שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    5 יתרונות לאימון בעצימות נמוכה - עבור מבוגרים

    הרגשה טובה, פחות מחלות, מפגש חברתי משמעותי, שיפור האיזון, הגמישות וטווח התנועה הם רק חלק מהיתרונות שיש לאימון בעצימות נמוכה על מבוגרים. מאמנת מסבירה למה דווקא אימון קבוע "רגוע" חשוב בגיל מבוגר - ונותנת דוגמאות

    שיתוף "מגדלי הים התיכון"


    פעילות גופנית חשובה בכל שלב החיים. בגיל מבוגר לאימון הגופני חשיבות מיוחדת שכן הוא מקטין את ההשפעות המחלישות של ההזדקנות, שומר על הבריאות ומבטיח עצמאות וחיוניות. מבוגרים אשר מקפידים על שיגרת פעילות קבועה מספרים על תחושה כללית טובה יותר - גם כאשר מדובר בפעילות בעצימות נמוכה, כלומר אימון מסוג של יוגה, טאי-צ'אי, ריקוד או פעילות 'רגועה' יחסית במים.

     

    אולם גם בגיל מבוגר, כמו בכל גיל, קשה לשמור על שיגרת פעילות קבועה ולא פעם במיוחד בשינויי העונות יש ירידה של המוטיבציה לאימון הגופני. חשוב לזכור כי לא צריך לרוץ או להתאמן באימון בעצימות גבוהה כדי ליהנות מיתרונות האימון הגופני אבל חשוב לבצע את האימון באופן שיגרתי וקבוע. לפניכם 5 יתרונות לפעילות רגועה, באופן יחסי והשפעתם על בני הגיל המבוגר.

     

    עוד במדור 60 פלוס:

    בגיל 68 : הסבתות שעפות על החיים 

    זהו אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לחיים מאושרים 

    לא רק הנאה: היתרונות המפתיעים של הריקוד

      

    נשים עושות יוגה (צילום: shutterstock)
    יוגה כאימון שיגרתי בעצימות נמוכה בגיל מבוגר(צילום: shutterstock)
     

    1: השפעה מיטיבה על מצב הרוח

    לא משנה איזה סוג של אימון תבחר הוא ייצר אנדורפינים, אותו הורמון האחראי על ההרגשה הטובה ומצב רוח. כך למשל פעילות בטבע, הליכה, טיול או ריקוד יגבירו את הפרשת ההורמון ויבטיחו הרגשה של שמחה ואושר לאחר מכן.

     

    טיולי טבע או טיולים בכלל, רכיבה על אופניים, מתיחות, הליכה נורדית, הליכה ויוגה יכולים לשפר את מצב הרוח שלך ואת בריאות הנפש הכללית. מחקרים הוכיחו כי לפעילות גופנית יש השפעה חיובית במיוחד על נדודי השינה ועל בעיות שינה אחרות, אשר נפוצים בקרב בני הגיל השלישי.

     

    2: מורידה את הסיכון למחלות

    פעילות גופנית סדירה מונעת או מורידה את הסיכון למחלות רבות, ושומרת על הגוף חזק ובריא.

     

    פעילות אשר מתבצעת בעצימות נמוכה, אפילו הליכה, כל עוד היא נעשת באופן קבוע משפרת ומחזקת את המערכת החיסונית, שומרת על גמישות, טווח תנועה, שיפור כוח וסיבולת, איזון ושיווי משקל - אשר חשובים במיוחד עם העלייה בגיל ומפחיתים את הסיכון למחלות ולנפילות. 

     

    3: מעודדת מעורבות חברתית

    אחד הדברים הטובים ביותר באימון רגוע הוא שהוא יכול להעשות בקבוצה ואין בסוג אימונים אלה עבודה על שיפור יכולות אישיות.

     

    מבוגרים נפגשים עם אחרים לטיולים, חוגים, פעילות. ובעקבות המפגש החברתי יש עלייה במוטיבציה להקפיד על האימון כמו כן הנאה מהחברה, שמירה על קשרים חברתיים ופחות בדידות - האופיינית לבני הגיל המבוגר.

     

    4: משפרת את תפקוד המוח

    לפי מחקרים רבים, לפעילות גופנית יש גם השפעה חיובית על התפקוד הקוגניטיבי. התרגיל משפר ומחזק את המיומנויות המוטוריות שלנו, אשר שומרים על הזיכרון והחדות.

     

    בני הגיל השלישי הפעילים גופנית נמצאים בסיכון נמוך יותר לדמנציה, בין אם הם תמיד היו פעילים או לא. מה שחשוב הוא שמירה על שיגרת אימון קבועה.

     

    5: מתאימה לחוששים מפציעה

    לא פעם מבוגרים רבים נמנעים מפעילות גופנית בשל החשש מנפילה או פציעה, במקרים כאלה פעילות גופנית בעצימות נמוכה מתאימה במיוחד.

     

    האימון הפשוט ביותר הוא הליכה או הליכה נורדית שמצד אחת מדובר באימון פשוט ולא מסובך לביצוע מצד שני מהווה אימון מספק למערכות הגוף השונות. כך גם לגבי שחייה אשר מהווה פתרון בטוח לחוששים, כמו גם יוגה שמשלבת מתיחות, הגדלת טווח תנועה ועבודה על גמישות ואיזון המהותיים למניעת נפילות.

     

    גם ריקוד, טאי- צ'י ורכיבה על אופניים מהווים אימונים בעצימות נמוכה שמלאים ביתרונות משמעותיים בכל גיל אבל במיוחד לבני הגיל השלישי.  

     

     

    צפו בפיני שכטר, בן ה-78 שהתחיל להתאמן בגיל 50 והיום הוא סגן אלוף העולם בקפיצה 

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    בשיתוף "מגדלי הים התיכון"

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מגדלי הים התיכון
    לצאת יחד לאימון משותף - יתרון בגיל מבוגר
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים