שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא רק אייפון: אפל מתרחבת לתחומים חדשים
    מאחורי תוכנית ההתרחבות של ענקית הטכנולוגיה בארה"ב עומד הניסיון למצוא אפיקי הכנסה חדשים - או לחזק את אלה הקיימים - לאור ההאטה במכירות האייפון. מה היא מחפשת בטקסס ולמה חשוב לה להתקרב להוליווד?
    אפל מחפשת כיוונים חדשים – ומתרחקת מהחזון של סטיב ג'ובס: ענקית הטכנולוגיה הכריזה בשבוע שעבר על תוכניתה להתרחב בארה"ב וליצור אלפי משרות חדשות בכמה ערים. לפי "וול סטריט ג'ורנל", התוכנית מעידה על כך שהחברה נערכת ליום שאחרי האייפון, או לכל הפחות דעיכתו, ומנסה להתפתח בתחומים נוספים.

     

    גולת הכותרת של התוכנית היא הקמפוס החדש שאפל תקים באוסטין, טקסס, שם יעבדו בשלב הראשון 5,000 איש – מספר שעשוי לשלש את עצמו תוך כמה שנים. בנוסף, אפל תגייס כ-1,000 עובדים בכל אחת מהערים קאלבר סיטי וסן דייגו שבקליפורניה וסיאטל שבוושינגטון. החברה מתכוונת להתרחב גם בניו יורק, בוסטון, פיטסבורג ומוקדים נוספים.

     

    אפל והוליווד (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    הכיוונים החדשים של אפל ()
     

    קאלבר סיטי, הסמוכה ללוס אנג'לס, צפויה לסייע לאפל להשיג דריסת רגל בעיר הסרטים בשעה שהיא נערכת להשקת שירות הסטרימינג החדש שלה ב-2019, שירות שצפוי להתחרות בענקיות כמו נטפליקס, אמזון וגם בדיסני שאמורה להשיק שירות משלה בקרוב. אפל שכרה משרדים בעיירה בקליפורניה שבה כבר נמצאים אולפני סוני ואולפני קאלבר שבבעלותה, שם צולמו קלאסיקות כמו "האזרח קיין" ו"חלף עם הרוח".

     

    ההתרחבות בסיאטל צפויה לסייע לאפל להתפתח בלמידת מכונה (Machine Learning), תת-תחום של בינה מלאכותית (AI), שבאמצעותו היא מפתחת אלגוריתמים לשיפור ההמלצות של שירות הסטרימינג המוזיקלי "אפל מיוזיק" והחיפושים של העוזרת האישית "סירי". ב-2016 רכשה אפל את "טורי", סטארט-אפ מקומי שעוסק בלמידת מכונה. המשרדים של אמזון ומיקרוסופט, כמו גם אוניברסיטת וושינגטון ומכון אלן לבינה מלאכותית, משכו לאזור מומחים רבים בתחום זה.

     


    סן דייגו ואוסטין, לעומת זאת, הם מקומות חשובים בתחום ייצור השבבים, תחום שאם תתפתח

    בו תוכל אפל להרוויח יותר כסף מהמכשירים שהיא מייצרת. יצרני חומרה נוהגים לרכוש שבבים מחברות אחרות, אבל בעשור האחרון אפל מייצרת את חלקם בעצמה, למשל באוזניות האלחוטיות איירפודס ובמעבדים הגרפיים של האייפון. בדרום קליפורניה תוכל אפל "לגנוב" כישרונות מיצרניות כמו קוואלקום וברודקום. ייצור של מודם באופן עצמאי, למשל, יסייע לה במאבק המשפטי שהיא מנהלת מול קוואלקום בשנתיים האחרונות.

     

    האייפון כבר לא נמכר כמו פעם

    האסטרטגיה החדשה של אפל - שילוב של תוכנה, שירותים ומחירים גבוהים יותר של חומרה - חיונית לחברה שנאבקת בהאטה במכירות האייפון ונעקפה לאחרונה על-ידי וואווי בסעיף המכירות. בשבוע שעבר העריך מינג-צ'י קו, אחד האנליסטים הנחשבים לענייני החברה, כי ב-2019 צפויה ירידה של 5 עד 10 במכירות האייפונים בהשוואה ל-2018. היצרנית עצמה הודיעה לאחרונה כי תפסיק לפרסם את מספר האייפונים שהיא מוכרת, על אף שבנובמבר הודיעה על שיא בהכנסות השנתיות בזכות העלייה במחירי המכשירים.

     

    המטה הראשי של אפל נמצא בקופרטינו, קליפורניה. התרחבות מחוץ לסיליקון ואלי עשויה להביא לשינוי במבנה הריכוזי של החברה, שהעדיפה עד כה שעובדיה יהיו קרובים כמה שיותר לבסיס האם. המייסד סטיב ג'ובס קיווה שמצב זה יוביל לתהליך מהיר יותר של קבלת החלטות והחלפת רעיונות ולגיבוש תרבות ארגונית חזקה. זה היה גם החזון שעמד מאחורי הקמת הקמפוס הנוכחי של החברה שעלה 5 מיליארד דולר ומאכלס 37 אלף מתוך 132 אלף עובדים של החברה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים