שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    זה הסכום המפלצתי שתעלה שערוריית דיזלגייט לפולקסווגן
    כאשר נחשף כי מכוניות פולקסווגן בארה"ב פולטות מזהמים ברמה גבוהה משמעותית מהמותר, יכולה הייתה היצרנית לסגור את העניין עם קנס עסיסי לרשויות איכות הסביבה האמריקאיות. ההתעקשות שלא לקחת אחריות צפויה לעלות לה סכום עתק שיעבור את ה-100 מיליארד דולר

    האם פולקסווגן הגאה לקחה לפני שנים ספורות את אחת ההחלטות העסקיות הגרועות בהיסטוריה? קצת קשה להאמין שיצרנית הרכב הגדולה בעולם קיבלה לפני כשלוש שנים בלבד החלטה שעלתה לה - בינתיים, זה יהיה יקר יותר ללא ספק - סכום משוער של כ-90 מיליארד דולר. שכן במקום לבלוע את הגלולה המרה שהציעו לה הסוכנות להגנת הסביבה בקליפורניה והסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה, שמשמעותה הייתה הודאה בכשל, ריקול לכמה מאות אלפי מכוניות וטיפול בבעיות זיהום משאר מנועי הדיזל ששיווקה בארה"ב, העדיפה הנהלת הקונצרן הגרמני לנהל משא ומתן מתיש בו טענה כי לא ידעה על הבעיה. מאות המיליונים שעשוי היה לעלות הריקול, התנפחו לסכום שספק אם לא יחצה לבסוף את ה-100 מיליארד.

     

    האמריקאים לא אהבו את השקרים (צילום: AP) (צילום: AP)
    האמריקאים לא אהבו את השקרים(צילום: AP)

     

    דאגו לאוויר נקי: הצמד שהפיל את פולקסווגן

     

    הדיזלגייט של פולקסווגן – מחשיפה ועד התפטרות

    פולקסווגן ודיזלגייט - תשובות לכל השאלות

     

    פרנק ויטר, איש הכספים הבכיר של פולקסווגן, חשף לאחרונה בראיון שהעניק לעיתון כלכלי גרמני כי בנוסף ל-27 מיליארד האירו שדיזלגייט עלה לפולקסווגן עד תחילת השנה הנוכחית בקנסות, משפטים, פיצוי ותיקון ללקוחות פרטיים ומשקיעים, 2018 תסתיים עם השקעה של 5.5 מיליארד אירו נוספים. לדבריו, ב-2019 צפוי הקונצרן לשלם עוד כ-2 מיליארד וב-2020 מיליארד נוסף לפחות.

     

    תזכורת קלה. בעקבות בדיקה שביצע מדען בשם פיטר מוק מהמועצה הבינלאומית לתחבורה נקיה, יחד עם עמיתו האמריקאי ג'ון ג'רמן האחראי על תקנות ברשות
    האמריקאית להגנת הסביבה, עלה כי מכוניות דיזל של פולקסווגן פולטות כמות זיהום גבוהה במיוחד. הבדיקה, שמטרתה בין היתר הייתה להוכיח כי בדיקות הזיהום בארה"ב נוקשות ויעילות יותר מאלה האירופאיות וכי דיזל הוא דלק נקי יחסית, התבצעה על-פני כ-2,000 ק"מ בכבישי ארה"ב, ותוצאותיה הותירו את השניים נדהמים. פולקסווגן ג'טה חרגה בנתוני הזיהום פי 35-15 מהרמה המותרת, הפאסאט פי 20-5 מהמותר.

     

    בעקבות הבדיקה - מאי 2014 - פתחו הסוכנות להגנת הסביבה בקליפורניה והסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה בחקירה נגד פולקסווגן שהכחישה כי ידעה במה מדובר. לאחר חודשים של משא ומתן וביצוע בדיקות דומות על ידי הקונצרן עצמו, הודיעה היצרנית כי זיהתה היכן הכשל והציעה "ריקול" של חצי מיליון רכבים להתקנת תוכנה, מבלי לקחת אחריות על הטעיה מכוונת. האמריקאים המשיכו אם כן לבדוק וגילו כי מדובר בתוכנה שהותקנה במכוון, מאוחר יותר יתגלה כי ביותר מ-10 מיליון כלי רכב. בכולן המטרה הייתה אחת - זיהוי מצב "בדיקת זיהום אוויר" והתאמת פעולת המנוע לכך, כדי להציג נתונים נמוכים משמעותית מהזיהום במציאות.

     

    מניית פולקסווגן התרסקה ואיבדה עשרות אחוזים. בהתאם, ערך החברה שהגיע לשיא לפני החשיפה זהה למצב לפני שבע שנים וחצי לאחר שנחתכו כ-50 מיליארד אירו משוויה. בכירי החברה נאלצו להתפטר במקרה הטוב ואף עמדו למשפט במקרים מסוימים. באופן נדיר, כל אלה לא השפיעו על נתוני המכירות שרק צמחו מאז. הדיזל לעומת זאת ספג חבטה עצומה אותה מרגישות גם כל היצרניות האירופאיות האחרות שראו בסולר מקור רווח אדיר.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים