שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    קפה שישנה את העולם: המטרה החשובה של נספרסו
    כחלק מהמגמה העולמית של עליית חשיבותה של הקיימות וההתנהלות האתית של המותגים בעיני הצרכנים, נספרסו משקיעה במגדלי פולי הקפה בכל העולם ודואגת לאיכות הסביבה. בישראל, נספרסו ממחזרת את שאריות קפסולות הקפה ומעבירה אותן ליקב בגליל, שם הן משמשות כדשן איכותי לגידול ענבים משובחים

    בשיתוף Superbrands

     

    בשנת 1976 רשם אריק פארב, עובד קונצרן נסטלה השווייצרי, פטנט על מכונת קפה שיועדה לשוק העסקי. 20 שנה מאוחר יותר, ב-1996 רשמה החברה את בקשת הפטנט הראשונה שלה להכנת קפה באמצעות קפסולות אטומות עשויות אלומיניום המכילות קפה טחון - מה שהיווה את נקודת הפריצה של נספרסו לשוק מכונות הקפה העולמי.

     

    מאז ועד היום, מקפידה נספרסו העולמית להיות קשובה לרחשי הצרכנים בכל העולם, הן מבחינת היענות לפתרונות בעולמות מכונות הקפה וגיוון בטעמי הקפסולות, והן בכל הקשור להבנה של החשיבות ההולכת וגוברת בקרב הצרכנים, שמעוניינים לצרוך מוצרים מחברות אתיות, המפגינות כבוד לערכים הקשורים באיכות הסביבה.

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    הבחירה באלומיניום לייצור הקפסולה נועדה לשמור על איכות הקפה מגורמים כמו לחות ואור, העלולים לפגום באיכותו, כמו כן מעצם היותו חומר הניתן למיחזור אינסופי. כבר ב-1991 השיקה החברה מערך מיחזור קפסולות בשוויץ, שבמסגרתו הקפסולות המשומשות נגרסות, הקפה מופרד מאריזת האלומיניום, האלומיניום מותך ומשמש לייצור מוצרים חדשים בתעשייה, והקפה נשלח כחומר בעירה או דשן.

     

    ב-2008 נכנסה נספרסו העולמית לפעילות בישראל לאחר שהקימה את נספרסו ישראל, המנוהלת על ידי המנכ"ל משה מרי. מאז השקתה בישראל לפני עשור, שינתה נספרסו את תרבות צריכת הקפה בישראל. זאת בזכות הצעת ערך המורכבת לא רק ממכונות איכותיות וממגוון קפסולות המכילות תערובות קפה ייחודיות, אלא גם בזכות הקפדה על יישום תפיסת שירות וחוויה הוליסטיים, שמספקים לצרכנים בישראל שירות אישי, אדיב ומקצועי בכל אחת מנקודות הממשק עם החברה, בטלפון, באינטרנט, באפליקציית המובייל ובחנויות הבוטיק של המותג הפרוסות ברחבי הארץ. בהמשך לאסטרטגיה הבינלאומית של המותג, השלימה נספרסו בשנים האחרונות פריסה רחבה בשוק העסקי בישראל, באמצעות החטיבה העסקית שהוקמה בשנת 2014. לפני שש שנים הקימה החברה בישראל באופן וולנטרי מערך מיחזור עצמאי כדי לאפשר ללקוחות המעוניינים בכך, למסור את הקפסולות למיחזור מלא.

     

    superbrands  ()

    דו"ח הקיימות העולמי של נספרסו

    הקיימות והשמירה על הסביבה עומדים בלב הפעילות העסקית של נספרסו העולמית, כחלק מחזונה לפיו כל ספל קפה של המותג יוביל להשפעה חיובית על החברה והסביבה. פעילות הקיימות של החברה מתמקדת בשלושה תחומים עיקריים: מקורות הקפה, אלומיניום ואקלים. החברה דיווחה לאחרונה על פעילות בנושאים אלה בדו"ח קיימות מיוחד, שהוכן על פי סטנדרט ה-GRI העולמי.

     

    השקעה במגדלים ותמיכה בקהילות חקלאיות באזורי קונפליקט. נספרסו מדווחת שהיא מתקרבת ליעדים שהגדירה לעצמה עד לשנת 2020 והשקיעה 500 מיליון פרנק שוויצרי בקידום קיימות, בין היתר באמצעות פעילויות באזורי קונפליקט באפריקה ובקולומביה. כך למשל, החברה ביססה עבודה ישירה עם חקלאים מגדלי קפה וארגונים חברתיים, על מנת לתמוך באותן קהילות חקלאיות ולהבטיח את עתידן לאורך זמן, תוך התמודדות עם אתגרים משמעותיים. נספרסו ממשיכה להוכיח את מחויבותה לגידול ואספקה של קפה איכותי, תוך הבטחת תנאי עבודה ומקורות קיום למגדלים, חקלאות בת קיימא וסחר הוגן.

     

    בדרך להשגת יעדי החברה לשנת 2020, תמקד נספרסו את השקעותיה בפעולות נוספות כמו הרחבת יזמות חקלאית ועבודה צמודה עם 300 אגרונומים להעמקת תוכנית ה-AAA (תוכנית לאיכות וקיימות, המתמקדת באספקת קפה באיכות גבוהה לצד שיפור המחייה של קהילות חקלאיות על ידי עבודה ישירה עם החקלאים). בנוסף, נספרסו מתכוונת להאיץ השקעות מימון משותף באמצעות קרן נספרסו לקיימות וחדשנות לפתרון סוגיות קריטיות כמו הידלדלות קהילות הקפה באזורי הגידול.

     

    מימוש ערך האלומיניום. בתחום האלומיניום, נספרסו מחויבת להמשך הרחבת מערך איסוף הקפסולות למיחזור. כמו כן, כאחת מהחברות שייסדו את יוזמת ניהול האלומיניום האחראי (ASI), התחייבה נספרסו שעד 2020, 100% מהאלומיניום שישמש אותה לייצור יהיה בתקן ASI, והיא פועלת להשגת יעד זה.

     

    נספרסו מציעה ללקוחותיה מערך איסוף ומיחזור קפסולות יוצא דופן בהיקפו עם יותר מ-100 אלף נקודות איסוף מפוזרות גלובלית, הן בבוטיקים של החברה והן בנקודות איסוף נוספות. 18 מדינות, בהן ישראל, מציעות איסוף של קפסולות משומשות מבית הלקוח באמצעות שליח. לאחר האיסוף, האלומיניום ממוחזר ומועבר לתעשיית האלומיניום ליצירת מוצרים יום יומיים, והקפה משמש כחומר בעירה או לקומפוסט לחקלאות.

     

    חוסן בפני שינויי אקלים. השקעה נוספת של נספרסו היא בפעולה גלובלית כתגובה לשינויי האקלים. נספרסו הצליחה לצמצם מאז 2009 את פליטת הפחמן שלה ביותר מ-20%, ומתחייבת עד שנת 2020 להגיע לצמצום של עד 28% לעומת שנת 2009. כמו כן, בשיתוף עם ארגון Pur, תרחיב החברה את תוכנית צמצום הפחמן שלה הנוגעת ישירות בשרשרת הערך של החברה, באמצעות נטיעת עצים באזורי גידול הקפה. במסגרת יוזמה זו נטעה נספרסו 1.4 מיליון עצים באזורי הקפה של קולומביה, גואטמלה ואתיופיה, תוך נקיטת גישה הוליסטית להתמודדות עם אתגרים סביבתיים וחברתיים כאחד.


    superbrands  ()
     

    פעילות בתחום הקיימות בישראל

    השנה, השיקה נספרסו ישראל מיזם סביבתי חדשני בשיתוף עם יקב הרי גליל, לדישון כרם ראשון בקומפוסט איכותי המכיל קפה ממוחזר מקפסולות נספרסו. הרעיון העומד מאחורי המהלך הוא להחזיר אל הקרקע פולי קפה, שגודלו וטופלו בסביבה אופטימלית – בדמות דשן המאפשר להפיק יין איכותי.

     

    במסגרת המיזם מעבירה נספרסו ליקב הרי גליל, ללא עלות, את כל הקפה המתקבל מתהליך המיחזור של הקפסולות בישראל. הקפה הממוחזר מעובד לתוך קומפוסט, והתערובת (המכילה לפחות 30% קפה ממוחזר) משמשת לדישון כרם משגב בגבולה הצפוני של מדינת ישראל, בגובה 800 מטר מעל פני הים. בקבוקי היין הראשונים מכרם זה כבר שווקו לחנויות היין השנה.

     

    קפה הוא חומר בעל תכונות המסייעות לשיפור מבנה הקרקע והעשרתה במינרלים. ניתוח של הקפה הממוחזר, שנערך במעבדה על ידי פרופ' מיכה רביב, הצביע על ערכי דישון גבוהים, ותכולת חנקן העולה פי כמה על זו של דשנים רגילים. מומחי הכרמים של היקב מסבירים כי תכולה גבוהה של חנקן מניבה ענבים בריאים יותר, ומפחיתה את הצורך בחומרי הדברה. תוצאות המיזם ייבחנו לאורך השנה הקרובה בכרם ומסקנותיו עשויות להוות בסיס להמשך ולהרחבה של שיתוף הפעולה לכרמים נוספים – ואף ליצירת יין ייחודי מענבי הכרם. ישראל היא המדינה השנייה בעולם בה מתקיים פרויקט של העברת קפה לדישון כרמים.

     

    אבני דרך בחייו של נספרסו

    1976 - נספרסו רושמת את הפטנט הראשון למכונת קפה.

    1991 - נספרסו משיקה מערך מיחזור ראשון לקפסולות אלומיניום בשוויץ.

    2003 - נספרסו משיקה את תוכנית ה-AAA לאיכות וקיימות בשיתוף ברית יערות הגשם.

    2008 - נספרסו נכנסת לשוק הישראלי ומשיקה את הבוטיק הראשון.

    2012 - נספרסו ישראל משיקה מערך מיחזור עצמאי לקפסולות אלומיניום בשיתוף חברת אמניר.

    2013 - נספרסו מכריזה על עמידה ביעדי קיימות: 80% מהקפה שלה מגיע מתוכנית ה-AAA, ובוצעה הפחתה של 20% במדרך הפחמני של החברה.

    2017 - נספרסו העולמית מפרסמת את דו"ח GRI הראשון.

    2018 - נספרסו ישראל יוזמת מהלך סביבתי חדשני לדישון כרם יין בקפה ממוחזר.

     

    דברים שלא ידעת על חזון הקיימות של נספרסו

    • נספרסו משתפת פעולה עם כ-45 שותפים שונים כמו ארגון Fair Trade וברית יערות הגשם, במטרה לייצר פתרונות לאתגרי הקיימות.
    • 82% מאספקת הקפה של נספרסו מקורה בתוכנית ה-AAA לקיימות ואיכות, שמהותה תמיכה במחייתם ורווחתם של החקלאים מגדלי הקפה.
    • נספרסו נטעה 1.4 מיליון עצים בשנתיים האחרונות באזורי גידול הקפה ותמשיך לנטוע בשנים הקרובות עד הגעה ליעד שהציבה לעצמה - 5 מיליון עצים עד שנת 2020.
    • נספרסו הקימה קרן ייעודית לחדשנות בתחום הקיימות (NSIF) והכפילה את ההון הראשוני ל-20 מיליון דולר במטרה לתמוך בפרויקטים כמו חקלאות אקלימית חכמה במזרח אפריקה בתמיכת קרן World Bank BioCarbon Fund.
    • מאז שנת 2014 השקיעה נספרסו 197 מיליון פרנק שוויצרי בתוכניות הנוגעות ישירות ב-11 מהמטרות שהוגדרו על ידי האו"ם לפיתוח קיימות (SDGs).

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים