שתף קטע נבחר

בעקבות טענות לסכנת התפוצצות: קוקה קולה תוסיף אזהרה "לא להקפיא" על פחיות זירו

צרכן הגיש בקשה לתביעה ייצוגית בגובה 3 מיליון שקל נגד החברה המרכזית, בטענה כי הקפאת פחיות קוקה קולה זירו גורמת להתפוצצותן. הוא הסכים להסתלק מהתביעה והחברה תוסיף כיתוב לפחיות בסוף 2019. הצרכנים לא יפוצו

בסוף 2019 תופיע אזהרה "לא להקפיא" על פחיות קולה זירו שלכם: זאת בעקבות הטענה שהכנסת פחיות המשקה למקפיא עלולה להסתיים בפיצוץ, כך לפי צרכן שתבע את החברה המרכזית למשקאות קלים בנובמבר 2017. בית-המשפט המחוזי בת"א אישר לאחרונה בקשה מוסכמת להסתלקות מהתביעה, במסגרתה יצרנית קוקה קולה בישראל התחייבה להוסיף את האזהרה על גבי הפחיות.

 

 אחרי אסם ותנובה: חרם צרכני על קוקה קולה

קוקה–קולה ישראל מסתערת על טרנד הכושר: תייבא את המשקה האיזוטוני POWERADE

קוקה קולה עובדת על משקה חדש - עם קנאביס

 

התובע, שיוצג על-ידי עו"ד מתן פריידין, ממשרד ולדמן-דוד-זוכוביצקי-פריידין, טען כי על המוצר נכתב כי יש להגישו קר אך אין אזהרה שהקפאתו עלולה להביא להתפוצצות הפחיות. "פחיות המשקה המיוצרות והמשווקות על-ידי החברה מכילות סיכון אינהרנטי לפיצוץ בעת הקפאתן, בשל פגם בתכנון או בייצור", כך טען.

קוקה קולה ZIRO לימון (צילום: יחצ)
הכנסת פחיות המשקה למקפיא עלולה להסתיים בפיצוץ(צילום: יחצ)
 

התובע אף צירף חוות דעת מומחה לפיה הכשל ניתן למניעה בנקל בדרכים שונות, בין היתר: שינוי היחס משקה-אוויר, ייצור אריזה ייעודית המתאימה למשקה או שינוי אפשרי של מבנה המשקה והחומר הממיס שלו.

 

עוד נטען כי קוקה קולה ישראל לא הציבה כל אזהרה לצרכן כי קירור המוצר במקפיא "עלול לגרום לפיצוץ ולנזקי גוף ורכוש". לעומת זאת, החברה כן מציינת על גבי הפחית את ההמלצה "להגיש קר", תוך שהיא "מתעלמת מהסכנה הקיימת בהקפאת המוצר".

 

אין דרישה חוקית לסימון אזהרה מפני הקפאה על פחיות

קוקה קולה טענה בפני ביהמ"ש שאין כל דרישה חוקית לסימון אזהרה מפני הקפאה על פחית משקה מוגז, לא בישראל ולא באף מדינה בעולם. עוד טענה החברה כי למרות שהכנסת פחיות למקפיא הינה התנהגות צרכנית שכיחה, ההקפאה נובעת משכחת המיכל במקפיא ולכן אין מקום לאזהרה. צרכנים שמכניסים פחית למקפיא מעוניינים בקירורו המהיר של המשקה ולא בהקפאתו, שכן ההקפאה פוגעת באיכות המשקה.

קולה לא להקפיא ()
כך יראה הכיתוב החדש של קוקה קולה

כמו כן טענה החברה כי ליצרן הפחיות, שלו ניסיון רב עם מיליארדי פחיות משקה, אין כל ידיעה על מצב של פיצוץ פחיות משקאות מוגזים בשלב ההפשרה וכי ניסויים שנערכו על-ידה בעקבת הגשת בקשת האישור מספר רב של פעמים מראים שאין הופעת פיצוץ פחיות משקה מוגז בהפשרה.

 

 

הצדדים הגיעו להסכמה כי על פחיות קוקה קולה זירו יתווסף הכיתוב המודגש "לא להקפיא" (לצד הכיתוב הקיים "להגיש קר"), בהדפסת הפחיות שתעשה ברבעון האחרון של 2019. מדובר בהסכמה שהינה "לפנים משורת הדין שכן אין כל הוראות תקן או כל הוראה חוקית אחרת המחייבת את קוקה קולה בפרסום הכיתוב הנוגע להקפאת המשקה".

 

התובע הייצוגי ביקש פיצוי של 3 מיליון לצרכנים, 10,000 שקל לעצמו ו-53 אלף שקל לבא כוחו. השופטת עידית ברקוביץ', חשבה שאלה סכומים גבוהים מדי ופסקה 6,000 שקל לתובע ו-32 אלף שקל לבאי כוחו. הצרכנים לא יפוצו ויסתפקו בסימון על גבי הפחית.

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום: סטודיו פרומרקט
אילוסטרציה
צילום: סטודיו פרומרקט
מומלצים