שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הצצה לתוך אוניית הפאר הגדולה ביותר שהגיעה לארץ
    לאחר שאוניית הנוסעים הגדולה ביותר שעגנה בחופי ישראל הגיעה, קיבלנו הצצה פנימה ל"קוסטה ונציה". עם השם המחייב הזה איך אפשר בלי גונדולה בתוך אחת המסעדות, פבארוטי בתוך מוזיאון שעווה, אוכל איטלקי שנעשה במקום ועוד כמה פינוקים שגרמו לכתב שלנו לא לרצות לרדת חזרה ליבשה

     

     

    תארו לכם גונדולה בתוך אונייה. זו רק אחת מתוך עשרות האטרקציות הממתינות לאלפי הנוסעים באוניית הענק קוסטה ונציה (Costa Venezia) שעגנה הבוקר (ה') בנמל חיפה. ה"וונציה", היא האונייה הגדולה ביותר שעגנה אי פעם בארץ, מבחינת תפוסת הנוסעים.

    אוניית הפאר הגדולה ביותר שעגנה בארץ (צילום: אביהו שפירא)
    קוסטה ונציה: אוניית הפאר הגדולה ביותר שעגנה בארץ(צילום: אביהו שפירא)
     

    לשוט בגונדולה ששטה בתוך אונייה שטה בים (צילום: אביהו שפירא)
    ונציה על הים: גונדולה בתוך אוניית פאר(צילום: אביהו שפירא)

    האונייה הושקה לפני מספר חודשים ונחשבת לחדישה ביותר בצי של חברת הספנות קוסטה קרוזס (Costa Cruises). הפלגת הבכורה של אוניית הענק החלה ב-8 בחודש באיטליה ותסתיים ב-22 באפריל בסין.

    כך היא נראית מבפנים (צילום: אביהו שפירא)
    כך היא נראית מבפנים(צילום: אביהו שפירא)

    האונייה תישאר במזרח ותשמש לקרוזים בין סין ויפן. האונייה ערוכה לקהל היעד הסיני, כאשר לצד הכיתובים והשלטים באנגלית, מתורגם השילוט גם לסינית. על הסיפון פגשנו בקבוצה של יותר מאלף תיירים סינים לצד איטלקים, גרמנים, רוסים ועוד. הפנסיונרים האמריקנים היו הפעם במיעוט.

     

    השם "ונציה" מחייב

    16 מסעדות על האונייה, עם שמות כמו מרקו פולו וסן מרקו, וגם גלידרייה עם גלידות איטלקיות אותנטיות. גם את גבינת המוצרלה מייצרים טבחי האונייה בעצמם. בכמה אתרים מרכזיים באונייה מוצבות גונדולות ענק כאשר החלל המרכזי במסעדה מעוצב בסגנון ה"גראנד קאנאל".

    אחת הבריכות באונייה (צילום: אביהו שפירא)
    אחת הבריכות בסיפון(צילום: אביהו שפירא)
     

    כמעט כמו מלון: חדר השינה (צילום: אביהו שפירא)
    כמעט כמו מלון: חדר השינה(צילום: אביהו שפירא)

    כמובן שגם כמה מגלשות מים לחובבי האקסטרים (צילום: אביהו שפירא)
    לחובבי האקסטרים: מגלשות מים(צילום: אביהו שפירא)

    "זו זכות גדולה וחוויה לפקד על ספינה חדישה כזו", אומר קברניט הוונציה, ג'וליו ואלסטרה (Valestra giulio). "יש לנו את הציוד המתקדם ביותר, לצד התרבות והאווירה של ונציה שאנחנו רוצים להביא לסין ולמזרח". הקברניט ציין כי הוא נרגש לחזור לנמל חיפה, בו ביקר לראשונה עם סיום לימודיו כקאדט.

     

    האונייה מאובזרת לא רק בציוד המתקדם ביותר אלא גם במספר אולמות תיאטרון, שהגדול בהם מכיל 900 מושבים. מרכז ספא משוכלל ולצידו חדר כושר הצופה אל הים, שתי בריכות, פארק חבלים, מגרש כדורסל, פארק מים שבו שלוש מגלשות גדולות - ועוד.

    רעבים? פה כנראה שפחות (צילום: אביהו שפירא)
    רעבים? פה כנראה שפחות(צילום: אביהו שפירא)
    מוזיאון שעווה, גם זה יש כאן (צילום: אביהו שפירא)
    גם זה יש כאן: מוזיאון שעווה(צילום: אביהו שפירא)

    בכניסה לאחד הלאונג'ים המרווחים, אף ניצב מוזיאון שעווה קטן ובו דמויות מעולם הקולנוע והמוזיקה, בהן זמר הטנור האיטלקי, איך לא, לוצ'יאנו פבארוטי, השחקנית מרלין מונרו, ג'קי צ'אן, סקארלט ג'והנסון וג'יימס בונד.

     

    "ישראל היא אי של שפיות במזרח התיכון"

    קוסטה ונציה שוקלת 132,500 טון, אורכה 323.63 מטרים והיא מפליגה במהירות של עד 22.6 קשר (כ-41 קמ"ש). באוניה 2,104 חדרים ו- 20 סוויטות והיא יכולה להכיל 5,300 נוסעים. קרוב למחצית מהחדרים הם בעלי מרפסת. על האונייה לא פחות מ-1,278 אנשי צוות.

     

    "הבחירה להגיע לישראל בהפלגת הבכורה של האוניה היא עדות לחשיבותה של ישראל במפת התיירות העולמית", אומר איתן איוון, מנהל מחלקת הקרוזים בחברת א.מ.א ספנות המייצגת את קוסטה בארץ.

    אוניית הפאר הגדולה ביותר שעגנה בארץ (צילום: אביהו שפירא)
    הקפטן ג'וליוס ואלסטרה ומנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן(צילום: אביהו שפירא)
     

    "קוסטה הייתה בין החברות הראשונות שחידשו את הגעתן לישראל לאחר מבצע צוק איתן, אוניות רבות שלה מגיעות לנמל אילת והבחירה לכלול את ישראל בהפלגה הראשונה של אונית ענק כזאת היא הבעת אמון של חברת קוסטה בשוק התיירות הישראלי", הוסיף.

    ואי אפשר קרוז בלי קזינו (צילום: אביהו שפירא)
    ואי אפשר קרוז בלי קזינו(צילום: אביהו שפירא)
     

    בשעות אחר הצהריים נערך טקס החלפת מתנות בין קברניט האונייה למנכ"ל נמל חיפה, מנדי זלצמן. "עד כמה שהדבר נשמע מוזר, ישראל היא אי של שפיות במזרח התיכון. תיירים נפגעו בעבר בטורקיה ובמצרים, והדבר בא לידי ביטוי בגידול העגינה של אוניות הקרוז בישראל", אמר זלצמן.

     

    "פעילות הקרוזים היא גלגל הצלה לחברות שיש להן גם אוניות נוסעים, לאור הירידה בדמי ההובלה הימית של מטענים". 

     


    פורסם לראשונה 14/03/2019 19:29

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: אביהו שפירא
    כך נראית ספינת התענוגות הגדולה ביותר שעגנה בחופי ישראל
    צילום: אביהו שפירא
    מומלצים