שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אפשר להירגע - כלכלנית באולפן ynet: "החבילות של אסוס יגיעו"

    ביממה האחרונה התבשרו הישראלים כי ענקית הקמעונאות הבריטית הוציאה אזהרת רווח בשל מכירות חלשות בחודש הקניות האחרון, וכתוצאה מכך המניה קרסה בכמעט 40%. באולפן ynet מבהירה אילנית שרף, אנליסטית קניות ברשת: "אסוס לא הולכת להתפרק, אין לה חוב בכלל"

     

    צפו באולפן ynet: מה קרה למניית אסוס?

    צפו באולפן ynet: מה קרה למניית אסוס?

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    ביממה האחרונה התבשרו הישראלים כי ענקית הקמעונאות הבריטית אסוס (ASOS) הוציאה אזהרת רווח בשל מכירות חלשות בחודש הקניות האחרון. לפי החברה, חלה "הידרדרות משמעותית" במכירות שלה בנובמבר - ובתגובה צללה המניה בכמעט 40%. בראיון באולפן ynet טוענת אילנית שרף, אנליסטית קניות ברשת בבית ההשקעות פסגות, כי במבט רוחבי על החודש האחרון מדובר בקריסה של לפחות מ-50%, אבל מבהירה שהצרכנים הישראלים לא צריכים לדאוג - החבילות שהזמינו יגיעו ליעדן.

     

    מכה לענקית המסחר אסוס בגלל בלאק פריידיי: המכירות חלשות, המניה צללה ב-37%

     

    "אסוס היא לא המניה היחידה בתחום הקמעונאות שרשמה ירידות חדות בחודש או בחודשיים האחרונים, ומרבית הקמעונאיות באירופה סובלות מירידות שערים יחסית חדות, של עשרות אחוזים אפילו", אומרת שרף, "באסוס התמקדו בהודעה שהוציאו לציבור המשקיעים בבלאק פריידיי ובהנחות שניתנו במסגרת חודש נובמבר. אבל אנחנו רואים מגמה של ירידה בצריכה, שנובעת בכלל מנתונים מקרו כלכליים. ולא רק הקניות ברשת, ראינו שגם בחנויות הפיזיות הבריטים קונים פחות, גם בגלל הברקזיט".

    ASOS אסוס דצמבר 2018 (צילום מסך)
    קמפיין דצמבר של אסוס(צילום מסך)

    מי שמכיר את אסוס יודע שההנחות של החברה קבועות, לא ראינו לאחרונה הנחות.

     

    שרף: "באסוס טוענים שהורדת התחזית נובעת מחודש נובמבר, וכתוצאה בעצם מההנחות העמוקות שהם נתנו. אבל אם מסתכלים בצורה יותר רוחבית - רואים עלייה בתחרות. העלייה בתחרות נובעת גם מהאופליין וגם מחברות האונליין שמתרבות... כמו שאסוס יצאה מחוץ לבריטניה והיום 63% מהמכירות שלה מופנות בעצם לארצות אחרון, כמו ישראל".

     

    "כולם יודעים שאחרי הכריסמס החנויות תמיד מפחיתות את המחירים", ממשיכה שרף, "פה הייתה מגמה אחרת - האופליין הבין שכדי להתחרות ולתת מענה, לא רק דרך הבלק פריידיי וכדי לתת מענה לסייבר מנדיי, הוא צריך להוריד את המחירים עוד לפני הכריסמס".

     

    ומה לגבי החבילות שהזמינו הישראלים? "קודם כל אסוס לא הולכת להתפרק. נכון המניה קרסה בגלל תמחר יתר, אבל וזה קורה הרבה פעמים... למיטב הבנתי החברה תמשיך לתפקד. מדובר בחברה שהיא לא ממונפת פיננסית, אין לה חוב בכלל. זאת עדיין חברה מאוד רווחית, חברה שצומחת, ב-2018 היא תצמח ב-15%".

     

    רק שלא יקבעו פתאום דמי המשלוח או יבטלו את הקוד המושלם (קוד שמעניק 17% הנחה בקנייה מעל 50 פאונד).

     

    שרף: "זה כן יכול לקרות, אבל בסופו של דבר החבילות שלך יגיעו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים