שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מחקר: ישנים פחות מ-6 שעות בלילה? אתם בסיכון למחלות לב
    חוקרים שבדקו אלפי אנשים מצאו כי אלה שישנו פחות מ-6 שעות בלילה היו בסיכון גבוה ב-27% לפתח חסימת כלי דם ביחס לאלו שישנו 8-7 שעות. רוב הנבדקים היו גברים שגילם הממוצע 46

    הוכחה נוספת להשפעה הדרמטית של השינה על הבריאות: חוקרים מצאו קשר בין שינה של פחות משש שעות בלילה לבין סיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם. הממצאים פורסמו בגיליון החדש של כתב העת של הקולג' האמריקני לקרדיולוגיה.

     

    החוקרים בדקו 4,000 אנשים ללא עבר של בעיות לב, שגילם הממוצע 46. שני שליש מהנבדקים היו גברים. הנחקרים עטו על גופם אקטיגרף – מכשיר מדידת פעילות, למשך שבעה ימים, כדי להעריך את איכות השינה שלהם. בהמשך עברו הנבדקים בדיקות אולטרסאונד תלת ממדי וסריקות CT כדי לאתר אצלם מחלת לב. 

     

    התוצאות הראו כי אלה שישנו פחות משש שעות בלילה היו בסיכון גבוה ב-27 אחוז ללקות בטרשת העורקים – אתרוסקלרוזיס, תהליך של חסימה בעורקים, בהשוואה לאלה שישנו בין שבע לשמונה שעות בלילה.

     

    שני שליש מהנבדקים: גברים  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
    שני שליש מהנבדקים: גברים (צילום: shutterstock)
     

    "המחקר מדגיש את העובדה שאנחנו חייבים לכלול את השינה ככלי נגד מחלות לב", אמר ראש צוות החוקרים, ד"ר חוזה אורדובאס ממרכז המחקר לקרדיולוגיה שבמדריד, "אנו נוטים להזניח את נושא השינה כל יום".

     

    הממצאים הראו שגם איכות השינה משפיעה על הסיכון: אלה שאיכות השינה שלהם הייתה גרועה, היו בסיכון גבוה ב-34 אחוז ללקות בטרשת העורקים, בהשוואה לאלה שעברו שינה איכותית.

     

    עוד כתבות:

    מומחה בינלאומי: 5 דרכים שיגרמו לכם לישון טוב בלילה

    מתקשים לישון בלילה? אלו הטיפולים שיעזרו לכם

    מהי תנוחת השינה שתגרום לכם לקום רעננים בבוקר

     

    אין זה המחקר הראשון שקשר בין המחסור בשינה לבין הסיכון המוגבר למחלות לב. שלושה מחקרים שהוצגו בספטמבר האחרון בכנס החברה האירופאית לקרדיולוגיה, מצאו ששינה בין שש לשמונה שעות בלילה עשויה להפחית את הסיכון להתקפי לב ושבץ מוחי.

     

    מחקר נוסף שפורסם בחודש אפריל האחרון על ידי חוקרים בבריטניה מצא שגם השעה שבה שוכבים לישון משנה: אלה שנשארו ערים עד שעות הלילה המאוחרות היו בסיכון תמותה גבוה מאלה שששכבו לישון מוקדם יותר.

     

    ההמלצות: כמה שעות צריך לישון בכל גיל?

    על פי ההנחיות האחרונות של האיגודים האמריקניים לגריאטריה, רפואת ריאות, פסיכיאטריה ונוירולוגיה, קובעים המומחים שמרביתנו ישנים פחות מהמומלץ ולא מתייחסים ברצינות הראויה לחשיבות השינה בחיינו.

      

     ( ) ( )

    בישראל: ישנים פחות מבעולם

    אף שכשליש מחיינו אנו מבלים בשינה, והיא נחוצה לא רק למנוחה אלא גם לעיבוד המידע מהיממה שעברה עלינו, הרי על פי סקרים שנערכו בשנים האחרונות בישראל, שעות השינה של הישראלי הממוצע נמוכות בהרבה מההמלצות.

     

    מהסקרים עולה כי גברים ישנים לרוב פחות מנשים, וכי הישראלי הממוצע ישן 6 שעות ו-55 דקות בממוצע. עם הגיל קיימת ירידה בשעות השינה בשני המינים, למעט עלייה קלה אחרי גיל 65.

     

     

    בני 34-21 ישנים ביממה כ-7 שעות, לעומת בני 54-45 הישנים 6 שעות ו-50 דקות. בני 65 ומעלה ישנים 6 שעות ו-50 דקות. אגב, על-פי מחקר שנעשה על-ידי האיחוד האירופי בשנים 2002-1998, במרבית המדינות באירופה ישנים בממוצע כ-8 שעות ביממה.

     

    ואם אתם מחסידי ה"סייסטה" או ה"שלפשטונדה", אתם לא לבד: כשליש מהישראלים ישנים בצהריים, וזמן השינה הממוצע בשעות אלה עומד על כשעה ורבע.

    .

    ואיך תוכלו להתגבר על עייפות הצהריים? צפו בשיטת השנ"צ קפה

     

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: shutterstock
    עוד סיבה לישון יותר משש שעות
    צילום: shutterstock
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים