שתף קטע נבחר

שוב שיבושים ברכבת: תקלה במערכת האיתות בחדרה

מרכבת ישראל נמסר על עיכובים ושיבושים בקו שבין חיפה לתל אביב בגלל כבל תקשורת שכנראה נפגע באזור חדרה

 

עיכובים ברכבת (צילום: מעיין לביא)
עיכובים ברכבת. ארכיון(צילום: מעיין לביא)

 

שוב שיבושים ברכבת ישראל, שהודיעה הבוקר (יום ה') על עיכובים בקווים העוברים בחדרה בין הצפון למרכז והדרום.  

 

"בשל תקלת איתות בחדרה, ככל הנראה כתוצאה מפגיעה בכבל תקשורת, נרשמים עיכובים ושיבושים בתנועת הרכבות באזור. טכנאי רכבת ישראל נמצאים במקום ופועלים לתיקון התקלה. אנו מתנצלים בפני הנוסעים על חוסר הנוחות הזמנית", נמסר מהרכבת.  

 

השיבושים מתרחשים יום לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה, שחשף כשלים וליקויים במערך התחבורה הציבורית בישראל בכלל ובשירות רכבת ישראל בפרט. בנוגע לענייני הרכבת ציין המבקר, השופט בדימוס יוסף שפירא, "הבעיה קיימת הן ברובד הארצי - לדוגמה מחסור במסילות שיאפשרו את הרחבת השירותים שמספקת רכבת ישראל ומספר קטן ולא מספק של נתיבי העדפה לתחבורה ציבורית בכבישים בין-עירוניים - והן ברובד העירוני, שבו מורגש מחסור של תשתיות תומכות לתחבורה ציבורית, דבר שמקשה להפעיל שירותי אוטובוסים איכותיים ויעילים. כמו כן, למרות החלטות ופעולות של הממשלה לקידום תשתיות ושירותי תחבורה ציבורית ביישובים הלא-יהודיים, עדיין קיימים פערים גדולים בין היישובים הלא-יהודיים עצמם בעניין זה, וכן פערים בין היישובים הלא-יהודיים לבין היישובים היהודיים".

 

עוד מצא המבקר כי התחזיות בדבר גידול הנוסעים בשנים האחרונות לא צפו כראוי את הגידול שחל במספר הנוסעים בפועל, דבר שהקשה על הרכבת להתארגן לאספקת שירות נאות לנוסעים. "התחזיות החסרות, תכנון ותפקוד לקויים וקשיים בין-משרדיים הביאו למחסור בקטרים, בקרונות ובציוד אחר - וכל אלה גרמו לפגיעה בטיב השירות, ובפרט לצפיפות גבוהה בקרונות, לאיחורי רכבות, בעיקר בשעות השיא, ולביטולי נסיעות של רכבות. גורמים אלה גם אינם מאפשרים להגדיל את תדירות הרכבות במידה מספקת", כתב מבקר המדינה.

 

הוא הצביע גם על כמה פרויקטים חיוניים להתפתחות הרכבת שמתנהלים בעצלתיים: "כך למשל פרויקט החשמול, פיתוח הקו המהיר לירושלים ופרויקט הוספת מסילה רביעית ב'מסדרון איילון' במטרופולין תל אביב", כתב המבקר. "פרויקט הוספת המסילה הרביעית אינו מתקדם במשך שנים ארוכות, למרות חשיבותה הרבה של המסילה להגדלת הקיבולת של ציר זה והגדרתה כפרויקט תשתית לאומי. לפי הצפי כיום תושלם הקמתה של המסילה בעוד שבע שנים לפחות, בעוד שכבר כיום ניתן להעריך כי בנוסף למסילה הרביעית קיים צורך אף במסילות נוספות עליה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים