שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ספוטיפיי עברה לרווחיות - והודיעה על רכישת שתי חברות פודקאסטים
    דו"ח הרבעון האחרון של ענקית המוזיקה בסטרימינג הציג צמיחה של 29% במספר המשתמשים הפעילים בחודש, שהגיע ל-207 מיליון איש - ורווח תפעולי ראשון מאז הנפקתה. בנוסף, הודיעה על רכישת גימלט מדיה ואנקור, שתי שחקניות בולטות בתחום הפודקאסטים, במאות מיליוני דולרים
    ספוטיפיי פרסמה אמש את דו"ח הרבעון הרביעי של 2018, שהציג רווח תפעולי של 94 מיליון יורו - לראשונה מהנפקתה. הכנסות החברה עלו ב-30% ל-1.5 מיליארד יורו, כאשר מספר המשתמשים הפעילים בחודש גדל ב-29% ל-207 מיליון. גידול יפה במיוחד נרשם במספר המשתמשים המשלמים, שעלה ב-36% ל-96 מיליון. במקביל, הודיעה על הרחבת פעילות התוכן המקורי שלה: החברה קנתה שתי חברות בתחום הפודקאסטים: גימלט מדיה (Gimlet Media), שמפיקה כמה מהפודקאסטים הפופולריים בעולם, ואנקור (Anchor), שפתחה פלטפורמה ליצירה והפצה של פודקאסטים - כך הודיעה אתמול החברה.

     

    אמדוקס נגד העורב מוול סטריט: "כתבו עלינו דוח מטעה"

    ניו יורק טיימס: ההכנסות מהדיגיטל עברו לראשונה את הפרינט

    פשרה: לאומי קארד תפצה לקוחות ב-2.65 מיליון שקל

     

    גימלט, שלפי דיווחים נרכשה תמורת 230 מיליון דולר, הוקמה ב-2014 על ידי העיתונאי והמגיש אלכס בלומברג, והפכה במהרה לשחקנית הבולטת בתחום המגיח של הפקת פודקאסטים מסחרית. כיום מפיקה החברה את כמה מהפודקאסטים המואזנים בעולם, ובהם Reply All שעוסק בתרבות מקוונת, Heavyweight בהגשת היוצר המוערך ג'ונתן גודסטין ופודקאסט ההיסטוריה Uncivil.

     

    >> לסיפורים הכי חמים במדור כלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

    ספוטיפיי (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)
     

    בשנים האחרונות התרחבה החברה גם לתחום הטלוויזיה. העונה הראשונה של הפודקאסט Startup, שתיעדה את מאמציו של בלומברג להקים את החברה, עובדה לסדרה קומית בכיכובו של זאק בראף בשם Alex Inc, שבוטלה אחרי עונה אחת. הפודקאסט העלילתי Homecoming עובד לסדרה באמזון בכיכובה של ג'וליה רוברטס. העיבוד זכה להצלחה רבה ולביקורות חיוביות רבות, והיה מועמד לשלושה פרסי גלובוס הזהב: הסדרה, השחקנית והשחקן הטובים ביותר. עונה שנייה תשודר כנראה לקראת סוף השנה.

     

    אנקור, שנרכשה לפי דיווחים לפי שווי של יותר מ-150 מיליון דולר, נוסדה ב-2015 במטרה לייעל את הליך יצירת, הפצת והיוון הפודקאסטים. לדברי החברה, 40% מהפודקאסטים החדשים נוצרו על הפלטפורמה שלה. הרכישות לא צפויות להיות האחרונות של ספוטיפיי, שמסרה שבכוונתה להוציא השנה בין 400 מיליון ל-500 מיליון דולר על קניית חברות. 

     

    "אנחנו בונים פלטפורמה שתספק הזדמנויות משמעותיות ליוצרים, תרגש מאזינים ותבנה מודל עסקי יציב יותר לספוטיפיי", אמר מנכ"ל שירות הסטרימינג, דניאל אק, בהודעה לעיתונות. "החברות האלו ממלאות שני תפקידים נפרדים וייחודיים בתעשייה. גימלט היא אחת מיצרניות התוכן הטובות בעולם. אנקור המציאה מחדש את הדרך ליצור אודיו, ומאפשרת ליצור את הדור הבא של הפודקאסטים - 15 מיליארד שעות תוכן נוצרו בפלטפורמה ברבעון הרביעי. גימלט ואנקור יאפשרו לנו להפוך לפלטפורמה המובילה ליוצרי פודקאסטים ולמובילה בהפקת פודקאסטים".

     

    צפו: ספוטיפיי - שירות מוזיקה דיגיטלי

    צפו: ספוטיפיי - שירות מוזיקה דיגיטלי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים