שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בגלל חילוקי הדיעות על שדה דב? עודד גבולי, מהנדס העיר ת"א פורש
    עודד גבולי הודיע כי הוא פורש אחרי 7 שנים בתפקיד: "החלטתי לפנות את הכיסא". בעבר התגלעו חילוקי דעות עם ראש העירייה חולדאי בסוגיית מתחם שדה דב
    מהנדס עיריית תל אביב, האדריכל עודד גבולי הודיע ביום חמישי האחרון על סיום תפקידו בעירייה והוא יסיים את תפקידו במהלך החודשים הקרובים.

     

    התוכנית לפינוי שדה דב והקמת 16 אלף יח"ד אושרה להפקדה

     

    עלתה השאלה האם זאת משום חילוקי דעות עם ראש העירייה, רון חולדאי, בסוגיית מתחם שדה דב. גבולי השיב לשאלת כלכליסט בנושא כי "מעולם לא היה לי סכסוך עם רון חולדאי והחלטתי לפרוש כי אני סוגר 7 שנים כמהנדס עיר ולפני כן כסגן מהנדס העיר. פשוט החלטתי שצריך לפנות את הכיסא.

     

    "אין כל קשר לבחירות והחלטתי לעשות זאת ברמה העניינית וזאת אחרי מספיק זמן בתפקיד. נכון לדעתי שיהיה מהנדס אשר יתחיל עם חולדאי קדנציה חדשה ולא באמצע הקדנציה או בסופה". עוד ציין כי כרגע אין כיוון לאן ימשיך בדרכו המקצועית.

    עודד גבולי (צילום: עמית שעל)
    עודד גבולי(צילום: עמית שעל)
     

    סלע המחלוקת הנודע בין חולדאי ובין גבולי היה בנושא תוכנית שדה דב (תוכנית 3700) וסגירתו בתוך כך. כאשר גבולי תמך בסגירת השדה ובתכנית רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שגובשה עם מנהל ההנדסה של העירייה בראשותו להקמת שכונת מגורים חדשה במקום השדה הכוללת 16 אלף יח"ד. לעומת זאת חולדאי לא רצה בסגירת השדה ללא חלופה ראויה. "סגירה שתחסל את התעופה האזרחית הפנימית בישראל ותפגע במטרופולין תל אביב יפו וכן בערי הפריפריה", נמסר בזמנו מעיריית ת"א כהבהרה מצד חולדאי.

     

    גבולי החל את דרכו בעיריית תל אביב בשנת 2008 כשהתמנה לראש אגף התכנון במנהל הנדסה וסגן מהנדס העיר הקודם חזי ברקוביץ' ובשנת 2012 התמנה למהנדס העיר. הקריירה של גבולי החלה במשרד האדריכלים רמי כרמי ויעקב רכטר עד לשנת 1989 ולאחר מכן פתח משרד אדריכלים עצמאי אליו הצטרף בשותפות האדריכל דב קורן. לאחר מכן בשנת 1990 שימש כמהנדס המועצה האזורית דרום השרון ובשנת 2004 כיהן כמהנדס הוועדה המרחבית קריית אונו ולאחר מכן גם כמהנדס העיר קריית אונו ומהנדס המועצה האזורית רמת אפעל.

     

    מבחינתו של גבולי ברמה העירונית ראה כהישג את קידום תוכנית המתאר העירונית לעיר (תא/5000) וכן ברמה האישית ראה הישג את "הקשר עם העובדים בעירייה" כך אמר בשיחת כלכליסט. עוד הוסיף כי "אם היה ניתן בהליך מהיר בהינף היד היה מקדם בעיר עשרה קווים של רכבת תחתית בת"א, קירוי האיילון ואי בים לצורכי שדה תעופה ואולי גם תחנת כח".

     

    מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "אדריכל עודד גבולי הודיע לראש העירייה על רצונו לסיים בעוד כחצי שנה את תפקידו כמהנדס העיר וזאת לאחר כשבע שנים. אדריכל גבולי מילא את תפקידו הקשה והמסובך בהצלחה מרובה ואנחנו מודים לו על האופן שבו הוביל את מינהל ההנדסה בשנים האחרונות ומאחלים לו הצלחה בהמשך".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים