שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פרטנר TV תשלב פרסומות מותאמות אישית בערוצים וב-VOD
    הפרסומות ישודרו בין התוכניות ולא במהלכן, עם הבטחת החברה ל"מינונים נמוכים". ההתאמות יאפשרו למפרסמים לפנות רק לקהל היעד שעשוי להתעניין במוצר, והמהלך עלול לפגוע בעוגת הפרסום של חברות המדיה

    לראשונה בישראל, ספקית שירותי טלוויזיה דרך האינטרנט (OTT) תשלב פרסומות מותאמות אישית בשידורי הערוצים שלה. פרטנר TV הודיעה אתמול שתשלב מעתה פרסומות כאלה בערוצים שהיא משדרת ובתכני ה-VOD שלה - בשלב ראשון של חברת מוצרי הניקוי וההגיינה סנו.

     

    תחרות על סל מוצרי הבסיס: המדינה תשווה באופן קבוע 68 מוצרים

    בעקבות טענות לסכנת התפוצצות: קוקה קולה תוסיף אזהרה "לא להקפיא" על פחיות זירו

    החבילה מתעכבת? אולי בגלל אכיפה מוגברת במכס

     

    פרטנר, הסובלת כמו כל מפעילות הסלולר מרווחים נמוכים, מקווה להגדיל באמצעות המהלך את הכנסותיה ממיזם הטלוויזיה. אבל חברות המדיה האחרות בארץ, הניזונות בעיקר מפרסום, קיבלו אתמול את הבשורה בחרדה. "עוגת" הפרסום בישראל מצומצמת ממילא — אחת הסיבות לאיחוד ערוצי 10 ורשת, למשל — וכל "נגיסה" נוספת עלולה להפר את האיזון העדין בתוכה.

    פרטנר טי וי (צילום: יחצ)
    (צילום: יחצ)

    פרסומת לכל צופה

    הפרסומות של סנו, שהותאמו לקהלים שונים, יעלו בין השאר בערוצי "ויוה" ו"ויוה פלוס" ("הכלה מאיסטנבול"), בערוץ הצחוק הישראלי "טדי", וכן בתכני ה־VOD של החברה. לפי פרטנר הן ישולבו "בין התוכניות, כמקובל בערוצים המסחריים, אבל במינונים נמוכים בהרבה".

     

    עקרונית, כיוון ששידורי OTT טרם עוגנו בחוק או בתקנות — פרטנר יכולה לשלב פרסומות ככל העולה על רוחה. ועדה שהקים משרד התקשורת להסדרת השידורים בישראל (ועדת פילבר) התייחסה לנושא, אך מסקנותיה העיקריות טרם הועברו לחקיקה.

     

    הייחוד בפרסום בשירות מבוסס אינטרנט הוא ביכולת להגדיר את קהל היעד המדויק - צעירים או מבוגרים, בעלי הכנסה גבוהה או נמוכה, תושבי אזור זה או אחר - ולשדר במקביל תכנים שונים לקהלים שונים. הממשק של פרטנר TV מאפשר אפילו הצעות פופ־אפ קופצות על המסך ושילוב של אפליקציות מכר עם הצעות בטלוויזיה.

     

    התאמה אישית בפרסום היא יתרון עצום: היא מאפשרת לפנות רק לקהל היעד המתאים שעשוי להתעניין במוצר מסוים ובשפת המושגים הספציפית המוכרת לו. ל"ממון" נודע אתמול שגם ספקיות הטלוויזיה האחרות בישראל בטכנולוגיית OTT, סלקום והוט, בוחנות מזה זמן את הטכנולוגיה.

     

    ומה עם הפרטיות?

    בשל האופי הדו־סטרי של האינטרנט, גם סוגיית שידורי הטלוויזיה המותאמים אישית מעוררת בעיות בתחום ההגנה על הפרטיות. ספקית כמו פרטנר יודעת, כבר היום, אילו ערוצים מבוקשים יותר בעיר חדרה, למשל, מתי ועל ידי מי. בממיר הטלוויזיה הייחודי שלה בבתי המנויים הושתל רכיב קוד, שמבצע כל הזמן בדיקות וניטורים, מכל הסוגים. מדובר במידע עצום - טריליוני פריטים קטנים, שכאשר הם נאספים יחד ומנותחים היטב בכלים מתוחכמים יכולים לספק תובנות רבות. גם כאלה שיכולות לחדור לרשות הפרט.

     

    בשידורים מבוססי OTT, כמו בסמארטפון, כל הפעלה משדרת שלל נתונים, העוברים ישירות למחשבי החברה, שם הם מוצלבים עם המידע הבסיסי שלנו, כמו גיל ומקום המגורים. כך יכול להתקבל על כל משתמש פרופיל אישי לגמרי גם בלי לחדור לתכני המסרים ולהרגלי הגלישה שלו. תיאורטית, סלקום ופרטנר, שלהן גם רשתות סלולריות, יודעות כבר עכשיו על ההרכב המשפחתי שלנו, על תחומי העניין המיוחדים — ועל רמות ההשכלה והכנסה.

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים