שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    5 דברים ממש מופרכים שראינו ב-CES
    המונית המעופפת של BELL, החיתול החכם שישלח התראה על גזים ישירות לסמארטפון של ההורים וגם שלט אחד גדול במיוחד של אפל: אלה הדברים הכי מוזרים שמצאנו בתערוכת החדשנות

    מגאדג'טים בגודל של כפתור ועד למכוניות מפלצתיות, תערוכת CES מספקת משהו עבור כל אחד: השטח העצום שעליו היא חולשת הופך את CES למסע כומתה של ממש, כשהעיניים נמשכות בכל רגע לכיוון אחר. נכון, קשה להשתלט על אלפי החברות המציגות בתערוכה ועל עשרות אלפי המוצרים, הקונספטים, ההדגמות וההכרזות שנדחסים כולם בארבעה ימים בלבד, ואף אחד גם לא מתיימר להצליח לכסות את כולה.

     

    כל הכתבות מתערוכת CES:

    בדקנו את הסמארטפון המתקפל הראשון בעולם

    סמסונג ו-LG מציגות: טלוויזיות מהעתיד

    לא רק שואבי אבק: הרובוטים החדשים של סמסונג

    החידושים של תערוכת הטכנולוגיה CES

     

     

    בהגדרה CES היא תערוכה צרכנית, אבל כבר שנים שהיא חורגת בהרבה מגבולות הגזרה. לצד מוצרי אלקטרוניקה יום-יומיים כמו אוזניות, טלוויזיות חכמות, מחשבים ניידים וגאדג'טים אחרים, אפשר למצוא בה גם הרבה מאוד קונספטים - חלקם ממש, אבל ממש מוזרים. הרעיון הבסיסי הוא לספק הצצה לאפשרויות הגלומות בעתיד מבחינה טכנולוגית, אבל האמת היא שבהרבה מקרים מדובר פשוט בתצוגות שנועדו למשוך תשומת לב, בלי הרבה היתכנות ממשית. כך או כך, בין אינספור רגעים של "וואו", CES מספקת גם הרבה מאוד רגעים של "רגע, מה?", ואלה הטובים והמופרכים שבהם.

     

    המונית המעופפת של Bell

    ה-Nexus היא קונספט עתידני למדי לאחד הפיתוחים הכי מצופים - זה של מונית מעופפת. יצרנית המסוקים הצליחה למשוך הרבה מאוד מתעניינים כשהציגה את קונספט בגודל אמיתי, והשתלטה איתו על שטח עצום ברצפת התערוכה. העיצוב עתידני למדי, והמונית יכולה להכיל ארבעה נוסעים וטייס בתא מרווח במיוחד. על פי ההצהרות, החברה מקווה להצליח לצאת לטיסת מבחן באמצע 2020. עד כמה הקונספט הזה רחוק מהמציאות? אולי לא רחוק כמו שאנחנו חושבים. Bell היא אחת היצרניות המצויות בשיתוף פעולה עם אובר, שפועלת להגשמת חזון UberAir - פרויקט המוניות האוויריות שלה.

     

    CES 2019 (צילום: הגר בוחבוט)
    בקרוב באובר? המונית המעופפת של Bell(צילום: הגר בוחבוט)

     

    להפסיק להתאפק עם DFree

    חיישן האולטרסאונד הלביש הזה מיועד עבור אוכלוסיית הגיל השלישי, והוא מיועד לניטור פעילות שלפוחית השתן. מצמידים אותו לגוף כ-20 מ"מ מעל לשלפוחית (באיזור הבטן התחתונה) והוא מסוגל לזהות את השלפוחית המתנפחת. אז מגיעה התראה לטלפון החכם שממליצה לגשת לשירותים. בנוסף, החיישן אוסף מידע על המשתמשים ומבצע ניתוח שלו באמצעות אלגוריתם, כדי לשפר את הדיוק. הגאדג'ט הזה מיועד גם למשתמשים פרטיים, אבל גם לבתי חולים ומרכזי דיור למבוגרים.

     

    יונדאי elevate (צילום: יונדאי)
    המכונית עם הרגליים. יונדאי elevate(צילום: יונדאי)

     

    יונדאי מציגה מכונית עם רגליים

    היצרנית הקוריאנית הציגה בתערוכה קונספט מוקטן של מכונית בעלת רגליים רובוטיות, שמיועדת לנסיעה בשטחים מאתגרים ובתנאים קיצוניים. ה-Elevate היא מכונית שנוסעת במהירות של חמישה קילומטרים לשעה, יכולה לטפס לגובה של מטר וחצי ואפילו לבצע קפיצה. מדובר בפיתוח שנמשך כבר שלוש שנים, כחלק מפרויקט שנועד למתוח את גבולות המכונית כפי שאנחנו מכירים אותה. מי בכלל צריך מכונית עם רגליים? בעיקר אזורים מוכי אסונות טבע, כמו צונאמי ורעידות אדמה, שמאתגרים את כוחות ההצלה. בינתיים, כאמור, מדובר בעיקר בקונספט שקצת נראה כמו צעצוע.

     

    החיתול החכם שמפחיד את כולם

    הורים, מוכנים לצייד את התינוקות שלכם בחיישן ייעודי לחיתול? בכלל לא בטוח: החיתול החכם של Monit, סטארט-אפ דרום קוריאני, מבוסס על חיישן שמוצמד אל החיתול מצידו החיצוני, ופותר בעיה יום-יומית למדי: את הצורך בהרחת החיתול לפני החלפה. לא, זו לא בדיחה. מדובר בחיישן בלוטות' שמתריע להורים באמצעות אפליקציה מה בדיוק קורה בחיתול, ומסוגל לטענת החברה למנוע פריחות וגירויים. זה כמעט נשמע מושלם, אבל כדאי לחשוב פעמיים לפני שמצמידים לפעוטות חיישן בלוטות' 24 שעות ביממה.

     

    החיתול החכם (צילום מסך)
    מונע פריחות וגירויים(צילום מסך)

     

    לאפל יש משהו לספר לכם

    הטרלה מוצלחת או תרגיל מביך במיוחד? באופן מסורתי חברת אפל בוחרת שלא לקחת חלק בתערוכות דוגמת CES. השנה, למרות שלא הקימה ביתן - אי אפשר היה להחמיץ את תצוגת התכלית של הענקית. החברה הציבה שלט ענק שמוקם באופן מדוייק מעל מרכז הכנסים בו התקיימה התערוכה, ובו נכתב: "מה שקורה באייפון שלכם, נשאר באייפון שלכם". השלט מתייחס גם למיקום של התערוכה בעיר לאס וגאס ("מה שקורה בווגאס...") אבל בעיקר נועד כדי להציף את היתרון הבולט של אפל - נושא הפרטיות. המיקום של השלט כל כך מדוייק, שממש אי אפשר לפספס אותו כשעוברים על פני הביתן הכי גדול ב-CES - זה של גוגל. התרגיל השיווקי הלא אופייני לאפל אולי היה יכול להיחשב כעקיצה מבריקה, אלא שיותר מהכל - נדמה שהוא מסגיר את הלחץ שבו נמצאת החברה. אולי בשנה הבאה כבר נראה ביתן של ממש.

     

    CES 2019 (צילום: הגר בוחבוט)
    מביך או מבריק? התרגיל של אפל(צילום: הגר בוחבוט)

     

    הכותבת הייתה אורחת חברת סמסונג בלאס וגאס

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים