שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    פניסטיל ג'ל: תכשיר החובה בכל תיק
    פניסטיל ג'ל מקל על גרד במקרים של פריחה, כוויות שטחיות ועקיצות חרקים. החברה פעלה השנה לחיזוק יתרונות המותג הקיימים והדגשת העובדה שהוא מכיל רכיב אנטי-היסטמיני. החברה פעלה במדיות השונות כולל פרסומת בטלוויזיה ובדיגיטל וחיזוק הניראות בנקודות המכירה

    בשיתוף Superbrands

     

    פניסטיל ג'ל הושק לראשונה ב-1961 על ידי חברת התרופות השווייצרית נוברטיס. בעקבות Joint venture של חברת התרופות נוברטיס עם חברת התרופות Glaxo Smith Kline) GSK) ב-2017, עבר השיווק הבינלאומי של המוצר לחברת GSK. בינואר 2018 הוקמה בישראל חברה חדשה בשם GSK Consumer Healthcare Israel LTD המשווקת מגוון מוצרים התומכים בבריאות הצרכנים, המוצרים המשווקים מחולקים לשתי קבוצות מוצרים: מוצרי היגיינת הפה שכוללים מותגים כמו סנסודיין ופרודונטקס, ומוצרים המוגדרים מוצרי WELLNESS הכוללים מותגים כמו וולטרן, אוטריוין, בנפייבר ועוד.

     

    מותגי על נוספים בערוץ Superbrands:

    כחלק מכלל מותגי החברה משווק פניסטיל ג‘ל המשמש להקלה על גרד וגירוי בעור במקרים של פריחה, כוויות שמש, כוויות שטחיות ועקיצות יתושים וחרקים. כידוע, העור משמש קו ההגנה הראשון של הגוף, אך יכול להיות פגיע למגוון רחב של גורמים סביבתיים כמו עקיצות חרקים (עקיצות יתושים), כוויות שמש, גירוד ופריחה כתוצאה מאלרגיה. במהלך תגובה אלרגית, הגוף שלנו מגיב במנגנון הגנה עצמית על ידי שחרור היסטמין, שגורם לדלקת בעור ולגירוי, פריחה, גירוד ונפיחות. מוצרי אנטי-היסטמין מסייעים להקל על הסימפטומים הקשורים לתגובות אלרגיות כתוצאה מגירוי בעור ומעקיצות חרקים.

     

    superbrands  ()

    הרכיב הפעיל בפניסטיל נקרא Dimethindene Maleate. זהו חומר אנטי-היסטמיני, אשר חודר היטב לתוך העור, מפסיק את הגירוד על ידי חסימת הפעולה של היסטמין, ובתוך כמה דקות מקל על הגירוד והגירוי בעור. פניסטיל ג‘ל קל למריחה, שקוף, ואינו מכיל אלכוהול. פניסטיל ג'ל מתאים לשימוש גם בילדים ומבוגרים. התכשיר נמכר ללא מרשם רופא. פניסטיל משווק גם בצורת טיפות, אך תרופה זו מחייבת מרשם רופא.

     

    הסביבה התחרותית

    פניסטיל ג'ל הוא מהמוצרים המובילים בקטגוריית התכשירים להרגעת העור ולטיפול בעקיצות. בקטגוריה פועלים מספר שחקנים, בהם מותגים פרטיים ותכשירים טבעיים. בין אלה נמצאות משחות אלוורה שונות, שעל אף שאינן מכילות חומר תרופתי פעיל, נתפסו במשך שנים כפתרון זמין לטיפול בעקיצות חרקים, בכוויות שמש ובגרד מסוגים שונים.

     

    האתגר השיווקי

    לאורך שנים, האתגר השיווקי המרכזי הינו לשמור על מובילות המותג תוך כדי הקניית ערכים בריאותיים מוספים לצרכן. האתגר הנוסף של פניסטיל מתייחס ליצירת בולטות בתקופה הרלוונטית ובתקופה בה הבחירה במותג מגיעה באופן טבעי לצרכנים בכלל ערוצי המדיה.

     

    חיזוק המודעות לרכיב האנטי-היסטמין

    בשנה האחרונה, הציג פניסטיל ג'ל עלייה במכר. במטרה לשמור על מגמת צמיחה זו, החליטו בחברה להגביר את המודעות ליתרונותיו של התכשיר ולרכיב האנטי-היסטמיני (הקלה על גירוי ממקור אלרגי) - שמבדל אותו והופך אותו להרבה יותר מ"רק" משחה מרגיעה. השנה, כבכל קיץ, נערך פניסטיל לפעילות שיווקית מוגברת. הקיץ הוא עונת השיא של החופשות המשפחתיות, השהייה בחוף הים והבילויים מחוץ לבית, ומטבע הדברים גם של עקיצות היתושים וכוויות השמש. המסר המרכזי של פניסטיל במהלך העונה היה חיזוק המודעות למוצר ועידוד הציבור להמשיך לבלות בחוץ ובטבע ולצבור חוויות ללא חשש. חידוד יתרונותיו של המוצר התמקד בשלוש פעולות שמבצע מוצר אחד - פניסטיל ג'ל מספק הקלה מהירה, עוזר לעצור את הגירוד במקרים של תגובה אלרגית ומרגיע את הגירוי בעור.

     

    ההחלטה על חיזוק המודעות לרכיב האנטי-היסטמיני שבפניסטיל ג'ל נבעה מהעובדה שגירויים ממקור אלרגי מהווים גורם משמעותי יותר לאחר עקיצות ובעקבות גירויי עור שונים, חשוב להדגיש שמעבר להיותו מרגיע, הרכיב האנטי היסטמיני מבדל אותו ממשחות אלוורה ותכשירים טבעיים רבים על המדף. המוצר מזוהה בעיקר עם הרגעת עקיצות יתושים, אך רבים אינם מודעים לכך שהוא מתאים להקלה גם על גירוי כתוצאה מעקיצות חרקים אחרים וכן להרגעת העור לאחר כוויות שמש וכוויות שטחיות.

    הקמפיין בטלוויזיה ובדיגיטל שקידם את היתרונות הרבים של התכשיר, עלה במספר גלים לאורך כל עונת הקיץ, ועודד את המשפחות לצרף את פניסטיל ג'ל לערכת העזרה הראשונה בכל בית ובכל תיק נסיעות.

     

    חיזוק נקודות המכירה

    במקביל לחיזוק המודעות ליתרונות פניסטיל, בשנים האחרונות השקיע המותג בחיזוק משמעותי של ניראות המוצר בנקודות המכירה ונגישותו לקהל הרחב. אם בעבר נמכר פניסטיל ג'ל רק בבית המרקחת (ללא מרשם) באריזות 100 גרם, מזה כעשר שנים ניתן להשיגו גם על המדף ברשתות הפארם. הגברת הניראות באה לידי ביטוי בסטנדים מעוצבים, בנקודות מכירה ייעודיות ופיזור בנקודות שונות בחנויות - כמו למשל באזור מחלקת התינוקות, אזור המוצרים להגנה מפני השמש ובקו הקופות. זאת, על מנת להפוך את פניסטיל ג‘ל מתכשיר הנמצא רק בארון התרופות של הצרכנים, ל“תכשיר חובה“ הנמצא בערכת העזרה הראשונה בבית ובכל תיק שלוקחים ההורים לבילוי עם הילדים מחוץ לבית.

     

    אבני דרך בחיי פניסטיל ג'ל

    1961 - נוברטיס משיקה לראשונה את פניסטיל ג‘ל.

    1990 - פניסטיל ג‘ל מגיע לישראל.

    2011 - שינוי השפה התקשורתית והשקת אסטרטגיית “מספיק עם תרופות הסבתא“.

    2012 - שינוי אסטרטגיית נקודות המכירה - התרחבות לחלקים נוספים בסניפי רשתות הפארם.

    2015 - פניסטיל ג‘ל נכנס לראשונה לרשימת ה-Superbrands – מותגי העל של ישראל.

    2018 - בעקבות רכישת נוברטיס על ידי חברת התרופות GSK, עבר השיווק הבינלאומי של המוצר ל- GSK Consumer Healthcare Israel LTD.

     

    דברים שלא ידעת על פניסטיל ג‘ל

    • לא רק יתושים: פניסטיל ג'ל מסייע בהרגעת העור גם במקרי עקיצות של חרקים אחרים.
    • פניסטיל ג'ל אינו מכיל אלכוהול.
    • פניסטיל ג'ל מתאים לשימוש גם בילדים ומבוגרים.
    • פניסטיל ג'ל עם מורשת מבוססת היטב של יותר מ-50 שנים.
    • פניסטיל ג'ל, תרופת מקור, מכיל שילוב בין החומר הפעיל לחומרים הלא פעילים, ההופכים אותו לייחודי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פניסטיל ג'ל
    צוות הניהול והשיווק
    שרון לוי - מנכ"ל GSK Consumer Healthcare ישראל
    מומלצים