שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    4 המאמנות שמעבירות 40 שיעורי כושר בחודש ויותר

    הן פעילות, חזקות, ונותנות את כל מה שיש להן מדי יום ביומו. 4 מאמנות כושר עסוקות במיוחד מספרות על החיים התובעניים בתחום הכושר. מה מדרבן אותן, איך הן שומרות על אנרגיה, ומה התכנונים שלהן לעתיד?

    ביום שישי יצוין בעולם יום האישה הבינלאומי. ביום זה, המוקיר את כל הנשים באשר הן, נראה פתאום מוזר עד מאוד להיזכר בתקופות רחוקות יותר, בהן נוכחות של נשים בחדר הכושר הייתה דבר נדיר למדי.

     

    כתבות נוספות:

    נשים: 5 התרגילים הכי טובים לישבן המושלם

    מאמנת הריצה שאימצה את ילדי הפליטים - וביחד הם רצים

    יותר ויותר נשים סובלות מ"אימון יתר" - כך תזהו

     

    כיום, נשים מהוות כוח של ממש בתחום הכושר – מאמנות, מדריכות, ומעבירות את חייהן בשיגרת אימונים אינטנסיבית. לרגל היום המיוחד, ערוץ הכושר עם 4 נשים שעושות חיל בתחום התובעני - ומוכיחות שאין בינינו ממש הבדלים.

     

     

    "הסוד הוא להקשיב לגוף"

    בגיל 35, אורטל נצר לוקחת חלק פעיל בתור מאמנת בכ-44 אימונים בחודש, במסגרת תפקידה כמנהלת תחום הדרכה וסטודיו בגו אקטיב. היא מנוסה במגוון אימוני כושר וביניהם פילאטיס מזרן ומכשירים לקבוצות, אימוני בוט קאמפ אינטרוואלים בתחנות, HIIT, TRX, ועוד. אבל איך היא מכינה את גופה לעומס כזה של אימונים מדי שבוע?

     

    "תוכנית האימונים שלי היא רצף של שעות פעילות השומר על איזון וגיוון בין סוגי האימון השונים", היא מסבירה לערוץ הכושר. "אני מקפידה על 6 ארוחות קטנות ליום עם יחס בין פחמימה מורכבת לחלבון ושומן מהצומח, ללא מזון מעובד וללא משקאות מתוקים. אני באמת קורעת את עצמי אבל המתאמנים שלי נותנים לי כוח ואנרגיה להתחדש ולהגיע לעוד פסגות".

     

    במהלך הדרך היא חוותה לא מעט משברים אך למדה לאט לאט כיצד להקשיב לגוף שלה. "נפצעתי בעבר באימוני מחול בקרסול ובהמשך שברתי צלעות פעמיים. בירך ימין שלי אני סוחבת פציעה מקפיצות סנובורד, וכשהעליתי נפח בריצה מ-10 ק"מ לחצי מרתון סבלתי מדלקת בברך ימין", היא משתפת.

     

    "היום הפציעות אינן מורגשות. "אין משהו שמקשה עלי בהדרכה", היא אומרת. "למדתי להקפיד להקשיב לגוף, לשמור על שינה טובה, לאכול מסודר, ובסוף השבוע – לנסוע להורים רחוק כדי להרגיע את הגוף והנפש. אני גם אוהבת לטייל בעולם ולהתנסות באימוני כושר ואקסטרים".

     

    עם דרך חיים זו היא מתכננת להמשיך במקצוע עוד הרבה שנים. "שיגרת האימונים והשיעורים חיטבה וחיזקה אותי מאוד. אימוני הכוח נתנו לי בסיס חזק ויציב, האימונים האתלטים שיפור יכולות והפילאטיס וה-TRX העניקו מודעות, כח פנימי, ואורך לשרירים. היום, בגיל 35, אני עם גוף הרבה יותר חזק, פעיל, ואתלטי ממה שהייתי בגילאי ה-20 שלי. זה האנטי אייג'ינג הכי טוב שיש".

      

    מסר למתאמנים?

    "גוף האדם הוא מכונה מרתקת וכל אימון ילמד אתכם משהו חדש. התמדה ועבודה על החולשות הפיזיולוגיות והמנטליות שלנו דרך כושר היא טיפול זול והכי מעצים, מהנה ומכבד לגוף ולאדם".

     

    אורטל נצר (יח
    שומרת על גוף חזק ואתלטי. אורטל נצר(יח"צ)

     

    מאמנת לכל החיים 

    14 שנים בתחום הכושר לא הולכות ברגל - טל שרמן יודעת את זה היטב. היא בת 38, מאמנת כושר ברשת אייקון פיטנס ומעבירה מדי שבוע אימוני באדי פאמפ, פילאטיס, HIIT, Core, Les Mills ועוד - כ-36 אימונים בכל חודש.

     

    "יש לי מאמן אישי שמאמן אותי בין פעם לפעמיים בשבוע. הוא מכיר אותי ואת סוג העבודה שלי ויודע לבנות לי אימונים חכמים, שמותאמים לעבודה היום יומית שלי - בין אם אלה אימוני כח, או אימונים פונקציונליים עם דגשים אחרים שאני צריכה, כדי שהביצוע שלי בזמן השיעור יהיה ברמה הגבוהה ביותר", היא מבהירה. "אני גם מטופלת באופן קבוע בעיסוי פעם בשבוע, ובתחום התזונה –אני נעזרת בליווי של תזונאית נטורופטית".

     

    במהלך הדרך היא סבלה מלא מעט פציעות - שני שברים בקרסול, ועומסים במפרק הכתף והירך. "הטיפולים והשיקום נעשו במקביל לעבודה, כשהפתרון הוא הורדת עומסים בזמן כאב וטיפול במקביל", היא מסבירה. אך על אף כל זאת, היא מודה שאורח החיים של מאמנת כושר משתלב היטב בשיגרת חייה.

     

    "אני אוהבת לנסוע מסטודיו לסטודיו. אוהבת את האנשים, את הגיוון, ואת האנרגיות המשתנות ממועדון למועדון. גם אחרי כארבע עשרה שנים בתחום, אני עדיין מתרגשת לפגוש את המתאמנים שלי, וחלקם כבר הפכו להיות משפחה".

     

    היא מתכננת להמשיך קדימה כל עוד היא תוכל לתת מאה אחוז מעצמה. "כשהתחלתי לאמן Les Mills הייתי בת שלושים וחמש וחשבתי שאני כבר זקנה מדי בשביל סגנון האימונים האלה. לשמחתי הרבה, האימונים רק חיזקו אותי יותר. אני מתחזקת גוף חטוב וחזק, שמסוגל לעשות דברים משוגעים, בדיוק כמו שחלמתי.

      

    מסר למתאמנים?

    "אני משתדלת לעשות הכל כדי להגיע לאימונים כשאני בשיאי, לתת למתאמנים חווית אימון מושלמת. האימון הוא שלהם ואני פה בשבילם".

     

    טל שרמן (יח
    "עדיין מתרגשת ממתאמנים". טל שרמן(יח"צ)

     

    כושר ללא מנוחה

    זומבה, פילאטיס, עיצוב, אקווה, בודי פאמפ, והרשימה רק נמשכת - אלה הם רק חלק מהאימונים שמעבירה שנטל האוזנר במסגרת עבודתה כמנהלת ומדריכת סטודיו בהולמס פלייס. בגיל 34 כנראה שהיא לא נחה מספיק, כי ברקורד החודשי שלה רשומים לא פחות מ-44 אימונים. מה הסוד שלה?

     

    "בשעות הבוקר אני שותה מים עם לימון ואוכלת משהו מתוק כמו שוקולד או תמר - זה נותן לי דרייב לתחילת היום", היא מסגירה סודות מקצועיים. "לרוב יש לי שעתיים מנוחה בצהריים - אלה השעות הקריטיות שלי לאכול, להרים את הרגליים ולנוח. אי אפשר לוותר על ארוחת הצהריים, זה מכין אותי להמשך היום".

     

    בעברה היא סבלה מפציעות גב וכף רגל אך זה לא מה ששבר אותה. "נחתי באותו זמן מנוחה קצרה אך חזרתי לפעילות מלאה וזה מה שהחזיר אותי להרגשה אישית טובה שגם חיזקה אותי. האימונים שומרים על החוזק הגופני שלי, ועל משקל ומסת שריר מאוזנים".

     

    בשעות הפנאי היא אוהבת לכתוב ולעזור לבעלי חיים, ובשאר הזמן היא חושבת על כבישת יעדים חדשים. "כשאני רואה קבוצה מלאה זה מדרבן אותי ונותן לי אנרגיות", היא אומרת. "אני אמשיך לאמן עד שהגוף יאמר לי להפסיק, אך זה לא יהיה בקרוב. יש לי מתאמנים בני 80 פלוס, אז אין לדעת".

     

    מסר למתאמנים?

    "קושי הוא רגעי, אך סיפוק הוא נצחי".

     

    שנטל האוזר (יח
    44 אימונים בחודש. שנטל האוזנר(יח"צ)

     

    מענף ההייטק לעולם הכושר

    בזמן שאתם נחים על הספה גלי לוי כנראה נמצאת בעיצומו של עוד אימון אינטנסיבי. גלי, בת 39, היא מנהלת סטודיו ומדריכה בהולמס פלייס, ומעבירה כ-39 אימונים בשבוע. בין מגוון השיעורים העוברים תחת הדרכתה ניתן למצוא פילאטיס, היט, באדי פאמפ, TRX ובלטונינג (שילוב בין עולם המחול לפיטנס).

     

    האימונים התובעניים מחייבים שמירה על אורח חיים מסודר ומאוזן. "אני דואגת למינימום 6 שעות שינה בלילה, תזונה מאוזנת, שתיית מים, אנרגיות חיוביות ואהבה למה שאני עושה, וכמובן – ימי מנוחה בהתאם לעומס העבודה", מסבירה גלי.

     

    לאורך הדרך היא חוותה פציעות והתמודדה בין היתר עם שברי מאמץ, דלקות במפרק הכתף ובברך ונקעים בקרסול, אך מכל אלה היא יצאה מחוזקת יותר. " אפשר להמשיך את קצב האימונים כל עוד אין פציעה מתמשכת לגוף, וכל עוד כמות האימונים מבוקרת ומשולבת בפיקוח עצמי ומקצועי".

     

    על אף הקשיים, העבודה עם המתאמנים משאירה אותה בפוקוס. "הנוכחות המלאה בשיעורים וההישגים של המתאמנים מדברנים אותי", היא אומרת. "לשמש דוגמא, לשנות הרגלים לא בריאים אצל אחרים ולהרגיש שמצאתי את הייעוד שלי בחיים. אני גם רקדנית מגיל צעיר מאד ואוהבת לרקוד בכל הזדמנות - ריקודים לטיניים וג׳אז".

     

    מסר למתאמנים?

    "במשך שנים ניסיתי לברוח מייעודי כמאמנת - עבדתי בעבודה משרדית, וגם פוטרתי עשרות פעמים. היום, העבודה שלי מונעת מכמות האושר שיש לי לתת למתאמנים שלי, לכן אני מסוגלת לאמן ללא הפסקה. הכי חשוב בין מדריך לכיתה הוא כימיה ויחסים הדדים. בלעדיהם - לא יקרה הקסם".

     

    גלי לוי (יח
    "יודעת שבחרתי נכון". גלי לוי(יח"צ)

     

      

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    יח"צ
    עושים כבוד למאמנות הכושר
    יח"צ
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים