שתף קטע נבחר

אתם שיתפתם
    זירת הקניות

    "האנשים מלאי תקווה": כוכבי התקשורת שהתאהבו בישראל

    משלחת של 9 כתבים בני דור ה-Y, עם מיליוני עוקבים וקוראים, ביקרו בארץ במשך שבוע. אחת סיפרה: "הבנתי מדוע מתעסקים פה הרבה בביטחון - יש איום מוחשי". אחרת אמרה: "הפלאפל בשוק מחנה יהודה - שיא הביקור"

     

    תיעוד ממסעם של הכתבים הצעירים בארץ    (צילום: Asha Mckenzie, reporter news 12)

    תיעוד ממסעם של הכתבים הצעירים בארץ    (צילום: Asha Mckenzie, reporter news 12)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    "האוכל הישראלי יגרום לכם להתאהב בירקות. אני מבטיחה לכם. אם אתם רוצים שהילד שלכם יאכל את הירקות שלו פשוט תביאו אותו לישראל, שם האוכל כל כך טרי שזה יגרום לכם פיצוץ בבלוטות הטעם. היו הרבה דברים מהנים שהתנסיתי בהם בישראל אבל הפלאפל בלאפה בשוק מחנה יהודה היה השיא של הביקור. כל כך קשה לבחור בשיא אחד, אבל זה פשוט הימם אותי".

     

    הדוברת היא עאשה מקנזי, מגישת טלוויזיה וכתבת בתחנת הטלוויזיה News12 ברונקס וברוקלין שבניו יורק. מקנזי היא אחת מתשעה כתבי Young Media Professionals, שביקרו בשבוע האחרון בישראל – משלחת ראשונה מסוגה של כוכבי תקשורת צעירים בני 35-23 שנמצאים בתפקידי מפתח בעולם התקשורת האמריקני ויש להם מיליוני עוקבים.

     

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    חברי המשלחת בביקור בישראל (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    התאהבו באוכל הישראלי (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

     את המשלחת הביאה לארץ הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק, אשר הגדירה כחלק מיעדיה את קהל ה-Millennials, בני דור ה-Y, שנולדו במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה העשרים. עבור הקונסוליה הישראלית מדובר בקהל המאתגר ביותר, כזה שמושפע מאוד מהמדיה החברתית ולרוב אינו מתעניין בנושאים שאינם פנימיים-חברתיים ומאוד ליברלי.

     

    המשלחת הורכבה בין היתר מעוזרת לעורך עמוד הדעות של "הניו יורק פוסט", מכתבת מרכזית ב"דיילי מייל" ומכוכבת אינסטגרם שסחפה אחריה קהל קוראים וכתבה ספר שהוא רב מכר של ה"ניו יורק טיימס".

     

    חברי המשלחת, שחרשו את הארץ במשך שבוע, ביקרו ביום שלישי בנתיב העשרה וקיימו שיחה עם התושבים וביקרו במפעל "סודהסטרים" ברהט. ביום שני נפגשו עם יזמים ומעצבים צעירים וביקרו במרכז "נא לגעת".

     

    ביום רביעי ערכו סיור בכנסת ונפגשו עם חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית. כמו כן, ביקרו הצעירים בשוק מחנה יהודה ובעיר העתיקה בירושלים. ביום חמישי ערכו סיור חיי לילה ומפגש היכרות עם הקהילה הגאה בתל אביב. בנוסף, ביקרו במרכז פרס לשלום ולחדשנות.

     

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    "הביקור הזה נתן לי הבנה טובה יותר של תחושת הדחיפות וההתמקדות בביטחון בישראל עבור האזרחים מכל רחבי הקשת הפוליטית וזה גם היה מפתיע עד כמה יהודים וערבים חיים בדו קיום, בשלום ובשגשוג", אמרה קייט פרידמן סיגל, היוצרת של "אמא יהודייה משוגעת" – חשבון באינסטגרם עם 764 אלף עוקבים שבו מעלה קייט את ההודעות ששולחת לה אמה. סנסציית הרשת הפכה במהרה לספר רב תפוצה.

     

    פרדימן שיתפה את רשמיה מהביקור שערכה יחד עם חברי המשלחת בעוטף עזה: "לגבי הביטחון, קיימנו שיחות בכנסת וערכנו סיור לאורך הגבול עם עזה וראינו שגני ילדים בישראל צריכים ללמד במקלטים כדי להבטיח את שלום הילדים וראינו בונקרים קטנים (מיגוניות) מוצבים ברחובות כדי לאפשר לישראלים לתפוס מקלט במקרה שיש התראת צבע אדום. הבנו שהאיום המוחשי באלימות הוא חלק בלתי נמנע של המציאות בשטח".

     

    היא הוסיפה: "למרות שלא חשתי מאויימת לרגע במהלך הביקור בישראל, שורת התקפות טרור אירעו במהלך ביקורנו הקצר והתגלו מנהרות טרור מלבנון כשם שנתגלו מנהרות מעזה. וזה רק חלק מחיי היום יום עבור הישראלים. אני חושבת שלהתמקד בביטחון בהקשר של ישראל יכול להיות מופרז בלי להבין את ההקשר.

     

    "לראות את זה ממבט ראשון ובכנות ולשמוע על ההתקפות שאני בקושי רואה שמדווחות בתקשורת האמריקנית, עזרו לי להבין מדוע הביטחון אינו נושא שנוי במחלוקת בין המפלגות בישראל. לגבי האפשרות של דו קיום בשלום בין יהודים וערבים, בכנות, הייתי בהלם מכמה זה אפשרי. ביפו , אכלנו במסעדה בבעלות ערבית, וראינו את השלום והשגשוג של העיר המעורבת. בחיפה, עוד עיר מעורבת, הופתעתי שוב מהדו קיום".

     

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    כוכבי התקשורת של דור ה-Y מארה
    (צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק)

    קיילה ברנטלי, כתבת של הדיילי מייל סיכמה: "לעמוד ליד הגבול בין עזה לישראל הפך את הסכסוך למשהו אמיתי עבורי, כמישהי שהיא כל כך לא מחוברת לגיאוגרפיה. שמענו מקהילת נתיב העשרה שתיארו את הפחד היומי לגור ביישוב כשמהמרפסות שלהם רואים את החומה ובכבישים פרוסים מקלטים".

     

    ברוק רוג'רס, עוזרת עורך עמוד הדעות בניו יורק פוסט, סיפרה כי הביקור נתן לה "מבט פנימי יקר ערך לחיים בישראל" והוסיפה: "לבקר בישראל פתח לי את העיניים לשוני באמונות, באוריינטציה, באתניות ובדעות שמצאתי בין הקהילות. האנשים מלאים בתקווה, כל כך חזקים וכל כך מוכנים לפתוח את בתיהם, הסיפורים שלהם והשולחנות שלהם. המסע נתן לי הקשר ומבט פנימי יקר ערך לתוך החיים והעמדות של האנשים שחיים ועובדים באזור".

     

    דיוויד גראסו, מגיש בתחנת הטלויזיה BoldTV, שפועלת רק בפייסבוק, אמר: "יש לי עכשיו הבנה הרבה יותר עמוקה של הפוליטיקה בישראל. 25 שנה אחרי שתהליך השלום תפס את הדמיון של העולם, יש הוכחות כואבות שאין תשובות פשוטות כדי לפתור את הסכסוך המתמשך".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק
    כוכבי התקשורת בישראל
    צילום: הקונסוליה הישראלית בניו יורק
    מומלצים