שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    "נזק בריאותי לילדים": מכתב למנכ"ל תנובה בעקבות הפרסומת של יופלה
    החברה הסירה פרסומת למעדן "יופלה טיוב", שמציגה ילד הלועג למי שאוכל פירות וירקות, יממה לאחר ששודרה - בעקבות ביקורת חריפה של הורים. האגודה לאורח חיים בריא: "החמצה של אחריות"; תנובה: "מדובר בסרטון הומוריסטי"

    הפרסומת של חברת תנובה למעדן יופלה טיוב הוסרה תוך יממה בעקבות ביקורת חריפה של הורים ברשתות החברתיות - וכעת גם האגודה לאורח חיים בריא הצטרפה לביקורת. "מדובר בהחמצה ענקית של אחריות החברה נוכח קהל לקוחותיה, קל וחומר כאשר מדובר באוכלוסייה של ילדים, המושפעים מאוד ממסרים פרסומיים", נכתב בין היתר במכתב ששלחה האגודה למנכ"ל החברה, אייל מליס, בו התייחסו חברי האגודה לסרטון המציג ילד בן עשר שאוכל את המעדן ולועג למי שאוכל פירות וירקות.

     

    תשובת המדינה לבג"ץ תנובה: מוצרי החלב המפוקחים צריכים להתייקר בכ-2%

    תנובה ושטראוס שילמו לרפתנים את מחיר החלב הגבוה 

     

    מדובר בפרסומת שהוצגה בטלוויזיה ובפייסבוק, כשהמסר שעולה ממנה הוא שילדים שאוכלים לארוחת בוקר פירות, ירקות ושקדים – טועים. לכן "נענשים" הילדים האלה על ידי חבריהם לכתה, מוחרמים ונשארים בבושת פנים. כך למשל, ילד שמקלף תפוז מואשם שהוא מתיז על ילד אחר "ומסריח בן אדם", וילד עם ירקות פשוט רוצה לבכות.

    ההורים טענו כי הפרסומת פוגעת בניסיון לחנך לאורח חיים בריא (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    ההורים טענו כי הפרסומת פוגעת בניסיון לחנך לאורח חיים בריא(צילום: shutterstock)

    כאמור, הפרסומת עוררה סערה ובעקבות תלונות הורים על הסרטון החליטה תנובה להורידו. בין היתר נשנעו טענות כי הפרסומת מעודדת לאלימות של ילדים כלפי ילדים, ושהיא פוגעת בניסיון לחנך לאורח חיים בריא ומזין.

     

    "אובדן דרך של תנובה"

    גם לאחר שהפרסומת הורדה, הדבר לא סיפק את האגודה לאורח בריא בישראל, ונציגיה: פרופ' איתמר רז וד"ר חגי לוין, שלחו למנכ"ל תנובה מכתב שכותרתו: "שאט נפש מהסרטון ליופלה המעודד נזק בריאותי בילדים". בין היתר נכתב בו, כי "שפשפנו את העיניים ולא האמנו, האם אכן מדובר בסרטון אמיתי ולא בסרט מתחזה, בשם חברת תנובה. מעבר לכך שמדובר בהומור ירוד, מדובר בעיקר באובדן הדרך של תנובה, בשיפוט קלוקל של אנשי מערך השיווק: מה מותר ומה אסור".

     

    מתנובה נמסר בתגובה: "הפרסומת ליופלה שעלתה אתמול היא פרסומת ברוח הומוריסטית שלא נועדה לפגוע, כי אם להציע גיוון ואלטרנטיבה נוספת שניתן לשלב בארוחת עשר. אנחנו דוגלים בתזונה בריאה, מאוזנת ומגוונת, ואנחנו מתנצלים אם הסרטון פגע במישהו.

     

    "יופלה טיוב הוא מוצר שעומד בפרמטרים שקבע משרד הבריאות ועל כן לא יסומן בסימון אדום משום סוג לפי הרפורמה שקבע המשרד. המוצר הוא יוגורט המכיל פרי, מועשר בסידן ובחיידקי BIO. יחידה של יופלה טיוב מספקת 2 גר' חלבון ו- 93 מ"ג סידן, כ-10% מהצריכה המומלצת ליום לילד בגילאי 4-8, וזאת לפי המלצות משרד הבריאות. עם זאת, אנחנו קשובים לצרכנים ולכן החלטנו לשנות את הסרטון".

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים