שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מלחמת הקפסולות: "נהיה מס' 2 בשוק תחליפי הנספרסו"
    כך אומר מנכ"ל פז, יונה פוגל, על רקע המהלך של רשת חנויות הנוחות yellow להעצים את הנוכחות בשוק קפסולות הקפה עם מותג פרטי

    רשת חנויות הנוחות ילו (yellow) מקבוצת פז נכנסת לראשונה עם מותג פרטי לקטגוריה בה שולטת חברת נספרסו. ל"כלכליסט" נודע כי ילו נכנסת לתחום הקפסולות למכונות ביתיות מסוג נספרסו, והשיקה תחת מותג פרטי שלה קפסולות תואמות למכונות. הקפסולות מיוצרות במפעל קפה איטלקי, שנמצא בבעלות יוצאי לוואצה, וממותגות תחת השם Y Coffee Capsuls.

     

    יינות ביתן שקלה עוף ובקר עם האריזה - ותפצה

    לי קופר קידס תקים 15 סניפים ב-5 מיליון שקל

     

     

    ילו נחשבת לשחקנית השנייה בגודלה בתחום הקפה לדרך בישראל וכניסתה לייצור ושיווק של קפסולות נעשית במטרה לנגוס בפלח השוק הגדול של נספרסו בתחום הקפסולות הביתיות. השוק מגלגל 500 מיליון שקל בשנה, כאשר נספרסו מהווה כ־350 מיליון שקל מתוכו ואוחזת בכ־70% מכלל שוק הקפסולות שנמכרות לשימוש ביתי.

      (צילום: רמי זרנגר)
    חנות yellow(צילום: רמי זרנגר)

    נספרסו, בבעלות תאגיד נסטלה, פועלת בשוק המקומי מאז שנת 2008. הקפסולות הביתיות שלה היו רשומות תחת פטנט בלעדי שמנע ממתחרות להשיק קפסולות זהות. אך ב־2012 פג הפטנט על הקפסולות ולא מעט יצרניות התנפלו על הקטגוריה והחלו להשיק קפסולות המותאמות למכונות נספרסו.

     

    נספרסו משווקת את הקפסולות שלה רק בבוטיקים שבבעלותה ובשיווק ישיר לצרכן דרך האינטרנט או בהזמנה טלפונית. כך השתלטה עלית שטראוס על שוק הקפסולות הביתיות הנמכרות ברשתות השיווק ואוחזת בכ־49% ממנו, לפי סטורנקסט. מותגים של קפסולות תואמות הם נסקפה דולצ’ה גוסטו (11%), קפה ג'ו (כ־5.4%), L’OR של ג'ייקובס (5.7%) ומותגים פרטיים אחרים (14%). לשוק תואמי נספרסו נכנס גם המותג לוואצה, ובמקביל השיקה ילו בינואר גם קפסולות תואמות לוואצה.

    אינפו כלכלה קפסולות קפה ()

    אינפו כלכלה קפסולות ()

     

    באופן כללי שוק תואמי נספרסו מציג גידול של מעל 20% בכל שנה. המשמעות היא כי נתח השוק של נספרסו ננגס בכל שנה וכעת קמה לחברה תחרות חדשה

    מצד שחקנית גדולה בתחום הקפה: לרשת ילו פריסה ארצית של 250 חנויות נוחות ברחבי הארץ בהן תשווק את תואמי הנספרסו החדשים. כבר היום נמכרות בילו כ־1.2 מיליון קפסולות לשימוש ביתי בכ־42 מיליון שקל בשנה.

     

    "אנחנו מבינים שהשוק ימשיך להתחלק בין נספרסו, שתישאר דומיננטית, לבין שחקנים אחרים", אמר ל"כלכליסט" יונה פוגל מנכ"ל פז. "אני מעריך ששוק התחליפים יגדל בכ־30% בשנה הבאה וילו רוצה להיות שחקן שני וגדול בקטגוריה, אנחנו נכנסים לזה כדי לתפוס נתח שוק משמעותי".

     

    ב־2018 היה מחזור המכירות של ילו כ־900 מיליון שקל ולדברי פוגל, “70% מהפעילות מתבצעת בלי קשר לדלק. בזכות העוגן של הקפה הצלחנו לבנות תחום פעילות חדש. היתרון שלנו לעומת רשת מזון הוא בנוחות. יש לנו פריסה ארצית גבוהה וקל להגיע לחנויות שלנו, שפתוחות 24 שעות ב־7 ימים. גם בעולם קמעונאות פיזית נמצאת בירידה, למעט התחום של חנויות נוחות".

     (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
    (צילום: יריב כץ)

     

    קפה הפוך: לוואצה מחליפה משווק

    כניסת ילו לתחום תואמי הנספרסו אינה השינוי היחיד בשוק הקפה. ל"כלכליסט" נודע כי גם יבואנית ומפיצת מוצרי המזון חברת ליימן שליסל, נכנסת לראשונה לתחום הקפסולות הביתיות. החברה קיבלה את הזכיון לייבא ולהפיץ קפסולות לוואצה התואמות למכונות נספרסו, וכן את הקפה הטחון של לוואצה לרשתות השיווק.

     

    עד לפני מספר שבועות הופץ מותג הקפסולות בישראל בידי פאוזה, חברה בת של מי עדן, במקביל לחברת ג.י.ל.ס קפה, שאף היא מפיצה את הקפסולות הביתיות של לוואצה, אך לא את תואמי הנספרסו.

     

    פאוזה משווקת מגוון מוצרי קפה אך בשנה שעברה החליטה לוואצה העולמית להעביר את סגמנט מוצרי הקפה הקמעונאיים לחברה שלישית: ליימן שליסל.

     

    ליימן שליסל תתמקד בתואמי נספרסו של לוואצה. ניתן להעריך כי בלוואצה בחרו בה בשל היכולות הלוגיסטיות וקשרי המסחר הענפים שלה ברשתות השיווק.

     

    עבור ליימן שליסל זה תחום חדש בקטגוריה שנמצאת בצמיחה ויכול להשתלב בקלות יחסית במערך התפעול והלוגיסטיקה הקיימים. עד היום הפיצה רק מוצר אחד של קפה של המותג הבלגי רומבוטס.

     

    מפאוזה נמסר בתגובה: "לוואצה החליטה להעביר את סגמנט מוצרי הקפה הקמעונאיים לחברה שלישית. פאוזה תמשיך לשווק את מוצרי לוואצה ללקוחותיה ולהוביל במגזר העסקי". 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    מומלצים