שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    תקופת צינון: חברת דיפלומט לא מסתפקת במזון יבש

    חברת ההפצה הגדולה בארץ שוקלת כניסה לתחום מוצרי המזון המצוננים ע"י רכישה או שותפות עם חברה יצרנית בתחום. בין המועמדות: קפוא זן מפ"ת

    דיפלומט, החברה הגדולה בישראל להפצת מוצרי פארם ומוצרי מזון יבשים, ומפיצה בלעדית של מוצרי פרוקטר אנד גמבל, מתכננת כניסה לתחום של מוצרי מזון מצוננים. ל"ממון" נודע כי לצורך כך שוקלת החברה, שבבעלות נעם וימן, לרכוש או להיכנס לשותפות עם חברה יצרנית בתחום.

     

    מפסיקים לחשוש: "הישראלים חזרו לקנות נקניקיות"

    הצרכנים בישראל הגדילו את ההוצאה על מזון ומשקאות ב-1.44 מיליארד שקל ב-2018

    בזבוז כסף או הוצאה כדאית: בדקנו מה עדיף - הקמחים המיוחדים או הקמח הרגיל

     

    אחת המועמדות היא חברת קפוא זן מפתח תקווה שבבעלות רמי שמש - משווקת ויצרנית מזון לענף המוסדי, ובעלת מפעל בקיבוץ אילון (לשעבר שף הים) למוצרי מזון קפוא ומטוגן, כמו פלאפל ושניצל דגים. בנוסף, היא יצרנית של מותג פרטי בתחום הקפואים עבור רמי לוי והמותג הפרטי ברנד פור יו, והמחזור השנתי שלה מגיע ל-160 מיליון שקל.

       (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
    (צילום: Gettyimages)

    בחברת דיפלומט אישרו כי "נבחנת כניסה לתחום המצוננים, ובמסגרת זו נבדקות מספר אופציות". בין שתי החברות ישנם יחסי סחר, שכן דיפלומט, באמצעות סטארקיסט, מייצרת עבור קפוא זן מותג טונה פרטי. עוד נודע כי דיפלומט בוחנת כניסה לתחום באמצעות מיזם לארוחות מוכנות מצוננות בוואקום.

     

    סימנה כיעד את תחום המזון

    ענף האוכל המוכן לשימוש ביתי מצוי בצמיחה מתמדת, לצד המגמה בעולם של יותר אכילה מחוץ לבית. דיפלומט, אחת מ-100 החברות הגדולות במשק בדירוג של חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט, מופיעה במקום הראשון בין חברות ההפצה. במשך שנים היא התמחתה בהפצה של מוצרי פארם - בשמים, חיתולים חד פעמיים, סכיני גילוח ג'ילט ומוצרים יבשים אחרים - ובשנים האחרונות סימנה כיעד את תחום המזון.

     

    קפיצת דרך משמעותית בתחום עשתה החברה בשנת 2015, אז רכשה מחצית מחברת סטארקיסט - בעלת מפעל וזכיינית של מותג הטונה הבינלאומי. לפני מספר חודשים היא השלימה את מלוא הבעלות בחברה. עם זאת, לאחרונה התברר כי המפעל ייסגר לטובת יבוא מוצרי סטארקיסט מחו"ל.

     

    מאז, החברה מרחיבה בעקביות, באמצעות רכישות, את פעילותה בתחום. כך, היא משווקת, בין היתר, את הקטשופ של היינץ, מוצרי לוטוס, חטיפי נסטלה, קפה ג'ייקובס, סויה קיקומן, וכן לואקר, מילקה, חרדל דיז'ון, שוקולד טובלרון ועוד - כולם מוצרים "יבשים" עם חיי מדף ארוכים.

     

    צפו: הרווחיות של חברות המזון הגדולות    (צילום: אלי סגל)

    צפו: הרווחיות של חברות המזון הגדולות    (צילום: אלי סגל)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים