שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    דוחות חלשים לבזק: הרווח הנקי צנח ב-27%

    קבוצת התקשורת רשמה ירידה בהכנסות של כל מגזרי הפעילות העיקריים; הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2018 התכווץ ל-689 מיליון שקל לעומת מיליארד ברבעון המקביל; ההכנסות ירדו ב-4.7% ל-2.3 מיליארד שקל

    קבוצת בזק פירסמה הבוקר (ג') את דוחות הרבעון השלישי של 2018, שהראו הרעה בתוצאות הכספיות.

     

    סוף עידן: משרד התקשורת לקח לאלוביץ' את היתר השליטה בבזק

     

    ההכנסות של הקבוצה ירדו ב-4.7% והסתכמו ב-2.3 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות של בזק נובעת מקיטון בהכנסות כל מגזרי הקבוצה העיקריים.

    שלמה רודב, יו"ר בזק (צילום: אלדד רפאלי) (צילום: אלדד רפאלי)
    שלמה רודב, יו"ר בזק(צילום: אלדד רפאלי)

     

    הרווח התפעולי של קבוצת בזק צנח ברבעון השלישי של 2018 ב-21% והרווח הנקי התכווץ ב-27.3% והסתכם ב-689 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כמיליארד שקל ברבעון המשקביל אשתקד.

     

    לפי רו"ח יהלי רוטנברג, מנהל הכספים הראשי בבזק, תוצאות הרבעון "משקפות את השפעת סביבת התחרות המתגברת. החברה מבצעת מהלכים משמעותיים שיישאו פירות לאורך זמן. עם זאת, מתחילת 2018 החברה מציגה יציבות ברווחיות, בין היתר כתוצאה מירידה בהוצאות התפעול".

     

    בתחום הקווי בזק ממשיכה להציג שחיקה בהכנסות וברווח התפעולי. מספר הקווים הפעילים בסוף הרבעון השלישי עמד על 1.84 מיליון, ירידה של 5% בהשוואה למספרם לפי שנה. ירידה נרשמה גם בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי קווי ל-51 שקל, בהשוואה ל54 שקל לפני שנה. בתחום קווי האינטרנט בזק מציגה יציבות במספר המנויים של הקבוצה ובהכנסה החודשית הממוצעת למנוי אינטרנט שעומדת על 93 שקל.

     

    החברה הבת (100%) yes ספגה ברבעון השלישי של 2018 ירידה של 9.6% בהכנסותיה שהסתכמו ב-367 מיליון שקל. הקיטון בהכנסות yes נובע בעיקר כתוצאה מירידה בהכנסה הממוצעת למנוי ומירידה במצבת הלקוחות של החברה. ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי yes ירדה ברבעון השלישי ל-210 שקל, בהשוואה ל-215 שקל ברבעון הקודם ו-226 שקל ברבעון המקביל. הירידה במחירי החבילות של yes מצליחה לעצור את נטישת המנויים. ברבעון השלישי של 2018 היו לחברת yes 584 אלף מנויים, בהשוואה ל-597 אלף מנויים לפני שנה. אולם בשני הרבעונים האחרונים yes מצליחה להגדיל את מספר המנויים שלה בכ-2,000 מדי רבעון ביחס לרבעון הקודם.

     

    החברה הבת (100%) פלאפון מציגה ירידה של 4.9% בהכנסות של הרבעון השלישי. חלק הארי של הירידה נובע מהתכווצות של 10.9% בהכנסות ממכירת ציוד. הרווח הנקי של פלאפון צנח ברבעון השלישי של 2018 ב-75% והסתכם ב-6 מיליון שקל בלבד, בהשוואה לרווח נקי של 24 מיליון שקל אשתקד. בתחילת הרבעון השלישי נגרעו ממצבת המנויים של פלאפון כ-426 אלף מנויי פריפייד וכ-2,000 מנויי IOT. גריעת המנויים הביאה לעלייה של כ-11 שקל בהכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר של פלאפון.

     

    לדברי שלמה רודב, יו"ר בזק, "אנו ממשיכים להתקדם ביישום תוכנית אסטרטגית חדשה של קבוצת בזק, המקיפה את הפעילויות בכל החברות. לאחרונה, פתחנו במו"מ עם ועדי העובדים בחברות הבנות על מנת לאפשר מהלכי התייעלות בחברות הבנות, yes, פלאפון ובזק בינלאומי.

     

    "לבזק יש תשתית תקשורת מצויינת, המספקת קצבים גבוהים לכל בית בישראל, מקריית שמונה ועד אילת. כפי שהתרחש בעבר, גם כעת בזק היא היחידה שיכולה לקדם את ישראל לרשת התקשורת של הדור הבא בפריסה כלל ארצית וזאת בזכות המצויינות של החברה ופריסתה בכל רחבי ישראל".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים