שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עפרה שטראוס: "חברות כבר לא נענשות על ביצועים"
    שטראוס ישראל רשמה מכירות של 2.17 מיליארד שקל, אך הרווחיות בישראל - כמעט ללא שינוי בשל עליית מחיר החלב הגולמי. היו"ר: "בעולם החדש נפגעים מי שלא עומדים בסטנדרטים של שקיפות והגינות"

    "מחלבות שטראוס סיימה שנה מעולה", אמרו אתמול בכירי החברה במסיבת עיתונאים לרגל פרסום הדוחות. שטראוס ישראל (מגזר בריאות ואיכות חיים, שמכיל גם סלטים) רשמה מכירות של כ-2.17 מיליארד שקל, צמיחה של 5.3%, אך הרווח התפעולי כמעט לא השתנה ועמד על 10.5% מהמחזור. הסיבה לכך היא עליית מחיר החלב הגולמי. כך לפי מנכ"ל שטראוס ישראל, אייל דרור.

     

    >>לסיפורים הכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    מלחמת הפארמים ועליית מותגי הטיפוח: האם הצרכנים מרוויחים מזה?

    מלחמת הקפסולות: "נהיה מס' 2 בשוק תחליפי הנספרסו"

    יינות ביתן שקלה עוף ובקר עם האריזה - ותפצה

     

       

    בניגוד למתחרה הגדולה תנובה, שלה כ-60% מהמוצרים תחת פיקוח, בשטראוס רק 10% מהמוצרים מפוקחים ולכן היא פחות הושפעה מהתעקשות משרד האוצר שלא להעלות את מחירי המוצרים שבפיקוח, שאותה הפך באחרונה בג"ץ.

    עפרה שטראוס ()
    עפרה שטראוס

    המכירות השנתיות הסתכמו ב-8.6 מיליארד שקל, גידול של 4.8% בנטרול השפעת שערי מט"ח. מחצית מהמכירות - מפעילות בחו"ל. הרווח הגולמי הממוצע עמד על כ-39%, והרווח הנקי הסתכם ב-489 מיליון שקל (+17.8%). הרווחיות התפעולית עלתה ל-10.1% מהמחזור.

     

    כל תחומי הפעילות של שטראוס צמחו, בעיקר חטיבת הקפה, סברה, המחלבה ושטראוס מים. גיורא בר-דעה, מנכ"ל הקבוצה, אמר כי "שטראוס ממשיכה לקחת נתחי שוק". למרות הצמיחה במכירות והרווחים הנאים, בשטראוס שמו דגש על הכנת החברה לעולם החדש, שלדברי היו"ר, עפרה שטראוס, "מביא איתו שינוי והוא שחברות כבר לא 'נענשות' כמו פעם על ביצועים פחות טובים, אלא על אי-עמידה בסטנדרטים של שקיפות, הגינות וכו'".

     

    לדברי מקורב לקבוצה, עפרה שטראוס מסתכלת קדימה ומבינה ששוק המזון נוגע בעולמות של איכות חיים ובריאות, ולכן יש מקום להתאים את החברה לכך.

    מוצרי חלב של שטראוס (צילום: סטודיו שטראוס)
    מוצרי חלב של שטראוס(צילום: סטודיו שטראוס)
     

     

    דירקטורים פחות "כלכליים"

    ההיערכות של שטראוס לעולם החדש משתקפת קודם כל בשינוי פרופיל חברי הדירקטוריון. "ענף המזון, שהוגדר בעבר כמוצר צריכה, הופך לחלק מבריאות הציבור. כל האקו סיסטם סביבנו משתנה", אמרה אתמול עפרה שטראוס.

     

    בקבוצה הוחלט להוסיף דירקטור חיצוני שלישי ושני דירקטורים, כאשר "הפרופיל שלהם צריך להיות רלוונטי לשוק מזון שארגוני בריאות כמו ה-FDA ודומיו יהיו דומיננטיים בו. השיח על כוח אדם ייסוב סביב טאלנטים", הוסיפה.

     

    בעבר הנטייה הייתה למנות דירקטורים עם רקע פיננסי ניהולי (מנכ"לים, רואי חשבון, עורכי דין וכו'), אך לדברי מקורב המינויים שביצעה שטראוס

    בשנה החולפת הביאו סוג שונה של דירקטורים, למשל פרופ' שוקי שמר, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות, ודליה נרקיס, לשעבר מנכ"לית חברת ההשמה מנפאוור. סאמר חאג' יחיא, שמועמד למשרת יו"ר בנק לאומי, מייצג לראשונה את המגזר הערבי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים