שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פייסבוק מאחדת את וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר
    מארק צוקרברג מתכנן לייצר אינטגרציה בין אפליקציות המסרים של הפלטפורמות השונות, להעניק לכולן הצפנה מקצה לקצה ולאפשר להשתמש בכולן באמצעות חשבון משתמש אחד

    אפליקציות המסרים שבבעלות פייסבוק צפויות להתאחד לשירות אחד: ה"ניו יורק טיימס" מדווח כי בכוונתו של מייסד ומנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, ליצור אינטגרציה של אפליקציות המסרים הפופולריות שבבעלות הרשת החברתית - מסנג'ר של פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם. לפי הדיווח, התוכנית נמצאת בשלבי עבודה מוקדמים, והאינטגרציה צפויה לצאת לפועל בתחילת 2020 לכל המאוחר.

     

    וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר (צילום: shutterstock)
    וואטסאפ, אינסטגרם ומסנג'ר(צילום: shutterstock)

     

    לפי הדיווח, האינטגרציה תאפשר שימוש בכל אחד מהשירותים באמצעות חשבון משתמש אחד: אם יש לכם וואטסאפ, תוכלו לתקשר גם עם אנשי קשר שנמצאים רק במסנג'ר למשל. כמו כן, התשתית החדשה תכלול הצפנה מקצה לקצה עבור כל המשתמשים. הרעיון שעומד בבסיס איחוד אפליקציות המסרים מבקש להשאיר את המשתמשים בתוך אקוסיסטם אחד, שבבעלות פייסבוק. באופן הזה שירותי הרשת החברתית יוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם תחרות מטעם ענקיות טכנולוגיה אחרות - דוגמת גוגל או אפל, ולהציע למשתמשי פייסבוק תועלת גבוהה יותר.

     

    פייסבוק, וואטסאפ ואינסטגרם יישארו למראית עין שירותים עצמאיים יחסית, אולם התשתית שבבסיס אפליקציות המסרים שלהן תאוחד. לצד זאת, קיים חשש גדול סביב התוכנית הזו שקשור בהגנה על מידע ופרטיות המשתמשים: כשנתיים לאחר שפייסבוק רכשה את וואטסאפ, התעוררה ביקורת ציבורית רחבה באשר לכוונות לשתף את המידע של משתמשי וואטסאפ עם פייסבוק. הרשת החברתית ספגה קנס של 110 מיליון אירו מנציבות האיחוד האירופי בתגובה למהלך ההוא, ומשתמשים בכל העולם הודרכו כיצד לבטל את האפשרות להעברת מידע בין שני השירותים.

     

    מארק צוקרברג (צילום: AFP)
    מארק צוקרברג(צילום: AFP)

     

    המהלך הצפוי עומד בניגוד מוחלט לדרך שבה פייסבוק פעלה עד כה: הרכישות של אינסטגרם (ב-2012 תמורת כמיליארד דולר) ושל וואטסאפ (ב-2014 תמורת
    כ-19 מיליארד דולר), התאפיינו באוטונומיה ראויה לציון - כשבשני המקרים החברות שנרכשו המשיכו לתפקד תחת המטרייה של פייסבוק בצורה עצמאית לחלוטין. אלא שבשנה האחרונה האסטרטגיה הזו נזנחה לחלוטין: השנה הקשה ביותר בהיסטוריה של הרשת החברתית כללה את פרשת קיימברידג' אנליטיקה, קריאות לרגולציה, פייק ניוז, פרצות אבטחה חוזרות וגם את עזיבותיהם של מייסדי וואטסאפ ואינסטגרם שלוו בעוד ועוד דיווחים על חיכוכים עם הנהלת פייסבוק, ובראשה צוקרברג עצמו.

     

    כחלק מאותם דיווחים, הבחירה ליצור תשתית אחידה של שירותי המסרים שבבעלות פייסבוק נועדה גם כדי לאפשר אחיזה טובה ביותר במגוון הפלטפורמות של הענקית, ושליטה צמודה יותר של צוקרברג עצמו בכל מה שמתרחש בחברה.

     

    מפייסבוק לא נמסר פירוט נוסף מעבר לשרטוט הראשוני של איחוד התשתיות. ייתכן כי האינטגרציה הזו היא תוצאה של ניסיון לייצר רווחים משמעותיים יותר מוואטסאפ ומאינסטגרם - שתי פלטפורמות עתירות משתמשים. לוואטסאפ יש למעלה מ-1.5 מיליארד משתמשים חודשיים בעולם, ואילו לאינסטגרם יש למעלה ממיליארד משתמשים.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים