברה מסרה כי "למרות ש-Yandex.Taxi לא מייצרת מכוניות, היא מכוונת לפיתוח פלטפורמת מוניות אוטונומיות, שתוכל להיות מתוקנת במכוניות רגילות כדי להפכן לאוטונומיות. מכוניות אוטונומיות של Yandex.Taxi כבר נוסעות ברחובות של מוסקבה לנסיעות מבחן, וערכו כבר נסיעות של 800 ק"מ בתוך העיר, כולל כבישים מהירים. הן מעבירות נוסעים על בסיס קבוע בשני 'עמקי הסיליקון' של רוסיה, ערי ההייטק אינופוליס וסקלקובו. באינופוליס, הן חגגו לאחרונה את הנסיעה האלף".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום מסך
לוגו של אפליקציית יאנגו
צילום מסך
מומלצים