שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    הצעת חוק: חברות התקשורת ידווחו מי שלח לכם ספאם

    ההצעה של ח"כ אורי מקלב נועדה לאפשר לנמענים לתבוע את שולחי ההודעות השיווקיות, שפרטיהם היו חסויים עד כה - זאת בהמשך לחוק שאוסר שליחת הודעות פרסום וספאם ללא אישור מפורש מהלקוח

    סוף לספאם? ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (א') בהצעת חוק, שתחייב חברות תקשורת לעדכן את הלקוחות שלהן מי עומד מאחורי הודעות ספאם ופרסום שנשלחות לנייד שלהם. את הצעת החוק הגיש לוועדה יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, ח"כ אורי מקלב. ההצעה נועדה לאפשר לצרכנים להגיש תביעה לבית המשפט כנגד שולח ההודעה, בהמשך לחוק שיזם מקלב לפני כשנה, שאוסר שליחת הודעות פרסום וספאם ללא אישור מפורש מהלקוח.

     

    לכתבות נוספות במדור הכלכלה

     

    בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי החוק כיום אוסר משלוח הודעות פרסום, אך למרות האיסור הקיים בחוק התופעה עדיין ממשיכה ואזרחים רבים ממשיכים לקבל פרסומות אסורות, בעיקר באמצעות מסרונים. חלק מחוסר ההצלחה למגר את התופעה נעוץ בכך שקיים קושי מהותי להגיע למפרסמים מפירי החוק, שמסתתרים תחת מספרי טלפון פיקטיביים או בדרכים אחרות, וכמובן דבר הפרסומת לא כולל פרטים מזהים מספיקים, מה שמקשה מאוד לתבוע אותם על הפרת החוק.

    אורי מקלב (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
    אורי מקלב(צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

    לפיכך, מוצע בחוק החדש לחייב את חברות התקשורת שדרכן הפרסומת מגיעה לנמען, להעביר לו את כל הפרטים המזהים המצויים בידיהן של המקור שממנו הועברה ההודעה, או של שולח ההודעה עצמו אם שילם עבור שירות משלוח ההודעות. זאת, אם הנמען פנה בבקשה לקבלת פרטי שולח הפרסומת.

     

    יצוין כי לאור המצב היום שבו נדרש צו שיפוטי כדי לחייב את החברה לחשוף מי השולח, נדרשים אף שלושה צווים שיפוטיים לחשיפת כל פרטי השולח - דבר אשר מקטין את ההרתעה והופך אותה ללא יעילה. בנוסף, כדי ליצור הרתעה של גורמי התקשורת מהפרת החוק, מוצע כי מי שיסכל את הבירור, יישא באחריות על כך.

     

     

     

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים