שתף קטע נבחר

מלונות בראון בדרך לרכוש את חברת ישראייר מאי.די.בי

ל"כלכליסט" נודע כי בעלי מלונות הבוטיק, ובהם בנו של יזם הנדל"ן והמלונאות מני ויצמן, צפויים לרכוש את חברת התעופה ב-70 מיליון דולר מהקבוצה שבשליטת אדוארדו אלשטיין. בפגישה עם יו"ר ועד הטייסים אמרו אנשי בראון: אלשטיין נתן את ברכת הדרך

רשת מלונות בראון עומדת לרכוש את ישראייר מאי.די.בי פתוח שבשליטת אדוארדו אלשטיין. ל"כלכליסט" נודע כי ביומיים האחרונים הגיעו בעלי הרשת, ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן, להבנות עקרוניות בדבר רכישת חברת התעופה תמורת 70 מיליון דולר. ניר ויצמן הוא בנו של יזם הנדל"ן והמלונאות מני ויצמן, המעורב גם הוא במגעים.

 

הבוטיק מגיע לאילת

כחלון ייפגש עם נציגי אמזון: "החברה רוצה להיכנס לישראל"

הדרך הארוכה והיקרה לשדה התעופה החדש רמון

 

מרבית העסקה תיעשה במזומן, אך ייתכן שהיא תכלול גם מרכיב של תשלום עתידי. מדובר בהצעה הגבוהה ביותר מבין הגופים שהתעניינו ברכישת החברה מאז החל ההליך למכירתה לפני כארבעה חודשים בהובלת פירמת הייעוץ הפיננסי ובנקאות ההשקעות גיזה זינגר אבן ואפסילון חיתום.

  (צילומים: אתר החברה, אוראל כהן, יריב כץ)
בעלי רשת בראון (מימין): ניר ויצמן, ניצן פרי וליאון אביגד(צילומים: אתר החברה, אוראל כהן, יריב כץ)

נציגי בראון נפגשו אתמול (ג') עם יו"ר ועד הטייסים של ישראייר קובי ברוט, שכן מתברר כי הטייסים דורשים לקבל 10% ממניות החברה במסגרת העסקה. מדובר בדרישה חסרת תקדים מצד ארגון עובדים, וככל הנראה מדובר בבסיס למו"מ. הטייסים מבקשים גם זכות וטו על זהותו של רוכש החברה, וזאת של המבנה המיוחד שלה. ההבנות בין קבוצת בראון לבין הטייסים, שדורשים גם ביטחון תעסוקתי, הן הכרחיות להוצאת העסקה לפועל. בפגישה עם ברוט נכח גם מני ויצמן, שסיפר ליו"ר ועד הטייסים כי קיבל כבר את ברכת הדרך של אלשטיין לעסקה.

 

נושא נוסף שעדיין נידון בין הצדדים, ומהווה סוג של תנאי לעסקה, הוא הבונוס להנהלת החברה בראשות אורי סירקיס. האחרון דורש בונוס של 4-5 מיליון שקל, ואלשטיין ידון עמו בימים הקרובים, בניסיון להגיע להבנות על גובה מענק המכירה שיקבל יחד עם חברי ההנהלה הבכירה.

 

אי.די.בי פתוח העריכה בדו"ח תזרים המזומנים החזוי שצורף לדו"חותיה הכספיים לסוף ספטמבר 2018, כי תקבל עבור ישראייר 225 מיליון שקל. ישראייר צופה הכנסות של 340 מיליון דולר לשנת 2018, רווח גולמי של 40 מיליון דולר, רווח תפעולי של 14 מיליון דולר, רווח תפעולי תזרימי (EBITDA) של 25 מיליון דולר ורווח נקי של 11 מיליון דולר.

 

בתשעת החודשים הראשונים של 2018 רשמה ישראייר הכנסות של 296 מיליון דולר, רווח נקי של 8 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי של 17 מיליון דולר. זאת לעומת הכנסות של 271 מיליון דולר, רווח של 10.6 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי של 20.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב־2017 . עם המתעניינות הבולטות ברכישת ישראייר נמנו קרן ההשקעות קדמה וחברת אלקו הבורסאית שבשליטת האחים זלקינד.

מטוס ישראייר (צילום: דני שדה)
עסקה בהיקף 70 מיליון דולר. מטוס ישראייר(צילום: דני שדה)

 

רשת תגייס חוב של עד 300 מיליון שקל במאי 

רשת בראון מוחזקת בידי קבוצת לאופרד שבבעלות אביגד, פרי וויצמן. הרשת ביקשה בחודשים האחרונים להיכנס לשוק ההון באמצעות מיזוג עם שלד בורסאי, כשעל הפרק עמד מיזוג עם הרודיום השקעות(684.78.68%הוסף לתיק האישי), או באמצעות הנפקה, אבל בסופו של דבר שינתה את תוכניתה.

 

אחרי ביטול המיזוג עם הרודיום השקעות נודע כי בראון נמצאת בהליכי הכנת תשקיף לגיוס אג"ח בהיקף של ‭ 300–250‬ מיליון שקל, שאמור להתבצע במאי הקרוב. עכשיו מסתמן כי החוב יגויס לטובת העסקה לרכישת ישראייר מאי.די.בי פתוח.

אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
אדוארדו אלשטיין, בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי(צילום: מוטי קמחי)

הכשרה ביטוח העמידה ביוני מימון של עד 60 מיליון שקל למלונות בראון, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ברשת ולהקנות לה אחזקה של עד 20% לפי שווי של 300 מיליון שקל לרשת אחרי הכסף.

 

בראון שוכרת 14 נכסים בתל אביב ובירושלים, שבהם מופעלים כיום שישה מלונות בוטיק, בעוד השאר נמצאים בשלבי הקמה שונים. כמו כן, מנהלת קבוצת לאופרד בית מלון בתל אביב ובית מלון נוסף בקרואטיה, ולאחרונה נכנסה לפעילות ביוון. הרשת אמורה לפתוח שלושה בתי מלון נוספים באשקלון ובטבריה, ולשכור נכסים נוספים בתל אביב, בירושלים, באשדוד ובאילת ולהפעילם כבתי מלון. כך תגיע בראון ליותר מ־1,500 חדרים.

 

הרשת פועלת לפי מודל של שכירות ארוכת טווח ל־25 שנה של הנכסים שבהם נפתחים בתי המלון. בעליה נוהגים לממן את שיפוץ הנכסים באמצעות הלוואות שהם נוטלים, בתמורה לדמי שכירות מופחתים או דרך מימון שמעמיד בעל הנכס בתמורה לדמי שכירות גבוהים יותר.

 

הרשת חתמה באחרונה על הסכם עם מנורה מבטחים לשכירה ארוכת טווח של הבניין הישן, שבו שכנה חברת הביטוח ברחוב אלנבי בתל אביב, לצורך הסבתו למלון. במסגרת ההסכם, מנורה מעמידה הלוואה לשיפוץ המבנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
מטוס ישראייר
צילום: דני שדה
מומלצים