שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    אבסולוט וודקה: החוויה המלאה בבקבוק אחד
    לצד המשך חיזוק הקשר עם עולם הלילה הישראלי, באבסולוט המשיכו השנה לקדם את סדרת שיתופי הפעולה של המותג והשיקו את ערוץ Absolut MAKO Nights – המסקר אירועי לילה מרכזיים, הופעות וטרנדים בתחומי המוזיקה, האופנה והקולינריה

    בשיתוף Superbrands

     

    אבסולוט וודקה הוא מותג בעל היסטוריה עשירה, שגרף תשבוחות בתחום עיצוב המוצר, יצירתיות הניחוחות והפקת קמפיינים פרסומיים ייעודיים. וודקת אבסולוט אשר דוגלת בערכי "Nothing to Hide" מופקת מרכיבים טבעיים בלבד, ומכילה מי באר טהורים וחיטת חורף המגודלת במיוחד לייצור הוודקה. זוהי וודקה עשירה ומאוזנת ברמות העמילן והפרוטאין שלה, אינה מכילה תוספת סוכר, בעלת טעם עשיר וגוף מלא ומורכב, ועם זאת - חלקה ועדינה.

     

    superbrands  ()

    כל בקבוקי אבסולוט וודקה המשווקים בעולם מיוצרים בעיירה הציורית אוהוס שבדרום-מערב שבדיה, מקום היווסדו של המותג בשנת 1879 על ידי היזם השבדי, לארס אולסון סמית. עוד מימיה הראשונים עוררה אבסולוט עניין, בין היתר בזכות השיווק היצירתי של אולסן, שהציע ללקוחותיו שייט חינם לאי בו מיוצרת הוודקה, וכך קשר את המותג לחוויית לקוח שלמה.

     

    במספר מהלכי שיווק ידועים הצליח המותג לכבוש את השוק האמריקאי. תחילה, שונה שם המותג ל-ABSOLUT; האות "E" הושמטה מסוף המילה, כדי שניתן יהיה לרשום את שם המותג כסימן מסחרי. בנוסף, עיצוב הבקבוק שונה לבקבוק שקוף בהשראת בקבוקי הרוקחות מהמאה ה-18. מיצוב המותג בשוק האמריקאי נתמך במהלך ארוך שנים, שבמרכזו מודעות וכרזות פרסום שעוצבו בידי האמנים המובילים אנדי וורהול, קית' הרינג, ז'אן מישל בסקיה, דמיאן הירסט ואחרים.

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

    בשנת 1986 עדכנה אבסולוט את חוויית צריכת האלכוהול כשהביאה לראשונה את בשורת הוודקה המתובלת, עם אבסולוט פפר שפותחה בעקבות הצלחתו של קוקטייל הבלאדי מרי בארה"ב ונתנה מענה לברמנים. השקה זו עוררה הדים ברחבי העולם וכעבור שנתיים הושק מוצר נוסף - אבסולוט ציטרון.

     

    בשנת 2007 שינתה אבסולוט את הקו השיווקי-פרסומי שבו נקטה במשך שלושה עשורים, והחלה לנהל קמפיין חדש תחת הכותרת “In An Absolut World“ (בעולם “אבסולוטי“), שבמסגרתו מוצגות סיטואציות חיים שונות - חלקן מופרכות - המראות כיצד יכול היה העולם להיראות, אם רק היה פועל ברוח ערכי המותג. בשנת 2008 רכש תאגיד האלכוהול פרנו-ריקארד את השליטה במותג אבסולוט, והחל מיולי 2010 עבר שיווק המותג בישראל לידי חטיבת Wine & Spirits של חברת טמפו.

     

    הסביבה התחרותית

    קטגוריית הוודקה מהווה כ-50% משוק האלכוהול בישראל. היא נצרכת בעיקר כלונג דרינק בתוספת XL, מיצי פירות או טוניק, אך גם כחלק מקוקטייל. בקטגוריית הפרימיום פועלים בישראל ארבעה שחקנים מרכזיים שאבסולוט הוא אחד מהם, ויחדיו הם מחזיקים בכ-65% משוק הוודקה. בנוסף, נמכרים בישראל עוד עשרות מותגי וודקה עם נפח מכירות קטן יותר, בעיקר בחנויות אלכוהול ומעדניות לקהל דובר רוסית. מכירות הוודקה בישראל מתחלקות בין "השוק החם" (רשתות שיווק, חנויות אלכוהול) לבין "השוק הקר" (מועדונים, פאבים, מסעדות ומלונות).

     

    בשנת 2013 שונה מבנה המס על משקאות אלכוהוליים בישראל, מה שהוביל לעלייה במחיר הוודקה וירידה בכמות המכירות. מאז עבר שוק האלכוהול המקומי מספר רפורמות נוספות, והקטגוריה נמצאת במגמת עלייה מתונה החל משנת 2015.

     

    האתגר השיווקי

    גם השנה, המשיכה אבסולוט להעמיק את דומיננטיות המותג בשוק הוודקה על ידי חיבור לעולמות התוכן של צרכנים צעירים לערכי המותג.

     

    הפתרונות היצירתיים

    MAKO Nights. שיתוף פעולה בין אבסולוט וודקה לאתר מאקו מבית "קשת", במסגרתו הוקם ערוץ תוכן חדש - MAKO Nights. כחלק מהמהלך של אבסולוט להובלת חיי הלילה בישראל, משמש הערוץ פלטפורמה להטמעת ערכי המותג במובנים של אווירה וחוויית לקוח. הערוץ מסקר אירועי לילה מרכזיים, הופעות וטרנדים בתחומי המוזיקה, האופנה, הקולינריה ועוד.

     

    Absolut Nights. עיבוי פורטפוליו הוודקה בחטיבת האלכוהול של טמפו הפך את החברה ל-One Stop Shop, ואיפשר לאבסולוט לשנות אסטרטגיה ולחדור לעולם ה"High Energy", הכולל את המועדונים והדאנס-ברים המובילים בישראל. באמצעות שת"פים עם דמויות מוכרות מחיי הלילה, נוכחות בהופעות מוזיקה בינלאומיות וחיבור המותג לחוויות בילוי מול קהלי היעד, התבצע מהלך לחיזוק נחשקות המותג. Absolut Nights פועלת לשיתופי פעולה עם מועדונים מובילים וקבוצות יזמים המתמחים בחיי הלילה בכל הארץ, ובמסגרתה ממותג האירוע ברוח אבסולוט, תוך יצירת תוכן משותף – החל מקונספט המסיבה ועד הדיג'יי הבינלאומי שיוזמן לתקלט.

     

    עבודה מול קהל המטרה. גם השנה המשיכו באבסולוט לקיים שיתופי פעולה ולהעניק חסויות למסיבות במועדונים מובילים, ביניהם הקו מילניום בתל אביב ומועדון הפורום בבאר שבע. במסגרת שיתוף הפעולה עם הפורום בבאר שבע, המועדון הגדול בישראל המושך אליו מדי ערב יותר מ-4,000 מבלים, הוקם מתחם ABSOLUT BAR. גם מסיבות הבריכה המפורסמות של המועדון, נערכות בחסות אבסולוט, שהפך למשקה הנמכר ביותר בפורום.

     

    חדשנות בשוק החם. אבסולוט ממשיכה ליזום מהלכים שוטפים בשוק החם, במסגרתם נרכשים בקבוקים לצריכה ביתית, לחתונות ואירועים. בכל שנה - לקראת ליל השנה האזרחית החדשה ובקיץ, מושקות מהדורות קונספט ומארזי מתנה מיוחדים, עם תמיכה שיווקית בנקודות המכירה ובמדיה. בחודש יוני האחרון יצאה בפעם השלישית מהדורה ייעודית לקהילה הגאה - Absolut Rainbow, ובסוף 2018 מתוכננת מהדורת קונספט תחת השם Absolut Love לחגיגות סוף השנה האזרחית. מהדורות אלו מסייעות להעביר את ערכי המותג, הנוגעים לשוויון זכויות, שוויון מגדרי וחופש ביטוי, המופיעים גם כסלוגנים מתחלפים - דוגמת Everyone Should Be Free To Express Themselves.

     

    במהלך קיץ 2018 הושקה Absolut Extrakt, מוצר חדש תחת קטגוריית השוטים. אבסולוט אקסטרקט היא וודקה מתובלת בטעמי הל, המציעה חוויית שתייה בהשראת המסורת השוודית.

     

    אבני דרך בחייו של אבסולוט

    1879 - אבסולוט מושקת לראשונה בשבדיה.

    1985 - אבסולוט הופכת לוודקה הנמכרת ביותר בארה“ב.

    2008 - תאגיד האלכוהול פרנו-ריקארד רוכש את השליטה במותג.

    2013 - השקת בקבוקים במהדורה ישראלית מקומית, המוקדשת לחיי הלילה של תל אביב-יפו.

    2015 - השקת Absolut Colors.

    2017 - אבסולוט כובש את חיי הלילה של ישראל.

    2018 - השקת פלטפורמת התוכן "Absolut MAKO nights" והשקת Absolut Extrakt.

     

    דברים שלא ידעת על Absolut

    • One Source וודקה - כל בקבוקי אבסולוט מבוקבקים במקום אחד בלבד בעולם, העיירה אוהוס שבדרום-מערב שבדיה.
    • מדי יום מיוצרים כ-600 אלף בקבוקים של אבסולוט וודקה.
    • 190 צ'ייסרים של אבסולוט נמזגים בכל שנייה ברחבי העולם.
    • אבסולוט מיוצרת מחיטת חורף, שמקנה לה את טעמה העשיר.
    • אבסולוט זכתה במגוון פרסים ונכנסה לרשימת עשרת הקמפיינים הטובים ביותר בעולם הפרסום.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים