שתף קטע נבחר

היעד: מטוס על-קולי בלי בום על-קולי

כך נראים גלי הלם ממטוסים על-קוליים: נאס"א צילמה תמונות אוויר-אוויר מיוחדות, שצפויות לסיוע בפיתוח ה-X-59

 

נאס
גלי הלם של מטוסי T-38 על-קוליים (צילומים: נאס"א)

צעד גדול קדימה בדרך למטוס העל-קולי השקט הראשון: נאס"א צילמה תמונות פורצות דרך של גלי הלם ממטוסים על-קוליים, כחלק מהמאמצים לפתח מטוס שטס מהר יותר ממהירות הקול, אבל לא משמיע בומים על-קוליים.

 

באמצעות שימוש בטכנולוגיית צילום אוויר-אוויר מתקדמת, שפותחה במשך עשר שנים, צילומי נאס"א מראים לראשונה את האינטראקציה בין גלי ההלם משני מטוסים על-קוליים. התמונות מציגות שני מטוסי T-38 על-קוליים של חיל האוויר האמריקני, במהלך טיסת ניסוי ממרכז המחקר בבסיס חיל האוויר אדוארדס בקליפורניה.

נאס
גלי ההלם של מטוסי T-38, כפי שתועדו על ידי מטוס קינג אייר של נאס"א

נאס

 

"מה שעניין אותנו הוא שאם מסתכלים על ה-T-38 האחורי רואים שגל ההלם כאילו מסתובב", אמר ניל סמית מנאס"א. "זה קורה כי אותו מטוס נע בעקבות המטוס המוביל, ולכן ההלם ייראה שונה. הנתונים יעזרו לנו להבין כיצד גלי ההלם מתנהגים".

 

גלי הלם ממטוסים על-קוליים יוצרים בומים על-קוליים, מה שהוביל להגבלות על טיסה מעבר למהירות הקול. היכולת לטוס במהירות על-קולית מבלי לגרום לבום על קולי-עשויה להוביל לביטול עתידי של הגבלות המהירות. "זה מלהיב, אף פעם לא חלמנו שהתמונות יהיו כל כך יפות וברורות", אמר ג'יי טי היינק מנאס"א.

נאס
הדמיית המטוס העל-קולי השקט X-59. טיסת ניסוי ראשונה - ב-2021

נאס"א תשתמש בנתונים שנאספו לצורך פיתוח המטוס העל-קולי השקט X-59, שהתקווה היא שישמיע רק נהמה שקטה ולא בום על-קולי. דן בנקס, מהנדס בכיר בנאס"א, אמר ל-CNN כי המטוס נמצא בפיתוח בלוקהיד מרטין וטיסות הניסוי הראשונות שלו צפויות ב-2021.

 

טכנולוגיית הצילום החדשה אפשרה לחוקרים להשיג פי 3 נתונים ביחס לניסויים קודמים. התמונות צולמו על ידי מטוס B-200 קינג אייר של נאס"א, שטס בגובה 30 אלף רגל ועקב אחרי ה-T-38, שהיה בערך 2,000 רגל מתחת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים