שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    התוכנית של יצרני המזון: סופר אינטרנטי שימכור ישירות לצרכן

    נלחמים בשופרסל: איגוד המזון ונשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש פועלים גם להקמת מרכז לוגיסטי ליצרנים שימכור בזול למכולות ומינימרקטים. במגעים עם סופרמרקט האונליין הגדול בעולם

    התוכנית הסודית של יצרני המזון: סופר שיפעל באינטרנט בלבד וימכור ישירות מהיצרן לצרכן. ל"ממון" נודע כי איגוד המזון, בראשות יצרניות המזון הגדולות בישראל ובמעורבות של שרגא ברוש נשיא התאחדות התעשיינים, החל בצעדים ראשונים במטרה להקים סופר אונליין, ללא סניפים, כשבמקביל נבדקת הקמת מרכז לוגיסטי משותף ליצרנים שימכור למכולות ומינימרקטים בלבד, ויתחרה במרכז דומה שהקימה שופרסל לפני כשנה.

     

    >> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

     

    שופרסל מתפכחת מהחלום האמריקאי: "אמריקן אאוטלטס" מאכזב

    השקת מועדון הלקוחות ורשת Be פגעו ברווחי שופרסל

    רגע לפני חג הפסח: שופרסל מסתערת גם על שוק ארנקי הסלולר

     

    אם התוכניות הללו יצליחו, מדובר במהפכה בשוק קמעונאות המזון בישראל וביחסי הכוחות בין הקמעונאים, בעיקר שופרסל, לרשתות השיווק.

    שלום זיידלר (מימין) ושרגא ברוש (צילום: אוראל כהן)
    שלום זיידלר, יו"ר איגוד המזון ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים(צילום: אוראל כהן)

    אם בעבר הקמעונאיות עסקו רק בשיווק לצרכנים, כיום שופרסל באמצעות המותג הפרטי שתופס כבר 22% ממכירותיה, מתחרה על מדפיה מול היצרנים. היא גם החלה להתחרות בהם על ידי מכירה ישירה של מוצרי מזון ואחרים במחירים מוזלים למכולות ומינימרקטים תוך ניצול ההנחה הגדולה במחיר המוצרים שהיא מקבלת מהיצרנים, כרשת הגדולה בארץ.

     

    ל"ממון" נודע כי שרגא ברוש כבר שוחח עם ראשי Ocado, סופרמרקט האונליין הבריטי הגדול בעולם, שמחזור מכירותיו כ-1.5 מיליארד ליש"ט במטרה שייכנס לישראל בשת"פ עם היצרנים.

     

    Ocado פיתח יכולות טכנולוגיות למרכזים לוגיסטיים המשמשים כסופר וירטואלי, כשכל עבודת הליקוט והאריזה נעשית באמצעות רובוטים ואלגוריתמים שפיתחה החברה בנוסף לאיסוף מידע על הצרכן.

     

    ירכוש את הידע הטכנולוגי

    ברוש נענה בשלילה בגלל קוטנו של השוק הישראלי אך החברה הציעה לו לרכוש את הידע שפיתחה ובו משתמשות כיום רשתות סופר גדולות בעולם. ברוש גם לקח על עצמו את הטיפול מול הממונה על ההגבלים להשגת היתר ליצרנים ולאיגוד לפעול בשיתוף פעולה בעניין.

     

    המודל שמתגבש הוא מציאת שותף אסטרטגי שיפעיל את המיזם, שההשקעה הכבדה בו היא הקמת המרכזים הלוגיסטיים המשוכללים ומערכות ההפעלה שלהן. הכוונה היא שלא רק יצרני המזון יהיו חברים במיזם אלא גם יצרני נון-פוד כמו דטרגנטים, שחברים בהתאחדות.

     

    שלום זיידלר, יו"ר איגוד המזון ובעלי חברת ויסוצקי, אמר כי "הכוונה שנהיה גוף של יצרנים שיספק לך ישירות את תוצרתו. יש הסכמה בקרב חברי האיגוד שצריך לפעול. לא הייתי מגדיר זאת כמלחמה בשופרסל אלא שיפור השירות לצרכן שיוכל לרכוש מגוון רחב יותר של מוצרינו. כיום הרשת, כמי שמסדרת את המדפים, לא מציגה את כל ההיצע של היצרן.

     

    "רשת משלנו תאפשר לנו לחזק את הקשר עם הצרכן, שאפשרויות הקנייה שלו הולכות ומתרבות ולהנגיש לו את כל השפע שלנו. אנחנו מחפשים מפעיל שותף למיזם. עדיין הקמעונאי ימשיך להיות חוליה חשובה אבל בעידן אמזון, שעשויה להיכנס לארץ גם בתחום המזון, זו אופציה נוספת".

     

    יצרן בכיר אמר ל"ממון" כי הקש ששבר את גב היצרנים היה פתיחת מרכז ההפצה והמכירה למכולות ומינימרקטים על ידי שופרסל במחירים שחלקם נמוכים

    יותר ממה שגבו היצרניות מהמגזר של "הקטנים". הנושא נחשף לאחרונה בסכסוך של עובדי אסם נגד ההנהלה, כשאנשי המכירות בחטיבת הסחר של אוסם טענו שהמחירון שלהם למכולות גבוה יותר משופרסל, דבר שפגע בשכרם המבוסס גם על פרמיה מסך המכירות שביצעו.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    המקצוענים
    צילום: אוראל כהן
    שלום זיידלר, יו"ר איגוד המזון ושרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים
    צילום: אוראל כהן
    מומלצים